• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99110100638

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبرداد؛ 

جشنواره دانشجویی «حماسه تا حماسه» با هدف ایجاد موجی انقلابی در حال برگزاری است

جشنواره دانشجویی «حماسه تا حماسه» با هدف ایجاد موجی انقلابی در حال برگزاری است

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: هدف از برگزاری جشنواره «حماسه تا حماسه» ایجاد موجی ارزشی در باب موضوعات انقلابی و ارزشی است.

یساقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه» و اهدافی که به دنبال می‌کند، اظهار کرد: جشنواره ملی از حماسه تا حماسه طرحی است که توسط معاونت فرهنگی سازمان مرکزی به همه واحدهای سراسر کشور ابلاغ شده است تا متناسب با موضوعات انتخاب شده در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: این جشنواره از ۳۱ شهریور روز دفاع مقدس شروع و به ۲۲ بهمن دهه فجر ختم می‌شود. موضوعات این جشنواره در هفت محوریت که شامل حماسه ۳۱ شهریور دفاع مقدس، ۱۷ مهر اربعین حسینی، ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، ۱۶ آذر روز دانشجو، ۹ دی برائت از فتنه، شهادت حاج قاسم سلیمانی و حماسه ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی است. مسئله مهم در برگزاری این طرح ایجاد یک مشارکت همگانی در فضای دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد مشهد ادامه داد: در این جشنواره دانشجویان و کارکنان تمام دانشگاه‌های آزاد کشور می‌توانند در فضاهای مجازی داخلی و خارجی شرکت کنند. شرکت کنندگان می‌توانند با به اشتراک گذاری پست‌هایی مرتبط با این موضوعات با قرار دادن هشتگ دانشگاه آزاد اسلامی، سردار حاج قاسم سلیمانی و از حماسه تا حماسه در این مسابقه شرکت کنند. 

یساقی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد موجی ارزشی در باب موضوعات انقلابی و ارزشی است. در این ایام و با گذراندن برخی از این مناسبت‌ها بیش از ۷۰ هزار پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است. شرکت کنندگان این جشنواره غالبا دانشجو هستند که بیش از ۸۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. دانشجویان پس از ثبت نام در این طرح می‌توانند در پیام رسان‌هایی که در آن‌ها عضو هستند به اشتراک گذاری مطالبی که تهیه کردند بپردازند. رصد این پست‌ها در اینستاگرام از طریق هشتگ قابل بررسی است. در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز گروه‌هایی تشکیل شده است تا دانشجویان مطالب تهیه شده را در آن قرار دهند تا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

سوق دادن دانشجویان به کار فرهنگی در فضای مجازی دشوار است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد مشهد خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با وجود گسترش ویروس کرونا ما از حضور دانشجویان در دانشگاه که گرما بخش آن بودند محروم شده‌ایم. درحال حاضر فعالیت‌های فرهنگی به فضای مجازی منتقل شده است. از آنجایی که دانشجویان سلایق متعددی دارند و در فضای مجازی در بخش‌های دیگری فعالیت می‌کنند، سوق دادن آن‌ها به کار فرهنگی دشوار است. در عین حال در همین ایام شیوع کرونا در دانشگاه موفق به تشکیل کانون‌های فرهنگی و نشریات جدید شده‌ایم. در مناسبت‌های متعدد جلساتی که در دانشگاه برگزار شده است غالبا مجازی بوده اما پذیرای حضور اندکی از دانشجویان نیز بوده‌ایم. امیدواریم شرایط به گونه‌ای تغییر پیدا کند که شاهد حضور مجدد دانشجویان در دانشگاه باشیم.

اولین رتبه مشارکت در تمام کشور

وی تشریح کرد: استان خراسان رضوی به نسبت سایر واحدهای دانشگاه آزاد در دیگر استان‌ها دارای بیشترین شرکت کنندگان در این همایش بوده است. با وجود ۵۵ هزار دانشجو در سطح خراسان رضوی بیش از ۷۰۰۰ شرکت کننده در این جشنواره داشته‌ایم. برای مثال در واحد استان تهران با بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو به نسبت تعداد شرکت کنندگان بسیار کمتری داشته است. از این جهت که خراسان رضوی دارای بیشترین شرکت کننده بود از طرف معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

تخفیفات ۱۵ درصدی شهریه برای برگزیدگان جشنواره

یساقی در خصوص جوایز جشنواره از حماسه تا حماسه، اظهار کرد: جوایز در سه سطح واحدی، استانی و کشوری اهداء خواهد شد. همچنین تخفیفاتی در شهریه دانشجویان به میزان ۱۵ درصد، جوایز نقدی، لوح تقدیر و گواهی شرکت در جشنواره نیز به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha