• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99102719990
  • خبرنگار : 71191

آغاز همکاری‌های مجازی ایران و نیکاراگوئه

آغاز همکاری‌های مجازی ایران و نیکاراگوئه

با امضای تفاهم نامه همکاری بین دو موزه «ملی ایران» و «نیکاراگوئه» در قالب یک نشست مجازی، قرار شد تا عادی شدن شرایط دنیا (بعد از کرونا)، دو موزه تلاش کنند با استفاده از فضای مجازی و برگزاری وبینارهایی برای همکاری‌های عملی آینده برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه ۲۴ دی مراسم امضای تفاهم نامه همکاری موزه‌ای با حضور مجید صالحی - سفیر ایران در نیکاراگوئه -، ایساک براوو  - سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران – و جبرییل نوکنده - رییس کل موزه ملی ایران - در محل موزه ملی ایران  و لوئیس مورالس - وزیر فرهنگ جمهوری نیکاراگوئه - و  ژاویرا پرز- گوئرا - رییس موزه ملی نیکاراگوئه - در محل موزه ملی نیکارگوئه در ماناگوا به صورت مجازی برگزار شد.

نوکنده در سخنانی این اقدام را رویدادی مهم و نقطه‌ی عطفی در روابط فرهنگی و بین موزه‌ای دو کشور دانست و گفت: با وجود شرایط پیش آمده به علت همه‌گیری کرونا، امضای این سند تفاهم نامه نشان از عزم دو کشور در تعمیق روابط فرهنگی دو ملت است.

وی  تاکید کرد: در گام اول و تا عادی شدن شرایط، دو موزه تلاش خواهند کرد که با استفاده از فضای مجازی و برگزاری وبینار با توانایی‌های همدیگر آشنا شوند و بتوانند برای همکاری‌های عملی آینده برنامه‌ریزی کنند.


لوئیس مورالس - وزیر فرهنگ جمهوری نیکاراگوئه – نیز ایران را یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان نامید و اضافه کرد: باعث افتخار است که ۱۲۵ سالگی موزه ملی نیکارگوئه با امضای این تفاهم‌نامه همزمان شده است.


ژاویرا پرز- گوئرا-   رییس موزه ملی نیکاراگوئه – نیز در صحبت‌هایی امضای این تفاهم‌نامه را اقدامی فرهنگی دانست که در تقویت روابط دو کشور گامی مهم محسوب می‌شود و افزود: موزه ملی نیکاراگوئه با حمایت وزارت فرهنگ گالری‌های جدیدی به موزه افزوده و تنوع فرهنگی این کشور به خصوص ریشه‌های افریقایی آن تاثیر زیادی در غنی شدن موزه ملی این کشور داشته و دارد.

ایساک براوو - سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران – نیز با اشاره به این‌که امضای این تفاهم نامه باعث تقویت روابط موزه‌های دو کشور می‌شود، ادامه داد: هر نتیجه‌ای که از این تفاهم نامه حاصل شود، بیانگر علاقه و تمایل ملت‌های دو کشور به صلح و ثبات در جهان است. این سند پیام روشنی به جهان است که در چنین شرایط دشواری می توان به تقویت صلح جهانی کمک کرد.
 

مجید صالحی - سفیر ایران در نیکاراگوئه – نیز تاکید کرد: هر دو سفارت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا موضوعات مورد توافق در این تفاهم نامه اجرایی شود تا گامی اساسی در تحکیم روابط فرهنگی دو کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha