• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99102720098
  • خبرنگار : 50212

سبزی: حضرت زهرا(س) الگوی کامل ولایت پذیری محض است

سبزی: حضرت زهرا(س) الگوی کامل ولایت پذیری محض است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل ولایتمداری و ولایت پذیری محض برای تمامی مسلمانان جهان است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در آئین معنوی سوگواری فاطمی که شب گذشته، ۲۶ دیماه در سالن سلمان ساوجی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در عبادت، ایثار، ولایت‌پذیری و همسرداری الگو بودند و همه پیروان راستین آن بانوی مکرم اسلام باید منش و سیره او را الگوی خویش قرار دهند.

وی بیان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ فاطمی باید در انجام واجبات و ترک محرمات کوشا باشیم و یقین بدانید که انجام واجبات و فرامین الهی فساد را در زندگی انسان از بین خواهد برد چرا که اگر انسان مومن باشد دنبال فساد نمی‌رود.

او با تاکید بر اینکه باید رفتارمان فاطمی و امام زمانی باشد تا سعادتمند شویم، افزود: فرهنگ فاطمی و فرهنگ امام زمانی نیاز امروز جامعه است و باید نسبت به ترویج این فرهنگ که سبک زندگی اسلامی را در بین جامعه بویژه جوانان رواج خواهد داد سرمایه گذاری کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه با تاکید بر اینکه بودجه فرهنگی کشور بسیار ناچیز است، افزود: توزیع عادلانه بودجه در حوزه فرهنگ می‌تواند بسیاری از نارسایی‌های فرهنگی و کمبودها را جبران کرده و موجب ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در تمامی نقاط کشور شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که بسیاری از کارهای فرهنگی را می‌توان با تعامل و مشارکت خیرخواهانه مردم انجام داد، گفت: هر کس در این دنیا عبادت خالصانه داشته باشد مقرب درگاه الهی خواهد شد. اگر با خدا معامله کنید و گره از کار مردم برطرف کنیم مصداق عبادت خالصانه خواهد بود و مشارکت در امور فرهنگی به نوعی باز کردن گره‌های جامعه است.

حجت‌الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه خدا بهترین مصلحت‌ها را برای انسان مقدور می‌کند، افزود: حضرت زهرا(س) تا پای جان، برای بصیرت مردم تلاش کرد و به ما این درس را داد که گوش سپردن به حرف ولایت فقیه، جامعه را از گمراهی نجات می‌دهد.

وی حضرت زهرا(س) را بهترین بانوی جهان اسلام دانست که هیچ زنی به مقام والای این بانوی دو عالم نخواهد رسید و گفت: شناخت و معرفت نسبت به حضرت صدیقه طاهره(س) انسان را به والاترین مقام معنوی خواهد رساند.

سوگواری و خطبه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با جمعیت محدود و به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha