• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99102719959
  • خبرنگار : 30054

کسب و کار ایسام چیست؟

کسب و کار ایسام چیست؟

از سال ۱۹۹۴ که اولین فروشگاه اینترنتی به نام NetMarket شروع به کار کرد هیچ کس تصور نمی‌کرد که در کمتر از ربع قرن ۳ درصد از کل اقتصاد جهان و بیش از ۱۲ درصد از خریدهای روزانه هر فرد در چهار گوشه جهان توسط انواع پلتفرم‌های خرید آنلاین انجام شود، شاید بتوان به جرات این ادعا را کرد که به زودی مقدار مصرف پهنای باند فروشگاه‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی پیشی خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایسام، در ایران هم در ده سال گذشته با تقویت بستر و زیر ساخت‌های اینترنت و پرداخت آنلاین بانکی روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های آنلاین افزوده شده، در این بین جای خالی فروشگاهی با مدل کسب و کار Ebay در ایران خالی بود، پلتفرمی که در آن هر کاربری می تواند در آن واحد هم خریدار باشد و هم فروشنده، یک بازار اینترنتی که هر کس از یک تولیدکننده یا واردکننده تا یک نفر که مثلاً می خواهد لپ تاپ دست دوم خود را بفروشد بتواند در آن ضمن استفاده رایگان از درگاه پرداخت بانکی، سیستم پشتیبانی و مالی به کسب و کارش رونق دهد.

شاید بتوان به جرات گفت که یکی از اولین استارت‌آپی‌هایی که قدم اول را در این راه برداشت «ایسام» بود، به نقل از بنیانگذار ایسام «سام مدن‌پور» در جشنواره وب و موبایل ایران، گاهی بهترین خلاقیت این است که مدل ‌ها و پلتفرم‌های جهانی را مطابق مشخصات اجتماعی و فرهنگی خودمان تغییر دهیم و راه اندازی کنیم. اینطور بود که سبک کسب و کار Ebay ده سال قبل در ایران توسط او راه‌اندازی شد. ساز و کارهای فروش آنلاین در مدل (کاربر به کاربر) و مزایدات کالاهای نو و دست دوم ابتدا برای کاربران ایرانی جذاب نبود تا طی سالها تلاش و توسعه فنی و فرهنگی، امروزه در فروشگاهی مانند ایسام سالیانه نزدیک یک میلیون مزایده و میلیون‌ها فروش صورت می‌گیرد که یک فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال در سراسر ایران است. در کنار ایجاد فرصتی مناسب جهت خرید و فروش محصولات، این امکان برای کاربران فراهم شده تا از قیمت روز محصولات مطلع شوند. برای مثال قیمت کارت گرافیک، رم، مادربرد و سی پی یو کامپیوتر از نمونه مواردی است که افراد با مقایسه قیمت هر یک از آنها، می توانند خریدی مناسب و اقتصادی داشته باشند.

سالهای دور اصل اول توسعه هر کشوری ایجاد راه و راه‌آهن بود، اما امروزه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه بانک جهانی دارابودن بستر مناسب اینترنت و پلتفرم‌های فروش آنلاینی است که هرکس به سادگی بتواند در هر جای جهان  یک کسب و کار شخصی را برای خودش راه اندازی کند، در دنیای بزرگ پلتفرم ‌های فروش آنلاین در ایران و جهان مدل Ebay و ایسام فضایی از کسب و کار الکترونیک را پوشش می‌دهند که دستیابی و عمومیت یافتن آن می‌تواند یک قدم بزرگ در توسعه جهانی و البته توسعه ایران باشد. به قول «پیر امیدیار» بنیانگذار Ebay :

"همه برابر متولد می شوند، اما فرصتهای برابری ندارند، Ebay یک فرصت برابر برای پیشرفت همه است."

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha