• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99102921594
  • خبرنگار : 50042

فرماندار رشت:

اختلال در کار آموزش پذیرفتنی نیست

اختلال در کار آموزش پذیرفتنی نیست

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: کرونا یک تهدید است در همین راستا از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که این تهدید را به فرصت تبدیل کند و شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که هیچ اختلالی در کار آموزش وارد نشود.

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش، مهمترین مقام تربیتی در کشور است که ماحصل تلاش فعالین این حوزه نشان می‌دهد که اگر به دنبال تمدن سازی و تحول جامعه هستیم، باید به عرصه‌های تربیتی و علمی توجه کنیم تا جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت حرکت دهند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: باتوجه به شرایطی که به سبب شیوع کرونا داریم، باید همواره خود را برای اتفاقات این چنینی آماده کنیم.

وی ادامه داد: کرونا یک تهدید است در همین راستا از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که این تهدید را به فرصت تبدیل کند و شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که هیچ اختلالی در کار آموزش وارد نشود.

فتح‌اللهی گفت: اگر قرار است توسعه همه جانبه اتفاق بیافتد، همه باید مشارکت کنند تا شرایطی لازم برای امر تعلیم و تربیت فراهم شود.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: پرورش انسان‌های ماهر و توانمند از دیگر رسالت‌های آموزش و پرورش است.  

وی اضافه کرد: در کمیته برنامه ریزی آتی شهرستان، یک مبلغی برای خرید تبلت ویژه دانش‌آموزان نیازمند در نظر گرفته می‌شود.

مشکل مدارس در بحث دسترسی به اینترنت، استفاده از ADSL است

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در ادامه این نشست در خصوص سامانه شاد تصریح کرد:  ارایه خدمات سامانه شاد بخشی مربوط به شبکه ارتباطی و بخشی مربوط به سرور اصلی و بخشی هم به امکانات دانش‌آموز برمی‌گردد.

وی افزود: وزارت ارتباطات بستر لازم ارتباطی در شاد را فراهم می‌کند و نقشی در ایجاد آن ندارد، وزارت آموزش و پرورش با همکاری یکی از اپراتورها و مشارکت یکی از دانشگاه‌های مطرح این نرم افزار را طراحی کرده است.

توکلی در خصوص رایگان کردن اینترنت دانش‌آموزی گفت: بخش اعظمی از فعالیت‌های آموزشی در سایر برنامه‌ها و خارج از فضای شاد دنبال می‌شود، به همین دلیل هزینه مصرف اینترنت بالا می‌رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ادامه داد: رشت و انزلی جزو شهرستان‌های با ضریب نفوذ ارتباطی بالاهستند و تقریبا مشکل ارتباطی خاصی نداریم. البته شهر رشت بیشترین ممانعت‌های مردمی را در توسعه، ساخت و نصب دکل‌های ارتباطی دارد.

توکلی بیان کرد: مشکل مدارس در بحث دسترسی به اینترنت، استفاده از ADSL است؛ در اصل مودم ADSL برای دانلود با سرعت بالا طراحی شده و مناسب بارگذاری و ارسال داده در حجم زیاد نیست. در هیچ جای دنیا برای ارسال اطلاعات و دیتا از ADSL استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای لازم گفت: بستر سیم مسی را با بستر فیبر نوری که شبکه‌ای پایدار و بستر نامحدود و هزینه برابر با سیم مسی است، تعویض کنیم؛ پیشنهاد بعدی استفاده از سرویس VDSL است؛ راهکار دیگر برخورداری از سرویس‌های بیسیم شهری است که توسط اپراتورهای مختلف ارایه می شود. راهکار چهارم بهره گیری از چند سرویس ADSL است که باید باهم باند شود.

وی بیان کرد: مدارسی که از ما راهکار گرفتند، یکی از موارد فوق را پیشنهاد دادیم. اگر چنانچه مدارس دیگر هم تمایل داشته باشند کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارایه راهکار مناسب هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha