• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99102921255
  • خبرنگار : 71620

انتقاد نماینده سنندج از توهین مجری صدا و سیما به لباس کردی

انتقاد نماینده سنندج از توهین مجری صدا و سیما به لباس کردی

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از توهین یک مجری صدا و سیما به لباس کردی گفت: صحبت‌های اخیر این مجری نسبت به لباس کردها درباره این که نماد چوپانی است، از دو حالت خارج نیست یا این مجری بی سواد ناآگاه و خام است و یا اینکه این گفتار سیاست غلط سازمان صدا و سیما را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی فرشادان در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در انتقاد از توهین یک مجری صدا و سیما به لباس کردی اظهار کرد: رئیس جمهور، وزرا و علی الخصوص رئیس صدا و سیما باید بدانند فرهنگ و لباس زیبای کردها دارای هویت و ریشه است اما تعداد انگشت شماری از مدیران بی سواد در صدا و سیما باید در اظهارنظرهای جاهلانه خود درباره لباس مقدس کردها خودداری کنند.

فرشادان با تاکید بر اینکه لباس و فرهنگ دیگر اقوام مورد احترام ما کردها است، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران بی سواد صدا و سیما در چند سال اخیر به جای پرداختن به مقدسات، ارزش ها و باورهای ما کردها بدون هیچ واهمه‌ای موجب آزردگی خاطر کردها شده‌اند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این اهانت‌ها را در سطح گسترده بررسی کنیم، صحبت‌های اخیر این مجری نسبت به لباس کردها درباره این که نماد چوپانی است، از دو حالت خارج نیست یا این مجری بی سواد ناآگاه و خام است و یا اینکه این گفتار سیاست غلط سازمان صدا و سیما را نشان می‌دهد که با اجازه دادن به این افراد موجب اهانت به ارزش‌ها، هنجارها و هویت ملی کردها می شوند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران صدا وسیما گفت: این اولین بار نیست که این سازمان برخلاف رسالت و کارکرد اصلی خود که همانا ایجاد وحدت و همدلی است، حرکت می‌کند. من اهانت به مردم نجیب کرد را توسط این مجری در حقیقت سیاست غلط صدا و سیما می‌دانم که دارای نگاه از بالا به پایین است. به لباس کردی افتخار می‌کنم زیرا کردها پایه و بنیاد تمدن این سرزمین هستند که در روزهای سخت حافظ این کشور بوده اند. کردهایی که لباسشان را پرچم شرف و انسانیت می دانند، لباس کرد، شال کردها، سربند و دستمال آن‌ها و ... همگی دارای یک فلسفه هستند و در مجموع میراث ما کردها را در این سرزمین تشکیل می دهد.

فرشادان گفت: این اهانت‌ها چیزی از ارزش‌های فرهنگی ما کردها کم نمی‌کند. بنابراین از رئیس صدا و سیما می‌خواهم که با این مجری برخورد لازم را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، مجری شبکه دو سیما در یک برنامه زنده تلویزیونی به مهمان برنامه اش که لباس کردی بر تن دارد، می گوید: این لباس چوپانی چیست که پوشیده اید! دکتر فریبرز عزیزی مهمان برنامه در جواب می گوید: این لباس یادگار کاوه آهنگر و نماد آزادی از چنگال استبداد است‌.

علی نیکزاد در پاسخ به سید مهدی فرشادان گفت: این موضوع را به حساب صدا و سیما نگذارید، هیچ کسی یا قوم و رسانه‌ای حق اهانت به اقوام ایرانی را ندارد و کردهای با غیرت سند افتخار کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۱۷:۰۵

برادر کرد از مجری سخیف نرنجید چون کافر همه را به کیش خود پندارد کرد نماد غیرت و عظمت است از طرف یک آذری زبان

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۰۲:۴۳

یاشاسین کوردستان لژیون آذربایجان

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۰:۰۶

ما به لباس کرد ها افتخار میکنیم ولباسشان سر مایه ملی هستن دوستشان داریم آنها که به لبا سشان عیب میگیرن بی سواد هستن .

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۰:۱۹

با سلام. کسی که به لباس کردی توهین می کند قطعا نا آگاه و بی اصالت تشریف دارند اینطور افراد به این شکل عقده گشایی می کنند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۰:۵۵

این برنامه مال دوسال پیشه. حداقل برید توضیحات دکتر عزیزی رو تو صفحه اینستاگرامش ببنید بعد نطق کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۴

دوسال هم باشد غلط می کند توهین کند

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۱۷:۳۸

کاملا درسته حق نداشته توهین کنه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۰:۵۸

بایدباهاش برخوردبشه نبایدپای توهین مسائل تفرقه اندازبین اقوام به صداسیمابازبشه وعادی همینطوریش دشمنان ایران واحدبه اسم پان ترک وکردوعرب وفارس دارن تفرقه می اندازن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۱:۱۷

بابا بیخیال الکی جو ندید . ما که هیچ توهینی ندیدیم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۸:۳۸

پس لباس بابات لباس چوپانیه بگو بیاد گوسفندای بابامو ببده چَرا.ی وقت جو ندی ها چیز بدی نگفتم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۱۳:۱۱

مگر چوپان بودن کسر شأن و یا توهین است ؟ لباس چوپانی یعنی لباس انبیا، بیشتر اولیا و انبیا چوپان بوده اند. دقت کنید چه می گویید.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۲ ۱۸:۰۰

اقای مصطفی که میگید توهین ندیدیم شایدان لحظه چشم وگوشت بسته بوده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۲:۵۴

کسی که هویت داشته باشد هیچ وقت به دیگران توهین نمی کند، متاسفانه هر از گاهی از بلند گوی صدا و سیما به مذاهب و اقوام توهین می شود، این مجری نا آگاه باید نقره داغ شود.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۷

به نظرم یه فکری به حال نون آب ملت کنید تا لباسشون

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۳:۴۰

سلام این مجری که ایراد از لباس میگیره کسی نیست بگه اخر لباست که لباس انگلیسی و فرهنگ استعماره پیره حتی لباس ایرانی هم نمی پوشی .چرا ایراد ازاین و ان میگری. اول قدر لباس و فرهنگ و ادب ایرانی خودت را نشان بده . برو ببیبن بابا بزرگتان چکاره بوده و کچایی اند؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۷:۱۲

اون دوستمون که لباس زیبای کردی به تن کرده بود ولی لباس چوپانی شرف داره به لباس نیرنگ و ریای بعضی از ادمها.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۹:۵۵

دوست من کرمانشاهی هست درواقع فقط یک روز همدیگرو تو مشهد دیدیم ودوست شدیم برای همه کردها ترک ها ولرها عربها وفارسها همه یکی هستند ودوست اما کاااش نماینده ها به لباسی که خودشون پوشیدن بیشتر احترام میذاشتن که لباس خدمت هست این برای مردم هم شریف تر هست هم بهتر تو این مدت چند تا بچه کرد از فشار کار جان دادن چرا رگ غیرتتون بر نخورد کردهایی که هنووووز به خاطر زلزله خونه ندارن چرا برای اونا رگ غیرتتون بر نخورد همه نماینده ها رو منظورم هست شهروندی از شیراز فارس استانی هست که هم ترک هم لر وهم عرب وهم فارس رو یکجا داره متاسفانه کرد نداریم ولی دوستشون داریم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۲۳:۰۴

خسروی رو باید مثه رهنما به غلط کردن بیفته

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۲۳:۲۲

چوپانی شغل بسیاری از انبیا بود کسانیکه چوپانی رو توهین میدونند خودشون به چوپانها توهین کردند چوپانی عیب نیست قاچاقچی بودن عیبه وطنفروشی عیبه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۰۰:۵۳

لباس محلی تمام مردم ایران ریشه دارد و جز سرمایه های ایران است

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۰۷:۱۶

مجری یا بازیگر ویا هر کوفتی باید بداند خط قرمز چیه بنده لر هستم وبسیاربه کردهای عزیز افتخار میکنم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۱۰:۰۶

اگه برنامه ارشیوی بوده صدا وسیما استاد سانسور بهتر متونسته ان قسمت سانسور کنه چرا این کارونکرده درضمن ان مجری بیسواد خیلی مغروراز خود راضی است

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۱۴:۵۰

درود بر اصالت، درود بر کوردهای قهرمان از ماکو تا ایلام-زنده باد نسل کورد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۱۷:۳۶

خیلی بیخود کرده که توهین کرده کسی ک تو هین میکنه ریشه خانوادگی نداره بی اصالته

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۱۴:۵۴

حالا مجری غلطی کرده بی سواد بوده باید از این غلط ها نکنه کردها قهرمانند نه در ایران در کل دنیا همه هم خوب میدانند