• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99102720212
  • خبرنگار : 30054

نحوه اجرای مزایده

نحوه اجرای مزایده

بها و قیمت پایه مزایده به واسطه کارشناس و نماینده رسمی دادگستری تعیین شده و خریداران با رعایت تشریفات قانونی، اقدام به ارائه قیمت پیشنهادی خود برای اموال مورد نظر می نمایند و فروشنده (شخص حقیقی یا حقوقی) با بررسی قیمت مالی پیشنهادی، اقدام به انتخاب بالاترین قیمت پیشنهاد شده به عنوان خریدار می نماید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پارس نماد داده، در واقع با ساز و کار مزایده، اموالی که دارای تقاضای خرید زیادی بوده و از جهات مختلف زمینه ساز منفعت مادی می شود، در بستری عادلانه و با نظارت قانون و ارگان های ذی ربط به فروش می رسد.

در مزایده  بالاترین قیمت پیشنهادی به عنوان برنده مزایده انتخاب شده و اموال مربوطه با سپری شدن روند حقوقی و مالی در اختیار خریدار قرار می گیرد.

روشهای متفاوتی برای دعوت از عموم برای شرکت در مزایده وجود دارد. بدیهی ترین ماده ممکن درج آگهی مزایده با ذکر اقلام و کالاهای مورد مزایده گذاشته شده، در روزنامه های کثیرالانتشار و جراید محلی می باشد. در همین رابطه ماده 118 قانون اجرای احکام مدنی مقرر داشته که آگهی فروش باید در یکی از روزنامه های محلی یک نوبت منتشر گردد. حتی در برخی از مزایدات ممکن است مزایده گذار آگهی را در معابر پر تردد از قبیل مترو، ایستگاه های اتوبوس و خیابان های شلوغ شهر بر روی دیوار درج کند.

راه دیگر انتشار از طریق فضای مجازی و سیاست های دارای مجوز می باشد که در حال حاضر این روش با استقبال قابل توجهی روبرو شده است. به عنوان مثال مرجع اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات کشور پارس نماد داده ها، تمامی آگهی های مزایده گزاران و مناقصه گزاران را منتشر می کند.

در خصوص مزایده اموال محکوم علیه (فرض مثال مزایده اموال زوج به منظور پرداخت دیون، مهریه یا نفقه زوجه) علاوه بر دعوت عموم، محکمه صالح طرفین دعوی محکوم له و محکوم علیه را از طریق ارسال ابلاغیه به جلسه برگزاری مزایده با ذکر تاریخ، ساعت و محل برگزاری دعوت می نماید.

اجرا و برگزاری مزایده نیازمند یک سری تشریفات و ساز و کار حقوقی شفاف و قانون مند می باشد. روند اجرای مزایده به این ترتیب می باشد که در مرحله نخست، سازمان دولتی یا شرکت خصوصی، اقدام به فراخوان عمومی جهت شرکت در مزایده می نماید.

در برخی از موارد، به دلیل دعاوی مالی بین شخصیت های حقوقی و حقیقی دادگاه رای به محکومیت یکی از طرفین می دهد. در این صورت ارگان برگزار کننده نسبت به دعوت رسمی محکوم علیه و محکوم له (برنده دعوی) اقدام می نماید و هر دو طرف می توانند همچون سایرین در مزایده شرکت نمایند.

شما می توانید با مشترک شدن در سایت مناقصات از طریق آدرس www.parsnamaddata.com  مزایدات و مناقصات صنفی خود را دریافت کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 5-88349670 تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha