• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99102719989
  • منبع : صلیب سرخ

نگرانی صلیب سرخ از قرار گرفتن نام انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا

نگرانی صلیب سرخ از قرار گرفتن نام انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا

مدیر عملیات صلیب سرخ جهانی از تمامی طرفین درگیری‌ها در یمن خواست به غیرنظامیان امان دهند و از آنها حفاظت کنند و تضمین کنند که کارکنان گروه‌های امدادی می­توانند وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از صنعا، دومینیک استیل‌هارت، مدیر عملیات کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در واکنش به قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست سازمان­‌های تروریستی توسط آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما عمیقاً درخصوص وضعیت در یمن نگران هستیم و خود را به انجام هرچه در توان داریم برای کمک به کاهش درد و رنج و کمک رسانی متعهد می­‌دانیم. علاوه بر خشونت مداوم و مرگبار در مناطق مختلف این کشور، کووید 19 نیز جوامع بسیاری را تحت الشعاع قرار داده است، بیماری‌های عفونی فصلی سالانه جان هزاران نفر را می­‌گیرد؛ و تورم بالا، قیمت غذا، دارو و سایر کالاهای اساسی را افزایش داده است.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ با توجه به این موضوع، نگران اثر منفی بالقوه قرار گرفتن انصارالله توسط ایالات متحده در فهرست سازمان­های ترورسیتی خارجی بر وضعیت بشردوستانه در یمن، و همینطور بر ارائه کمک بشردوستانه غیرمغرضانه به افراد نیازمند است. به ویژه، کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ نگران «اثر سردشدن» احتمالی ناشی از این اقدام بر کار بشردوستانه است که می­تواند منجر به ممانعت از انجام کار بشردوستانه یا به تعویق افتادن آن گردد. افزایش خطرات عملیاتی و احتمال ریسک گریزی بخش‌های بانکی و خصوصی در واکنش به اقدام ایالت متحده، ممکن است در نهایت واکنش بشردوستانه در یمن را محدود کند.  

دولت­هایی که تصمیم به اعمال چنین اقداماتی می­گیرند باید پیامدهای بشردوستانه آن را مد نظر قرار داده و گام­هایی را مانند معافیت­‌های بشردوستانه، به منظور کاهش هرگونه اثر منفی بر جمعیت متأثر و اقدام بشردوستانه بی­غرض بردارند.

تنها کمتر از دو هفته از شروع سال 2021 می­گذرد. برای یمن، این سال جدید همانطور آغاز شد که سال قدیمی به پایان رسید؛ با خشونت، ترس و لطمه. مردم آنجا بیش از هر زمان دیگر به کمک نیاز دارند و کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ، به عنوان یک کنشکر بشردوستانه مستقل، بی­غرض و بی­طرف، هر آنچه در توان دارد برای کمک انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha