• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99110100393

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

روحیه‌ مرحوم اشتیاق حسینی، روحیه اعتلاء دانشگاه بود

روحیه‌ مرحوم اشتیاق حسینی، روحیه اعتلاء دانشگاه بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مرحوم اشتیاق حسینی همواره تلاش می‌کرد تا پرچم دانشگاه فردوسی مشهد در راستای اعتلاء علمی در اهتزاز باشد.

کافی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص درگذشت اشتیاق حسینی رئیس سابق دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: در سالروز شهادت حضرت زهرا به سوگ استاد فرهیخته دکتر حسین اشتیاق حسینی نشستیم. این ضایعه بسیار دردناک و اسفناک بود.

وی با اشاره به اینکه دکتر اشتیاق حسینی در سال‌های اولیه پس از انقلاب رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بودند، افزود: حسین اشتیاق حسینی از ابتداء حضور در دانشگاه فردوسی مشهد نقش آفرین بودند. در آن سال‌ها مشکلات و چالش‌های فراوانی وجود داشت که ایشان تلاش می‌کردند در فضایی آرام به آن‌ها رسیدگی کنند. از آنجایی که رشته تخصصی وی شیمی آلی بود همواره در تلاش برای پروراندن بهترین شاگردان در این حوزه بودند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دانش آموختگان استاد اشتیاق حسینی خصوصا در مقطع دکتری درحال حاضر جزو سرآمدترین افراد کشور و حتی دنیا هستند. روحیه‌ مرحوم اشتیاق حسینی روحیه اعتلاء دانشگاه بود. او همواره تلاش می‌کرد تا پرچم دانشگاه فردوسی مشهد در راستای اعتلاء علمی در اهتزاز باشد. وی صرف نظر از اینکه چه سلیقه سیاسی‌ای مدیریت دانشگاه را در دست می‌گرفت، حداکثر همکاری را داشته است.

کافی خاطرنشان کرد: در طول هفت سال تجربه‌ای که در راستای ریاست دانشگاه داشتم، دکتر حسین اشتیاق حسینی علاوه بر اینکه عضو هیات اجرایی جذب دانشگاه بودند در تمام گزینش‌هایی که برای اساتید دانشگاه انجام می‌شد نیز حضور داشتند. همچنین در تمام جلساتی که برای جذب عضو هیات علمی برگزار می‌شد حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه «تا آخرین لحظات حضور در دانشگاه انرژی بسیار بالایی داشتند»، بیان کرد: دکتر اشتیاق حسینی در هر کارگروهی که دعوت می‌شدند با کمال میل می‌پذیرفتند و در آن شرکت می‌کردند. هر ساله در روز ۱۵ فروردین به دیدار رؤسای دانشگاه‌ها اعم از دکتر اشتیاق حسینی، دکتر سرافراز و دکتر آشوری می‌رفتم. در این دیدارها آنقدر دکتر اشتیاق حسینی اظهار لطف می‌کردند که باعث شرمندگی بنده می‌شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه امیدوارم این الگو و رفتار سرمشق بسیاری از دیگر دانشگاهیان قرار گیرد، تشریح کرد: دکتر اشتیاق حسینی در کارهای خیر و بنیادی دانشگاه فردوسی بسیار موثر و نقش آفرین بودند. وی عضو هیات امنای بنیاد خیریه دانشگاه فردوسی بود و البته در کنار این بنیاد خود ایشان هم خیریه‌ای داشتند که در وهله اول به قشر دانشجو و سپس به مردم محروم یاری می‌رساندند. خانواده دکتر اشتیاق حسینی خانواده‌ای به تمام معنی فرهیخته و دانشگاهی هستند.

مشروح این گفت‌وگو را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha