• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99102921316
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد

واگذاری ۱۵۰۰ واحد مسکونی به ایثارگران گیلانی تا پایان دولت

واگذاری ۱۵۰۰ واحد مسکونی به ایثارگران گیلانی تا پایان دولت

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه تا پایان دولت ۱۵۰۰ واحد مسکونی به ایثارگران واجد شرایط واگذار می شود، عنوان کرد: در نظر داریم در ایام الله دهه فجر امسال ۵۰۰ واحد را واگذار کنیم.

عبدالله پاکاری در جلسه مشترک شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تفاهم نامه مسکن و اشتغال ایثارگران که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به امضای تفاهم نامه های اشتغال و مسکن ایثارگران، اظهار کرد: بیش از ۹۰۰۰ ایثارگران گیلانی واجد شرایط مسکن داریم.

وی با بیان اینکه براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیش از ۴۰۰۰ ایثارگر از تسهیلات مسکن بهره مند شدند، تصریح کرد: همچنین بیش از ۵۰۰۰ ایثارگر کماکان در انتظار واگذاری مسکن هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان را گروه های خاص واجد شرایط دریافت مسکن دانست و گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی ۱۰۰ مترمربع زمین برای هر ایثارگر جهت احداث مسکن تعرفه شده است.

پاکاری، با بیان اینکه تا پایان دولت ۱۵۰۰ واحد مسکونی به ایثارگران واجد شرایط واگذار می شود، عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی برای احداث این واحدها صورت گرفته و در نظر داریم در ایام الله دهه فجر امسال ۵۰۰ واحد را واگذار کنیم.

وی ضمن قدردانی از برگزاری جلسات مسکن ایثارگری در فرمانداری ها با حضور بنیاد مسکن، اضافه کرد: در حال تعرفه و واگذاری زمین های مناسب برای احداث واحدهای مسکونی در راستای تفاهم نامه مسکن ایثارگران هستیم، زیرا در صورت تعرفه زمین بخش عمده مشکل مسکن ایثارگر حل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از قطعی شدن واگذاری مسکن برای ۱۷۱ نفر از ایثارگران خبر داد و افزود: در یک اقدام ضربتی به دنبال تعرفه زمین و عملیات اجرایی احداث مسکن ایثارگران هستیم که در این راستا از توان سپاه استفاده خواهیم کرد.

پاکاری، با بیان اینکه ۲۱ جانباز ۷۰ درصد هنوز از تسهیلات مسکن بهره مند نشده اند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال نسبت به تعرفه زمین برای این گروه از ایثارگران به عنوان اولویت اقدام خواهیم کرد. همچنین از ظرفیت مسکن مهر رشت برای ایثارگران شهر رشت بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در سطح کشور، عنوان کرد: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران، درخواست تبدیل وضعیت ۶۰۰ نفر از ایثارگران گیلانی به دستگاه های اجرایی استان ارسال شده و امیدواریم تا پایان دولت، بخشی از مشکل اشتغال آنان رفع  شود.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز، با اشاره به مشکل ۵۰۰۰ ایثارگر جهت تامین مسکن، عنوان کرد: وظیفه خود می دانیم که به مشکلات خانواده های شاهد و ایثارگر رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه همکاری لازم با دولت جهت تامین مسکن ایثارگران را خواهد داشت، گفت: با استفاده از امکانات سپاه، زیرساخت های لازم برای ساخت مسکن ایثارگران را فراهم خواهیم کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان، از آمادگی برای تغییر کاربری زمین های دارای کاربری نظامی جهت احداث مسکن ایثارگران خبر داد و خاطرنشان کرد: مشکل مسکن ایثارگران با نگاه جهادی قابل رفع است.

انتهای پبام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha