• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99110100214
  • منبع : نمایندگی همدان

در دهه فجر انجام می‌شود؛

رونمایی از اسناد ساواک در همدان+تصاویر

رونمایی از اسناد ساواک در همدان+تصاویر

ایسنا/همدان مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: در دهه فجر امسال و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی با توجه به شرایط کنونی، مجموعه باارزشی از اسناد و گزارش های سیاسی و امنیتی سازمان های مربوطه از جمله ساواک با موضوع انقلاب اسلامی در همدان رونمایی خواهد شد.

میثاق گودرزی افزود: دهه فجر امسال به علت شرایط موجود و محدودیت‌ها، امکان برگزاری نمایشگاه از اسناد و عکس های انقلاب و حماسه آفرینی مردم استان همدان در سال های خون و قیام وجود ندارد بنابراین از ظرفیت بالای فضای مجازی و رسانه های استان برای انعکاس اسناد و مدارک به جای مانده از آن دوران استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجموعه های دیجیتال نمایشگاهی فیلم و عکس با موضوعات مختلف از جمله راهپیمایی ها، تظاهرات‌ها، حضور قشرهای مختلف جامعه در فعالیت های انقلابی و مبارزاتی و رخدادهای مهم از جمله تشییع پیکر آیت الله ملاعلی معصومی همدانی، واقعه خونین ۳۰ مهر سال ۱۳۵۷، جلوگیری از حرکت تانک ها از کرمانشاه به تهران توسط مردم همدان، حضور با برکت آیت الله مدنی در همدان و دیگر موارد آماده شده و در اختیار ادارات، نهادهای علمی و آموزشی و رسانه های استان برای برگزاری نمایشگاه های دیجیتال است.

گودرزی با اشاره به وجود بیش از ۱۶ هزار برگ سند و ۷۸۰۰ قطعه عکس با موضوع انقلاب در آرشیو مرکز اسناد همدان تصریح کرد: در دهه فجر امسال از مجموعه اسناد و گزارش های سیاسی و امنیتی استانداری همدان، فرمانداری همدان، شهربانی شهرستان ها و سازمان ساواک در ماه های منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

وی حضور در برنامه های مختلف صداوسیما، همکاری با رسانه ها و مطبوعات، همکاری با دستگاه های اداری و علمی و آموزشی استان در برگزاری نمایشگاه های مشترک، تولید مستندهای رسانه ای از اسناد و مدارک موجود، رونمایی از آخرین کتب تاریخ شفاهی مرکز با موضوع انقلابیون همدان، معرفی و تجلیل از عکاسان انقلاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی در قالب اندیشگاه مرکز در سطح ملی و محلی را از برنامه های در دستور کار این مدیریت در دهه فجر برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، تعدادی از اسناد ساواک در همدان در قالب تصاویر زیر ارائه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha