• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99102720143
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

چگونه فضای منزل را در فصل زمستان ضدعفونی کنیم؟

چگونه فضای منزل را در فصل زمستان ضدعفونی کنیم؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تهویه هوای منزل می‌توان از بخور گیاهان دارویی به‌صورت بخور آب و آتش در فصل زمستان استفاده کرد، گفت: بخور گیاه لمون گرس در پاکسازی و ضدعفونی هوای منزل موثر است.

محمدامین افرا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اکسیژن یکی از موارد ضروری برای سلامت بدن انسان است، اظهار کرد: بدن برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز بیماری نیازمند اکسیژن است، معمولا در فصل زمستان نیاز به اکسیژن بالاتر می‌رود، بنابراین باید تهویه و تامین اکسیژن در منازل در این فصل به‌خوبی انجام شود.

این محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری افزود: در فصل زمستان برای حفظ سلامتی نیاز است هر یک‌ساعت یکبار افراد در و پنجره منازل را برای ورود اکسیژن تازه و تهویه هوای منزل باز کنند، همچنین درزهای در و پنجره را به‌طور کامل نپوشانند تا هوا در جریان باشد.

وی با بیان اینکه برای تهویه هوای منزل می‌توان از گیاهان دارویی به‌صورت بخور آب و آتش استفاده کرد، گفت: بخور برگ اکالیپتوس در آب جوش کمک بسیاری به معطر شدن فضای منزل و پاکسازی محیط می‌کند.

افرا افزود: بخور گیاه لمون گرس نیز یکی از گیاهان موثر در پاکسازی و ضدعفونی هوای منزل است، این گیاه معمولا در کشورهای آسیایی رشد می‌کند، همچنین دمنوش این گیاه آرام‌بخش است و به‌عنوان ادویه در غذا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، این گیاه اسانس بالاتری در معطر کردن فضا نسبت به برگ اکالیپتوس دارد.

این محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استفاده از بخور اسپند، کندر و برگ سنا در آتش نیز برای پاکسازی و ضدعفونی منزل موثر است، پاکسازی محیط منزل در ایام مختلف به‌ویژه فصل زمستان از ابتلا به امراض جلوگیری می‌کند و اگر فردی در منزل دچار بیماری شد، پاکسازی هوای منزل از انتقال بیماری به سایر افراد جلوگیری می‌کند.

وی توصیه کرد: معمولا گیاهان اکسیژن تولید می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود برای تولید اکسیژن افراد در منزل گل و گیاه نگهداری کنند.

افرا با اشاره به اینکه انجام برخی اقدامات نیز موجب اکسیژن‌رسانی بهتر به بدن می‌شود، یادآور شد: در ایام زمستان زمانی که افراد برای مدت طولانی‌تری در منزل حضور دارند، توصیه می‌شود، تنفس شکمی را انجام دهند، یعنی تنفس به وسیله دیافراگم به شکم وارد شود و سپس از طریق دهان خارج شود، این امر به اکسیژن‌رسانی بهتر کمک می‌کند.

این محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: یکی دیگر از راه‌های اکسیژن‌رسانی به بدن استحمام است، عرق کردن موجب بسته شدن منافذ پوست می‌شود و چون یکی از راه‌های تنفس از طریق پوست نیز انجام می‌شود، برای حفظ سلامت بدن و پوست، افراد یک روز در میان با صابون معمولی استحمام و پوست خود را شست‌وشو دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha