• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99102720136
  • خبرنگار : 71461

دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری و حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، بر تقویت تعاملات و هم‌افزایی مجموعه‌های همسو در راستای تشکیل امت واحده اسلامی در عرصه جهانی تأکید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با حضور در محل دفتر حوزه نمایندگی ولیفقیه در امور حج و زیارت در قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تعامل و ارتباط بیشتر با بعثه مقام معظم رهبری، طی سخنانی اظهار کرد: تعاملات مجموعه‌های همسو می‌تواند در راستای تشکیل امت واحده اسلامی در عرصه جهانی خودنمایی کند و بدون تردید با اینگونه هم‌افزایی‌ها می‌توانیم گام‌های ارزشمندی برداریم.

وی در ادامه گزارشی از روند فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تبیین محورهای راهبردی این مجموعه در حوزه بین‌المللی ارائه و برای هم‌افزایی با مجموعه بعثه مقام معظم رهبری در عرصه جهانی اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاونین در بعثه مقام معظم رهبری طی سخنانی اظهار کرد: هم‌افزایی مجموعه‌های همسو و زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های در عرصه‌های مختلف در عصر حاضر بسیار مهم، تأثیرگذار و هم افزاست.

وی فعالیت در عرصه بین‌الملل و تعامل دو سویه نهادهای همسو برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در عرصه جهانی را مهم برشمرد و تاکید کرد: خوشبختانه در این زمینه ارتباطات و تعاملات خوبی وجود دارد و امیدواریم این همکاری‌ها همچنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شاهد تحولات و تغییرات بسیاری هستیم که این فعالیت‌ها در راستای گسترش فرهنگ اسلامی در عرصه جهانی مهم به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: فرصت بهتری برای حضور جدی‌تر و مجال بیشتری برای ایفای نقش موثرتر توسط نهادهای فرهنگی و تبلیغی در عرصه بین‌الملل فراهم شده که ‌می‌توان برای تقویت و توسعه دیپلماسی فرهنگی و روابط بین‌الملل تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

در ادامه این دیدار معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی در عرصه بین‌الملل پرداختند و در پایان مقرر شد به منظور امضای تفاهم نامه جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha