• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102720162
  • خبرنگار : 71588

سودان: علیه اتیوپی اعلان جنگ نمی کنیم اما از اراضی خود دست نمی کشیم

سودان: علیه اتیوپی اعلان جنگ نمی کنیم اما از اراضی خود دست نمی کشیم

سخنگوی شورای حاکمیتی سودان منطقه «الفشقه» را متعلق به سودان دانست و از اتیوپی خواست از دو نقطه در مرزهای میان دو کشور عقب نشینی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، محمد الفکی سلیمان، سخنگوی شورای حاکمیتی سودان تصریح کرد: هیچ تصمیمی در خصوص اعلام جنگ علیه اتیوپی نگرفته‌ایم و فقط در مناطق مرزی خود مستقر شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم وارد جنگ شویم اما اولویت ما راهکار سیاسی است و تصمیم برای بازپس گیری مناطق شرق با موافقت کامل شورای امنیت و سودان اتخاذ شد.

سلیمان اخبار منتشر شده در خصوص اینکه طرف سومی، سودان را به اقدام نظامی سوق داده است، عنوان داشت: ما احتیاجی نداریم که کسی حاکمیت ما را به خودمان یادآوری کند. ما از بازپس‌گیری تمامی اراضی خود در شمال و جنوب حمایت می‌کنیم. این یکی از خواسته‌های اساسی انقلاب سودان است.

سخنگوی شورای حاکمیتی سودان همچنین تصریح کرد، شورای امنیت و دفاع سودان طرفی است که توصیه به اعلام جنگ کرد و این در حالی است که خبری از اعلام جنگ علیه اتیوپی نیست.

سلیمان اظهار داشت، تصمیم سودان سیاسی است و همانطور که رسانه‌ها منتشر کردند نظامی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: سه کمیته برای تعامل با تحولات در شرق سودان تشکیل شده است که ریاست کمیته سیاسی برعهده من، ریاست کمیته دیپلماتیک برعهده «عمر قمر الدین» وزیر خارجه و ریاست کمیته بازگشت آوارگان به ریاست «هبة محمد علی»، وزیر دارایی است که همگی این کمیته‌ها، ماهیت غیرنظامی دارند.

وی همچنین تاکید کرد، ارتش سودان تمامی مناطق مرزی خود با اتیوپی را باز کرده و کشورش نیازی ندارد کسی آن را به سمت استقرار نیروهایش در خاک خود پیش ببرد.

سلیمان گفت: ارتش سودان هرگز از مناطقی که مجددا به آنجا بازگشته است، خارج نخواهد شد و از آن حفاظت خواهد کرد و از نیروهای اتیوپیایی می‌خواهیم تا از دو منطقه قطران و خور عمر در مرز میان دو کشور عقب‌نشینی کنند.

این مسئول سودانی ادامه داد که اطلاعی از وجود میانجیگری برای رفع تنش میان سودان و اتیوپی ندارد.

وی گفت: حتی در صورتی که وساطتی در میان باشد، این خاک، متعلق به سودان است و از آن کوتاه نمی‌آییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha