• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99102720071
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه تبریز:

شهدای ۲۷ دی ماه ۶۵، حقانیت و مظلومیت دفاع مقدس را ثابت کردند

شهدای ۲۷ دی ماه ۶۵، حقانیت و مظلومیت دفاع مقدس را ثابت کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که شهدای ۲۷ دی ماه ۶۵، حقانیت و مظلومیت دفاع مقدس را ثابت کردند، گفت: چرا که در آن لحظات سخت، زمانی که دشمنان با فشار بیشتر و تحریم، حتی حاضر نبودند با پول زیاد به ما تجهیزات بدهند، شهدا حاضر شدند در راه کشور هر کاری انجام دهند.

دکتر میررضا مجیدی در مراسم بزرگداشت شهدای بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: دو روز در تاریخ دانشگاه حساس است که یکی ۱۶ آذر و دیگری ۲۷ دی ماه سال ۶۵ است، قبل از انقلاب افراد زیادی شهید شدند اما ۱۶ آذر با یک ویژگی خاص، مبدا تاریخ جنبش دانشجویی شد، در این تاریخ سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران شهید شدند.

وی در خصوص شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز نیز افزود: زمان امتحانات بود که این بزرگواران بعد از امتحان تا شب کار می‌کردند، سبک زندگی خاص این بزرگواران برای دفاع از کشور مورد توجه است و چه سبک بهتری از سبک این بزرگواران که به عنوان میراث دفاع مقدس ثبت شود.

وی بیان کرد: شهیدان نزد خداوند روزی داده می‌شوند و نام آن‌ها ماندگار است، اثری که شهدای بزرگوار ۲۷ دی ماه  در تاریخ ایران و در سبک زندگی دانشگاهی گذاشتند، اثری ماندگار شد.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به ثبت ملی محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز، به عنوان میراث دفاع مقدس در فهرست آثار ملی، گفت: طبق ضوابط ثبت میراث، ویژگی‌های شهدای ۲۷ دی ماه ۶۵ در تمامی ضوابط ثبت جای می‌گیرد.

مجیدی یادآور شد: بعد از فتح خرمشهر ادواتی تهیه و وارد وارد میدان  شد که دشمنان احساس کردند که باید مراقب پیروزی جمهوری اسلامی باشند و برهمین اساس موانعی در عملیات‌های بعدی ایجاد کردند، چرا که احساس کرده بودند ما پیروز میدان می‌شویم.

وی ادامه داد:  زمانی که خرمشهر فتح شد دیگر دشمنان نتوانستند تحمل کنند حتی به کره شمالی نیز دستور می‌دادند حق فروش ادوات به ایران را ندارد.

وی با بیان این‌که دانشگاه تبریز اولین دانشگاه بود که با مهندسی جهاد خودکفایی سپاه وارد کار شد، گفت: تفاهم نامه‌ای در این راستا بسته شد که بر اساس آن مقرر شد دانشگاه تبریز امکانات و سپاه نیز مواد اولیه را تامین کند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که اولین حرکت از دانشگاه تبریز شروع شد، افزود: کلمه ی "ما می توانیم" از دانشگاه تبریز توسط دانشجویان عملیاتی شد، دانشگاه در سال ۶۵ با همکاری جهاد دانشگاهی و سپاه کلمه‌ی ما می‌توانیم را برای حل مشکل روز جامعه محقق کردند و وارد میدان شدند ولی دشمن تاب تحمل نداشت.

وی با تاکید بر این‌که دانشگاه تبریز تنها دانشگاهیست که دشمن یک عملیات خاصی برای آن طراحی کرد، گفت: دشمن از پیشرفت و ورود دانشگاه به این موضوع نگران شده بود چرا که اگر ما پیروز میدان می شدیم دیگر اسرائیل راحت نمی‌خوابید.

مجیدی با بیان این‌که شهدا در طول تاریخ برای ما افتخار آفریدند و شهدای ۲۷ دی ماه افتخار ماست، گفت: شهدا در تاریخ ماندگار شدند و برای ما سربلندی آفریدند، تا ایران هست ۲۷ دی ماه ۶۵ هم ماندگار خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، 27دی‌ماه، سالروز شهادت 22 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز بر اثر بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی است. دانشجویانی که از تخصص‌های فنی و علمی خود برای رفع نیاز جبهه‌های جنگ استفاده کرده و در راه دفاع از میهن اسلامی، تا پای جان ایستادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha