• یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102820484
  • خبرنگار : 71415

ترامپ "کیف هسته‌ای" را در مراسم تحلیف تحویل بایدن نخواهد داد

ترامپ "کیف هسته‌ای" را در مراسم تحلیف تحویل بایدن نخواهد داد

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در آخرین روز ریاست‌جمهوری خود "کیف هسته ای" را از واشنگتن دی سی خارج کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، یکی از مهمترین بخش ها در زمان انتقال قدرت از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگر در آمریکا انتقال فرماندهی و کنترل اختیارات زرادخانه هسته ای آمریکا است اما به نظر می رسد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا از آنجا که حاضر به شرکت در مراسم تحلیف بایدن، رئیس جمهور منتخب نیست این روند را دشوار کرده است.

ترامپ گفته است که بیستم ژانویه در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد اما نگفته کجا خواهد بود. اما چه بلایی بر سر "فوتبال هسته ای" یا کیف هسته ای که همواره همراه رئیس جمهور است خواهد آمد؟ چطور به بایدن تحویل خواهد شد؟

رئیس جمهور تنها قدرتی است که اختیار صدور دستور حمله هسته ای را دارد هر جا که باشد. همواره یک مشاور نظامی رئیس جمهور را همراهی می کند که وظیفه اش حمل کیفی است که فوتبال هسته ای نامیده می شود. این کیف به رئیس جمهور امکان می دهد که دستور حمله هسته ای را حتی در حالی که بطور فیزیکی در مراکز فرماندهی و کنترل نیست صادر کند.

این چمدان حاوی کلیدی است که بلافاصله کلاهک های هسته ای مستقر در پایگاه های موشک های بالستیک بین قاره ای را فعال می کند، موشک های بالستیک مستقر در زیردریایی ها را فعال می کند، بمب افکن های استراتژیک را اماده می کند. و همچنین حاوی ابزارهای ارتباطی ، کدها و تمامی گزینه ها برای جنگ هسته ای است.

جدای از فوتبال، رئیس جمهور کارتی را با خود دارد که به "بیسکویت" معروف است و شامل کدهای فعال سازی در درگیرهای هسته ای است رئیس جمهور می تواند این کدها را با ابزارهایی که در کیف وجود دارد فعال کند و به این ترتیب خود را برای فرماندهان ارتش شناسایی کرده و دستور حمله هسته ای را صادر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هنگامی که در آخرین روز ریاست جمهوری خود واشنگتن دی.سی را ترک کند این کیف را با خودش خواهد برد، اما کدهای مربوط به آن به هنگام فرا رسیدن ظهر غیرفعال خواهند شد. کدهای هسته ای به مجرد اینکه بایدن به عنوان جانشین ترامپ ۱۰۰۰ مایل دورتر از او در روز چهارشنبه تحلیف به جا آورد دیگر فعال نخواهند بود.

مقامها به سی ان ان گفتند، مقامهای نظامی یک فوتبال هسته ای دیگر را آماده خواهند داشت تا به مجرد این که بایدن تبدیل به فرمانده کل قوا شود او را همراهی کنند.

ترامپ همچنین بر اساس این گزارش هنوز تصمیم نگرفته به سنت همیشگی نوشتن نامه برای جانشینش و گذاشتن آن برای او در دفتر بیضی کاخ سفید در میز ریاست جمهوری عمل کند. سی ان ان گزارش کرده، انتظار می رود که ترامپ زمانی که رسما دوره ریاست جمهوری اش به پایان برسد در ملک مارالاگوی خود در فلوریدا یا زمین گلف نزدیک به آن باشد. گزارش ها حاکی از آن بوده اند که ترامپ می خواهد در پایگاه مشترک اندروز در صبح روز مراسم تحلیف بایدن قبل از پرواز به فلوریدا یک مراسم خداحافظی برگزار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۵:۱۱

خاک برسر بی شعورش این جانور چگونه رییس جمهور شده است؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۵:۵۴

مردی دیوانه و سرمست قدرت و توهم غرور بیشترین ضربه به موقعیت و مشروعیت واقتدار خود میزند حتی به دمکراسی کل امریکا،آنچه مهم است شعور وفرهنگ آمریکا سقوط نکرده که چنین فردی رای داده اند!!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۱۵:۴۹

بهترین رییس‌جمهور امریکا بود خاک بر سر مردم که قدرش راندانستند ماه بود

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۵:۵۴

ترامپ بروخدا لعنتد کنخ

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۱۶:۲۹

شفا عنایتت شود

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۶:۱۳

ترامپ تمام کلید های بمب هسته ای را دراختیار داشته باشد.هم فرق نمیکند.اوارزشش ازکهنه باسن کودک هم کمتر است.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۶:۱۸

خودش بهتون گفت؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۶:۲۸

بهتون قول میدم تواین کیف فقط پوشک هست برای همین نمیده به بایدن،،،

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۶:۴۶

وای یموقع احمقانه عمل نکنه ایران را با موشک هسته ای بزنه خدابخیرکنه این مرتیکه جنون داره. کله زرد اگه کفتربودی بااین دیوانگیت بیشترارزش داشتی خاک برسرت کنن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۷:۱۰

ترک ریاست برای تروریسم ترامپ مشکله اقای ترامپ خداحافظ زندگی چطور ؟!!! مرگ

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۷:۲۸

ببین تمام این کیف بیسکویت زمین فوتبال از این دست مزخرفات رو میگن ودر دنیا جا انداختن که دولت ها ومردم کشورهای جهان سومی را بترسانند وگرنه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۷:۲۹

چقد باعث افتخارادم کشی یعنی کیفی که دست ادم کشها میباشد که با فشار یک دکمه میتوانند یک شهربزرگ را تا ابد زیروکردوکل جنبندهای انرا برای همیشه نابودکرد دست خبیث های کثیف میباشد وافتخار میکنند که حقوق بشر اصلا اینها با این اوضا بشر هستند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۸:۳۲

خاک توسرش. وقتی کیف غیرفعال بشه چه فایده ای براش داره. مرتیکه روانی عقده ای.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۸:۳۴

کیفی که دست ترامپه بدل اصلیست ترامپ روز جمعه با آنهمه زرت وپرت به دادگاه احضار خواهد شد اولین رئیس جمهوری امریکاست که با بدترین وضعیت روبرو خواهد شد ترامپ برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد آقای پنس سیاستمدار کهنه کاریست میدونه عواقب گریز از قانون چیه به هیچ عنوان تو این قضیه شلوغیها ترامپ را همراهی نکرد روزهای سختی در انتظار ترامپ است احتمال خودکشی ترامپ خیلی بالاست

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۸:۳۹

مادر حرومی هم رفتنش هم مایه ازاره کثیف تراز این ندیدیم،مردم امریکاحقشونه بخان رای بدن دفه بعدهواسشون روجمع کنند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۸:۳۹

ما هم باید هسته ای شویم و تمام تا تهدیدات از سرمان رفع شود و کسی هوس حمله هسته ای به ما نکند ما خودمون تو کشور افرادی داریم که از بمب هسته ای خطرناک ترند و یکباره کل کشور و زندگی مردم را فلج میکنند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۸:۴۶

نده به ما چه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۹:۰۵

کیف هسته ای! واقعا مسخره هست، از این کیف ها تو بازار تهران یا هر کیف فروشی پیدا میشه. همش شعاره.... یه روزی تو تاریخ مینویسن که با یه کیف خالی چقدر ملت ها رو ترسوندیم... ولی ما ایرانی ها گول این حرف ها رو نمیخوریم، به قولی خودتون......هستید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۹:۲۶

طرف دیوانه هست بایدجهت جلوگیری ازجنگ هسته ای خرش کرده وکیف هسته ای راازوی بدزدند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۱۹:۲۷

این چه شرو وریه ترامپ میخواد اون کیف رو چه بکنه ؟؟ لعنت به گولبالیست ها که با تمام توان علیه ترامپ دارن لجن پراکنی میکنن ....

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۲۰:۰۴

نده تا جونش در بیاد. آمریکا که شهر هرت نیست. قانون و قاعده دارد. به محض اینکه بایدن سوگند یاد کرد ، پنتاگون تمام کدهای های قبلی که در اختیار ترامپ است را غیر فعال و کدهای جدیدی تعریف خواهد کرد و آنرا در اختیار ریس جهور جدید یعنی آقای بایدن قرار خواهد داد. چهار سال پیش هم گفتیم که ترامپ سیاستمدار نیست و از سیاست و کشور داری هیچ اطلاعی ندارد همانند بسیاری از کسانی که در ایران بر کرسی مسئولین نشسته اند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۲۰:۲۰

بره گم شه روانی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۲۰:۳۶

مردم آمریکا خیلی خرند که به ترامپ الاغ این همه میدان دادند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۰۲:۰۱

لابد تو خیلی خوبی که رفتی به این رییس جمهور فعلی رای دادی که کشورو به این فلاکتو بدبختی رسونده.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۲۱:۲۲

آفرین به ترامپ من عمیقا اوراتایید میکنم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۲۱:۵۸

خوب بزارین یه کیف خالی پیش این بچه باشه. دلش میشکنه! چه میدونه توی اون کیف چیه! چند تا قاقا لی لی هم بریزید توش بگید اینها همون رمزها هست. بزارید این یارو خوش باشه با این کیف!! واقعا چه سلاح های مرگباری دست این روان پریش هست!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۲۲:۲۴

پیشنهاد دارم تا پنج شنبه شب آسمان ایران کلیر شود و همه پروازها لغو شود از این دیوانه ترامپ هیچ چیزی بعید نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۲۲:۲۹

آدم یاد این بچه ها میفته که اسباب بازیشون رو سفت بغل کردن و میگن مال خودمه اساسی رد داده

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۱۰:۲۹

آفرین به هوشت فقط یواشکی بگو بیدار نشه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۷

این مرتیکه خطرناکه مواظبش باشین و سعی کنید اون کیفو هر جور شده ار دستش بگیرید وقتی خوابه

avatar

ترامپ به محَض اینکه ریاستش تمام شود باید بجای زمین گلف بفکر جایی بگردداز دست مقاومت درامان باشد چون عین سگ خواهدمرد مگر مخفی زندگی کند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۰:۲۱

ویروس کرونا برای پیروزی بایدن طرح شد... پس چپ ها که برای گرفتن قدرت آنقدر کثیف هستن نمیتونن فرشته باشن.کمی فکر کنید.