• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99102719979
  • خبرنگار : 50214

نماینده یزد در شورای عالی استان‌ها:

یزدیها همواره قدر آب را می‌دانند

 یزدیها همواره قدر آب را می‌دانند

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر مدیریت کمی و کیفی منابع آب استان، اظهار کرد: مردم یزد همواره قدر آب را دانسته و با کمترین مقدار آب بیشترین برداشت را داشته‌اند که باید این سنت حسنه همیشه ادامه داشته باشد.

«سید محمود میرابوالقاسمی» ‌صبح امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی استان با «محمد مهدی جوادیان زاده» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان این که در استان یزد به خاطر برداشت بی رویه منابع آب زیرزمینی و نبود مدیریت صحیح منابع آب متاسفانه شاهد افت کمی و کیفی منابع آب هستیم، تصریح کرد: اولویت اول متولیان ‌آب باید حفظ کمی و کیفی منابع آب استان باشد.

وی گفت: در برخی شهرستان‌ها به خاطر برداشت بی‌رویه آب توسط معادن و به کار نگرفتن روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی و همچنین رعایت نکردن شهروندان در مصرف بهینه آب   متاسفانه تبعات منفی از جمله افت کمی و کیفی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش بیماری‌های صفراوی و کلیوی، تغییر نوع کشت و شور شدن خاک را ‌به‌دنبال داشته است.

میرابوالقاسمی ادامه داد: موضوع آب و تامین آب شرب پایدار برای مردم به ویژه در روستاها از موضوعات اساسی است که رهبر فرزانه انقلاب ‌نیز در سفر خود به استان یزد در سال ۸۶ به آن اشاره کردند و فرمودند: «مهمترین مسئله استان یزد، آب است.»

رئیس شورای اسلامی استان ‌گفت: مردم یزد همواره قدر آب را دانسته و با کمترین مقدار آب بیشترین برداشت را داشته‌اند که باید این سنت حسنه همیشه ادامه داشته باشد.

وی ایجاد قنات را میراث ماندگار یزد خواند و از مسولان درخواست کرد مسئله حفظ، مرمت و احیای قنوات استان را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها به افزایش هزینه آب بها در سال جاری اشاره کرد و خواستار شد: درآمد حاصل از این موضوع به شهرستان‌های استان با اولویت مناطق محروم اختصاص یابد.‌

میرابوالقاسمی در پایان از اعلام آمادگی شورای اسلامی استان برای همکاری با شرکت آب منطقه ای یزد در زمینه مدیریت مصرف آب و برنامه های طرح سازگاری با کم آبی استان خبر داد و افزود: ‌به‌ زودی تفاهم نامه‌ای بین شورای استان یزد و شرکت آب منطقه‌ای به امضا می‌رسد.

«محمد مهدی جوادیان زاده» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز در این نشست از تدوین برنامه پنج ساله در کارگروه سازگاری با کم آبی استان برای جبران کسری مخزن سفره‌های آب زیرزمینی خبر داد.

وی اظهار کرد: وضعیت منابع آبی استان به دنبال بارش‌های اخیر بهبود یافته است اما باید توجه کنیم که همچنان سفره‌های آب زیرزمینی استان، سالیانه به میزان ۲۳۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن دارند که آماری نگران‌ کننده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha