• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99102921604
  • خبرنگار : 50210

واکنش اعضای شورای شهر اراک به عدم حضور شهردار در جلسه پاسخگویی

واکنش اعضای شورای شهر اراک به عدم حضور شهردار در جلسه پاسخگویی

ایسنا/مرکزی با وجود دعوت از شهردار اراک برای پاسخگویی به سوالات اعضا در صحن رسمی شورا، شهردار در این جلسه حاضر نشد و این امر واکنش اعضای شورا را به همراه داشت.

طبق اعلام قبلی از سوی شورای شهر اراک، امروز ۲۹ دیماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹.۳۰ صحن شورا به ارائه پاسخ به سوالات از سوی محمدکریم شفیعی شهردار اراک اختصاص داشت، اما شهردار در این جلسه حاضر نشد.

نایب رییس شورای شهر اراک در واکنش به این رفتار شهردار اراک بیان کرد: امروز ۱.۵ ساعت از زمان صحن رسمی شورا شهر اراک به شهردار اراک اختصاص یافت و از قبل نیز این موضوع به وی اعلام شده بود، اما او در صحن حاضر نشد، البته این جلسه برای شنبه صبح ۲۷ دیماه نیز ترتیب داده شده بود و شهردار در آن جلسه هم حاضر نشد تا پاسخ سوالات اعضای شورا را بدهند.

فرزانه رحمتی با تاکید بر اینکه استنکاف شهردار از پاسخگویی به سوالات در واقع دهن کجی به رای مردم و نمایندگان مردم شهر اراک است، افزود: جالب اینجاست، این آقا، در مصاحبه ای درباره نحوه و کیفیت رای دادن، به مردم اراک توصیه هایی هم داشتند و در واقع همین استنکاف نشان از  میزان اعتقاد این فرد به رای مردم دارد.

وی خطاب به سورانه رییس شورای شهر اراک گفت: اگر حمایت های پیدا و پنهان و تسامح و تساهل شما نبود کار به اینجا نمی رسید که یک کارمند ساده شهرداری تهران که به دلیل حمایت نمایندگان مردم اراک بر مسند شهرداری این شهر تکیه زده است اینگونه متمردانه و خودسرانه از پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم که پرسش حق قانونی آنهاست، استنکاف کند.

رحمتی تصریح کرد: تاسف بار تر این است که امروز با درخواست مرخصی این آقا به جهت حضور درصحن و پاسخگویی به نمایندگان مردم به صورت کتبی مخالفت و به وی اعلام شد، اما در صحن حاضر نشدند و به مسافرت رفتند.

نایب رییس شورای شهر اراک افزود: روز شنبه اعضای شورا از ساعت ۱۰ تا ۱۰.۴۰ منتظر حضور شهردار بودندکه در جلسه حاضر نشد و رییس شورا اظهار کرد که تماس گرفتند اگر جلسه تشکیل می شود حاضر شوم. تماس معنایی ندارد و این رفتار در واقع توهین به شوراست.

به گزارش ایسنا، طوفان محمدی دیگر عضو شورا اظهار کرد: شهردار اراک مصاحبه ای علیه کل شوراهای کشور داشته و شوراها را از اساس کار بیهوده ای دانسته و در واقع با این رفتار اصل جمهوری اسلامی را زیرپا گذاشت و به قانون اساسی دهن کجی کرده است، به دلیل اینکه علیه شورا صحبت کرده از رییس شورای شهر اراک خواستارم که این مصاحبه را دریافت کرده و در اختیار اعضای شورا قرار دهد.

وی تصریح کرد: نمی شود که مصاحبه کرد و کنار کشید و علیه نمایندگان مردم و شهروندان صحبت کرد، شهردار اگر به شورا اعتقاد ندارد چرا استعفا نمی دهد؟

محمد حسین فدایی نیز خطاب به سورانه گفت: به عنوان رییس شورای شهر اراک در برخورد با این مصاحبه انجام شده از سوی شهردار چه اقدامی انجام داده اید؟

علیرضا مرادی نیز بیان کرد: این تخلفات باید در پرونده شهردار درج شود و قابل پیگیری حقوقی است، اما به دلیل اینکه در مصاحبه شهردار درخصوص دو عضو شورا صحبت شده، مسئله شخصی است و باید اشخاص نام برده در این مصاحبه، پیگیر باشند.

به گزارش ایسنا، مرتضی سورانه در این خصوص اظهار کرد: وقت شورا از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۱۹ به پاسخگویی شهردار اراک اختصاص یافت، اما بیان مباحثی چون حمایت های پیدا و پنهان و تساهل و تسامح، واژگانی مخصوص خانم رحمتی برای بیان غرض خودش است.

وی گفت: به عنوان رییس شورا وظیفه خود را انجام داده ام و رسما و کتبا علیرغم درخواست مرخصی دعوت کردم، اما نیامدند و شهردار باید پاسخگوی عدم حضور خود باشد نه بنده.

سورانه افزود: مصاحبه هنوز منتشر نشده و فقط بخشی از آن منتشر شده است و مسلما فقط در خصوص بخش منتشر شده می توان نقد و رسیدگی کرد.

در  این جلسه پاسخ شهردار به ۱۶ سوال شورا که به صورت مکتوب ارسال شده بود، قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha