• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99102720403
  • خبرنگار : 50256

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

رفع موضوع آلودگی هوای تبریز نیازمند اقدام جدی و اساسی است

رفع موضوع آلودگی هوای تبریز نیازمند اقدام جدی و اساسی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پدیده آلودگی هوای تبریز، نیازمند یک اقدام جدی و اساسی است تا بتوانیم شاهد ریشه‌کن شدن این موضوع مشکل ساز و خطرناک باشیم.

عزیز جوانپور روز شنبه، در وبینار تخصصی مدیریت آلودگی هوای تبریز، اظهار کرد: هر انسانی که در جهان هستی زندگی می‌کند، باید به محیط زندگی خود توجه داشته باشد و در نگه داری آن و انتقال محیطی سالم‌تر به نسل‌های آتی، نهایت تلاش خود را انجام بدهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در فرهنگ اسلامی ما نیز آمده که هر آنچه در جهان هستی اتفاق می‌افتد، ناشی از اعمال خود انسان است، پس اگر نتوانیم محیط زندگی و محیط زیست خود را که نعمتی از جانب خداوند است را به درستی هدایت کنیم، هر روز شاهد اتفاقاتی ناگوار هم‌چون گسترش شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان خواهیم بود.

وی با تاکید بر این‌که تمامی بشریت باید در حفظ و پایداری منابع محیطی بکوشند و از تخریب آن، اجتناب کنند، گفت: انسان از زمانی که به پیشرفت‌های علمی دست یافت، شروع به تخریب محیط زیست خود کرد و اکنون در راستای تخریب محیط زیست نیز روزانه شاهد وقوع پدیده‌های مختلفی هستیم که یکی از این پدیده‌ها، وقوع پدیده آلودگی هوا در شهرهای صنعتی کشور است.

جوانپور افزود: در روزهای اخیر نیز شاهد آلودگی هوای تبریز هستیم که زندگی و تنفس را برای مردم شهر سخت تر کرده است؛ بحث آلودگی هوای تبریز، هر ساله در فصل زمستان رخ می‌دهد و یک داستان تکراری بوده که متاسفانه تاکنون اقدامی جدی در این راستا انجام نگرفته است.

وی در خصوص خسارات ناشی از آلودگی هوای تبریز، گفت: تا به امروز هیچ اطلاعات قابل بیان و دقیقی از آمار افرادی که در نتیجه آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند، برخلاف آمار آماده‌ی حوادث رانندگی، در دست نیست، اما می‌دانیم که پدیده آلودگی محیط زیست هر روز زندگی بشر را تهدید می‌کند و قطعا اگر مطالعه و پایشی در این خصوص انجام بگیرد، شاهد آمار تکان دهنده‌ای از میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی محیط زیست خواهیم بود.

وی در خاتمه متذکر شد: امیدواریم روزی برسد که تمامی افراد و بشریت حاضر در صحنه دنیا، قدردان نعمت‌های خداوند باشند و از تخریب آن‌ها دوری کنند، چرا که هوای سالم و زندگی سالم حق همه بشریت و حق همه انسان‌هایی است که بعد از ما پا به عرصه زندگی می گذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha