• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99102921265
  • خبرنگار : 71610

دعوت اسقف اعظم لبنان از عون و حریری برای آشتی

دعوت اسقف اعظم لبنان از عون و حریری برای آشتی

اسقف اعظم مارونی‌های لبنان خواستار آشتی میان رئیس جمهوری و نخست‌وزیر مکلف این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بشاره پطرس الراعی، اسقف اعظم مارونی‌های لبنان در سخنانی از میشل عون، رئیس جمهوری کشورش خواست برای تشکیل کابینه و پایان دادن به بن‌بست سیاسی لبنان، با سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف، دیداری را برای آشتی و مصالحه انجام دهند.

وی گفت: امیدواریم که جناب رئیس جمهور ابتکار عمل به خرج دهد و از نخست‌وزیر مکلف برای انجام این دیدار دعوت کند؛ چراکه زمان بی رحم و وضعیت فاجعه‌بار کشور و ملت به هیچ وجه تاخیر در تشکیل کابینه را بر نمی‌تابد.

الراعی در ادامه با اشاره به بحران لبنان افزود: لبنان، این جواهر گرانبها، در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در حال تضعیف است؛ تشکیل دولت به حالت تعلیق درآمده، دستگاه قضایی طعمه دخالت‌های سیاسی و فرقه‌ای شده، اقتصاد در همه بخش‌های آن فلج شده، نیمی از بیروت نابود شده، مردم با رنج و مشقت مواجه هستند و نیمی از آنها زیر خط فقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راهی که به حل و فصل تمامی این مسائل منتهی می‌شود؛ تشکیل دولت نجات متشکل از نخبگان لبنانی است.

وی ادامه داد: من امیدوارم که آنها یک جلسه آشتی شخصی برگزار کنند که اعتماد بین آنها را بازگرداند و با در نظر گرفتن منافع لبنان و پشت کردن به منافع شخصی و جناحی، اقدام به غربالگری اسامی پیشنهادی و بررسی اسامی جدید و شایسته کنند.

اختلاف میان عون و حریری از دسامبر به دلیل اختلاف نظر درباره تشکیل کابینه، تشدید شد و هفته گذشته به اوج خود رسید و عون در سخنانی حریری را آشکارا «دروغگو» خطاب کرد.

حریری اکتبر به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشته است و این درحالی است که آژانس‌های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت و همچنین بحران اقتصادی و کرونا هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha