• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102720213
  • خبرنگار : 71477

رئیس سیا تهدید کرده بود به خاطر فشارهای ترامپ استعفا می‌کند

رئیس سیا تهدید کرده بود به خاطر فشارهای ترامپ استعفا می‌کند

رئیس سازمان سیا تهدید کرده بود، در صورتی که رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا یکی از طرفداران و وفاداران خود را به عنوان معاون مدیر این سازمان منصوب کند، از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آکسیوس، سه تن از مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا که از این برنامه آگاه بودند اعا کردند که کارهای اداری و کاغذ بازی‌های مربوط به تعیین "کَش پَتِل"، یکی از طرفداران ترامپ به عنوان معاون مدیر سازمان سیا در اوایل دسامبر ۲۰۲۰ انجام شده بود.

این برنامه در حالی مطرح شده بود که گمانه‌زنی‌هایی درخصوص احتمال اخراج "جینا هاسپل"، رئیس سیا به وجود آمده بود و عدم حضور وی در جلسات گزارش دهی اطلاعاتی روزانه به رئیس‌جمهور آمریکا به این گمانه‌زنی‌ها دامن زد.

براساس گزارش پایگاه آکسیوس، هاسپل ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰ در چنین جلسه‌ای شرکت کرده بود که عملکردش در آن جلسه سبب شد تا ترامپ نظر خود را تغییر دهد. اما از آن زمان به بعد گمانه‌زنی‌ها همچنان مطرح شدند و هاسپل نیز از این انتصاب احتمالی مطلع شد.

هاسپل به محض اطلاع پیدا کردن از این برنامه ترامپ، تهدید کرده بود که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

پایگاه آکسیوس گزارش داده که ایده انتصاب پتل به عنوان معاون رئیس سیا از بی‌اعتمادی روز افزون ترامپ به هاسپل طی سال گذشته نشات می‌گرفت. ترامپ معتقد بود که اگر "وون بیشاپ"، معاون کنونی رئیس سیا را برکنار کند و پتل را جایگزین وی کند، هاسپل استعفا می‌دهد و در این صورت پتل رئیس موقت سازمان سیا خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، تعدادی از معاونینی ارشد ترامپ در کاخ سفید وی را ترغیب کردند تا طرح تعیین پتل به عنوان معاون رئیس سیا را عملی نکند. آنها همچنین در تلاش بودند تا اعتماد ترامپ به هاسپل را مجدد احیا کنند.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، ویلیام برنز، دیپلمات با سابقه را برای ریاست سیا در نظر گرفته است. دیوید کوهن هم از سوی رئیس جمهوری منتخب برای معاونت سیا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha