• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99110100846
  • خبرنگار : 71592

ترتیب ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۱ از نگاه "گلوبال فایر پاور"

ترتیب ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۱ از نگاه "گلوبال فایر پاور"

پایگاه "گلوبال فایر پاور" با بررسی ده‌ها شاخص، جایگاه کشورها را از نظر قدرت و توانمندی نظامی در سال ۲۰۲۱ مشخص کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خلیج آنلاین، این پایگاه که هر ساله رتبه قدرت‌های برتر نظامی دنیا را مشخص می‌کند، در گزارشی جایگاه ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد و براساس آن در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ارتش عربستان در رتبه نخست قرار دارد و ارتش امارات، عمان، قطر و بحرین نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

براساس این گزارش، حوزه خلیج فارس همچنان یکی از ناپایدارترین مناطق کره زمین است و بسیاری از ذخایر نفتی جهان را در خود جای داده است و برجسته‌ترین بازیگران آن عربستان و ایران هستند.

"گلوبال فایر پاور" جایگاه قدرت نظامی کشورهای خاورمیانه را نیز مشخص کرد که در آن ترکیه در رتبه نخست جای دارد. رتبه ارتش کشورهای خاورمیانه به شرح زیر است:

۱- ترکیه ۲- مصر، ۳- ایران، ۴- عربستان، ۵- رژیم صهیونیستی، ۶- امارات، ۷- عراق، ۸- سوریه، ۹- کویت، ۱۰- عمان، ۱۱- اردن، ۱۲- یمن، ۱۳- قطر، ۱۴- بحرین، ۱۵- لبنان.

این پایگاه براساس بیش از ۵۰ شاخص مثل تجهیزات و مهمات، سلاح سنگین، امکانات مالی، قدرت لجستیک و جغرافیای کشورها، رتبه قدرت نظامی آنها را مشخص می‌کند.

بر اساس این گزارش، خاورمیانه همچنان ناپایدارترین منطقه در جهان است؛ مساله‌ای که بازیگران منطقه را وادار می‌کند، ارتش‌های بزرگ دائمی داشته باشند. قدرت‌های اصلی منطقه نیز به ترتیب ترکیه، مصر، ایران، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند.

طبق گزارش گلوبال فایر پاور رتبه بندی جهانی قدرت نظامی در سال ۲۰۲۱ نیز به شرح زیر است: ۱- ایالات متحده آمریکا ۲- روسیه ۳- چین ۴- هند ۵- ژاپن ۶- کره جنوبی ۷- فرانسه ۸- انگلیس ۹- برزیل ۱۰- پاکستان ۱۱- ترکیه ۱۲- ایتالیا ۱۳- مصر ۱۴- ایران ۱۵- آلمان ۱۶- اندونزی ۱۷- عربستان سعودی ۱۸- اسپانیا ۱۹- استرالیا ۲۰- رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۲۲:۴۶

"این پایگاه براساس بیش از ۵۰ شاخص مثل تجهیزات و مهمات، سلاح سنگین، امکانات مالی، قدرت لجستیک و جغرافیای کشورها، رتبه قدرت نظامی آنها را مشخص می‌کند." جنگ حران، ایران و عراق و ... . چیزی دیگه‌ای می‌گن.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۳۰ ۲۱:۲۲

اگه بخوان بسیج و ارتش و سپاه رو حساب کنن اول جهان میشیم ۲۵درصد جمعیت ایران بسیجین یعنی بیش از ۲۰میلیون نفر

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۹ ۲۱:۱۱

آقای امیرعباس ما دیگه توی ۷۰ سال پیش زندگی نمیکنیم الآن دیگه ارتش پر جمعیت کارایی نداره و چین هم دارای ۸۰ ملیون کارکن فعال در ارتشش داره پس باید بگیم از ایالات متحده قوی تره؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۵:۵۶

آقای امیر عباس سازمان فایر پاور که نمیدونم برای کجاست میگه وقتی قدرت ثابت باشه فاقد میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۷ ۱۵:۵۰

حرف مفت که خرج نداره ۲۰ میلیون بسیجی🤒🤒🤒 یه چیزی بگو با عقل جور دربیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۳:۵۵

عزیزان عزیزان!!! مهم نیست چه کسانی در اسیا یا در یا غرب اسیا یا جهان ارتشش مطرح هست.مهم کارایی اون هست.وگرنه ترکیه که به فولی از ما قوی تره در حالی که با پاکستان هسته ای و آذربایجان و اسرائیل متفق شده بودند و البته ترقه بازی هم کردند ولی ایران در ابتده پاسخ نداد چون بی اهمیت بود.و رزمایش سپاه همه را نقش بر اب کرد.خب الان گزارش گلوبال کجاست عزیز؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۰۳:۰۶

جمعیت فقط یکی از شاخص های قدرت نظامی است یک کشور صرفا به دلیل جمعیت بیشتر قدرت نظامی بیشتری ندارد ..تعداد هواپیما جنگی ..بروز بودن تجهیزات ..آموزش و سازماندهی و تعداد سلاح ها و از همه مهمتر یک اقتصاد شکوفا برای تامین هر چه زیادتر بودجه سالانه ارتش ...!!!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۲ ۱۰:۱۰

خب اوکی سپاه و بسیج هیچی به قول شما به تعداد نیس شما هسته ای ایران رو چی می گید که اندازه گیری نشده

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۲ ۱۱:۰۱

به نظر من ارتش ایران اول منطقه غرب آسیا است اینا که سپاه رو حساب نمی کنن و گرنه ایران حتی از ترکیه هم قدرتمندتره

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۲ ۱۷:۰۰

رتبه ۳ در خاورمیانه و ۱۴ در جهان برای ارتش ایرانه یعنی ارتش تنهای تنها ولی اگه سپاه در جنگ به کمک ارتش بیاد ایران در خاور میانه ۱ و در جهان ۹ رو در اختیار میگیره و مهم سلاح و تجهیزات نیست مهم #ایمان و #غیرت وگرنه الان ایران دست عراق بود

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۲۲:۲۴

بفرمایید که هیچی نمیدونن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۹:۳۴

جاسم از ابادان ..چهل سالگذشت قدرت پنجم به پانزدهم رسیده خودتنو گود نزنید وازواقعیتهافرارنکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۲ ۱۱:۱۵

به عنوان یک فرد آگاه، بی طرفانه می‌گویم که این رتبه بندی نادرست است. قدرت دیگر برمبنای تجهیزات و لجستیک نیست. امروزه قدرت یعنی استقلال سیاسی و نظامی کشور خود را حفظ کنی چون قانون جنگل حاکم است! ترکیه و پاکستان و مصر و... که هنوز مستعمره آمریکا هستند، چطور قدرت برتر هستند؟ قدرت یعنی استراتژی یعنی تاکتیک، مرد میدان بودن، یعنی لبنان با راکت گنبد آهنین اسرائیل را بشکند! یعنی نوجوانان ایرانی با یک تفنگ ساده بعد از هشت سال جنگ نگذارند سر سوزنی مرز ما جابجا شود! (شیطان در پناه آهن است و ما در پناه ایمان... شهید آوینی) این ها شعار نیست تجربه است

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۹

درود بر شرفت

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۲ ۱۶:۴۴

کاملا غلطه این اخبار ایران پنجمین قدرت موشکی دنیاست

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۲ ۱۹:۱۸

اینا قدرت سپاه رو نمیبینن فقط قدرت ارتش رو میبینن اگر قدرت سپاه رو هم به حساب بیان ایران تو خاور میاه اول هست و تو جهان از چهاردهم به دهم تغییر پیدا میکنه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۴ ۱۲:۵۰

آقا اشتباهه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۵ ۱۸:۱۳

یجوری با اطمینان میگی چهر یا پنج انگار ده ساله داره روش کار میکنه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۷ ۲۰:۱۲

قدرت سپاه پاسداران چندین برابر ارتش است به طور کلی قدرت نظامی ایران شامل ارگان های سپاه پاسداران ، ارتش و بسیج است که در این رتبه بندی فقط ارتش در نظر گرفته شده قدرت ارتش در برابر سپاه قابل مقایسه نیست با این حال ارتش ایران چهاردهم جهان است اگر سپاه هم در نظر بگیریم به طور کلی ایران قدرت چهارم یا پنجم جهان است

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۱ ۰۱:۵۹

دادش چرا نمیدونی حرف میزنی برو یه نگاه به قدرت ارتش و سپاه بکن بعد حرف بزن سپاه فقط تو موشکی و پهبادی از ارتش قوی تره ارتش تو نیرو دریایی کاملا قوی تره تو نیرو زمینی هم یگان های تکاوری بیشتری داره تو نیرو هوای سپاه ۵۰ تا هوا پیما داره ولی ارتش ۳۰۰ توی پدافند هم که ارتش سامانه اس ۳۰۰ رو داره ولی سپاه تو موشکی و پهباد قوی تره تعداد نیرو هم سپاه بدون بسیج یک سوم ارتشه هر کدوم تو یک جا قوی هستن

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۷:۲۸

کل این کشور ها حریف ایران نمی شن...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۰ ۰۲:۳۴

داداش اینا قدرت سپاهیا حساب نکردن ناراحت نشو اگه کل قدرت ایران رو حساب کنن ایران جزع پنچ قدرت جهانه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۸

ایران فقط با قدرت ارتش قویه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۲:۴۷

*این لیست چرند و مزخرفه,,,۳۵سال پیش که ایران هیچ تجهیزاتی نداشت, همه ابرقدرتها و کشورهای جهان ، باهم به کمک صدام امدند و به ایران حمله کردند و ۸سال تلاش کردن تا ایران را شکست دهند , اما نتوانستند و عاقبت شکست خوردند,,,, خب پس ایران جزو ۵قدرت برتر دنیا بود انهم در سه دهه قبل,,,الان ایران جزو ۳ قدرت برتر جهانی است...همه اش که سلاح و تجهیزات نیست,بلکه اراده و خواست نیروها ۵۰% اهمیت را داراست که امریکا و اروپا این اراده را ۱۰%دارند و نیروهای ایران این اراده را ۱۰۰% دارا هستند....!!!؟؟ پس این رتبه بندی چرن و مزخرفه و بهتر بگویم فقط مربوط به تجهیزات و ادوات است و نه توان نیروها....!!!؟؟ الان کره شمالی از امریکا برتر است...!!!؟؟ این دقیقتر و درستتر است…!!!؟؟*

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۱۳:۱۰

درود خدا بر سربازان حاج اسماییل

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۱۴:۵۱

اونموقع که میگی بی هیچ تجهیزات رتبه ایران بهتر بوده نسبت به الان

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۳ ۲۰:۳۶

ایران بدون شک در جهان حریفی ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۰۹

عالی راست میگه ایران قدرت های زیادی داری چرا سپاه پاسداران و بسیج که ۲۰ میلیون نفره رو درنظر نمیگیرن انشاالله که جنگ نشه ولی ایران قوی هست الله اکبر صلوات ۳ تا بفرست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۰۲:۰۲

هیچ چیز بهتر از امنیت نیست ، قدر امنیت و قدر برادران نظامی و بخصوص قدر رهبر عزیزمون را بدانیم ، خواستن توانستن است ، خداوند دانشمندانمون را حفظ کنه که خیلی چیزها را مدیونشون هستیم ، ( درود بر رهبر عزیزم )

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۶

ایران بعد از امریکا و چین در رتبه سوم جهان قرار دارد چون سپاه 5 برابر ارتش قدرت داره که باهم جمع کنیم و رتبه بندی کنیم مقام سوم را دارد. چون در واقع سپاه و ارتش یکی هستند هر دو زیر نظر ستاد مشترک نیروهای مصلح هستند . تازه من بسیج و نیروی انتظامی رو حساب نکردم. اما اگه اونارم حساب میکردم بازم از امریکا و روسیه از نظر تجهیزات کمتر هستند. اما از نظر نیروی انسانی ایران اول هست چون تعداد بسیج 20میلیون هست که این تعداد نظامی را هیچ کشوری ندارد. ضمن اینکه امریکاییها ترسو هستند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۲:۲۷

دوستان روسیه 13 هزار تا تانک داره آمریکا شش هزار چین 3هزار تا در مقابل اونا ما اگر ارتش سپاه بسیج نیروی انتظامی رو هم جمع بزنیم به گرد پای اونا هم نمیرسیم نهایت بتونیم از پاکستان ترکیه فرانسه دیگه ته ته ش از ژاپنی ها جلو بزنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۹ ۰۲:۴۷

سپاه ما به اندازه ی ارتش ما دارای تجهیزات نظامی مخصوصا تانک و شناوره و طبق همین گزارش سایت گلوبال فایر پاور، فقط ارتش ما 3709 تانک داره که اگه مالا سپاهمو هم جمع بزنی میشه حدود 7219 تا که رتبه دوم جهان تو نیرو زمینی میشه .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۱۰:۱۵

اگه واقع بین باشیم ودور از تعصب قضاوت کنیم به جز پنج قدرت اتمی وهند جایگاه واقعی ایران ششم هست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۳ ۱۹:۱۳

به نظر من ایران در آسیا رتبه ی 1 و در جهان رتبه ی 8 را داشته باشد چون سپاه ایران را دست کم در نظر میگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۹

اینا همشون چرت میگن ایران اگه بخواد اون روشو نشون بده اول جهان

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۱

درود بر ارتش وسپاه ومردم ایران زمین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۴:۱۵

آره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۸ ۰۲:۲۰

حیف که این شاخص ها فقط برای ارتشه اگه سپاه هم بود ما رتبه 5 به پایین جهان بودیم آخه هند و برزیل و مصر جلوی فقط ارتش ما دووم میارن؟؟ که رتبشون از ما بهتره؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۴:۵۲

کاملاً درسته اگر جنگی بشه خودم از خونم می‌گذرم میام و تو لونه موش قایم نمیشم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۹ ۰۳:۱۴

این غلطه اگه قدرت سپاه رو اضافه کنیم ایران نه تنها رتبه یک منتقه میشه بلکه رتبه یک جهان هم میشه چون سپاه فرمانده هی داره به نام حضرت مهدی که آمریکایی ها جرئت ندارند به ایران حمله کنند لبیک یا مهدی لبیک یا خامنه ای🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۰۱:۱۴

همین شماها تک به تک جلو تانک وحشتی دشمن می‌ایستید فدای ایرانیان باغیرت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۲۲:۵۳

من موندم چطور مصر رو از ایران قویتر دونستن مصر پیش ایران چیزی نیست.شاید از نظر تجهیزات درست باشه ولی قدرت رو توی میدان جنگ و نتیجه جنگ باید برآورد کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۲۳:۴۴

رتبه ۶ مال ماست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۵ ۰۳:۲۹

از نظر من ایران بهتر تمام کشور های خاورمیانه هست شما ایران رو با مصر مقایسه میکند مصر جلوی ایران مورچه نیست جاوید ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۲۳:۱۲

آخه خنگ ها ترکیه و مصر کجا از ایران قوی ترن ؟ اگه شما ارتش سپاه و بسیج رو حساب میکردین ایران تو خاورمیانه اول و تو جهان سوم بود اونم به خاطر اینکه آمریکا و روسیه سلاح‌های اتمی زیادی دارند وگرنه ایران تو جهان اول بود اینم تو هشت سال جنگ تحمیلی با جهان صابت شد بعد ایرانی ها به معنای واقعی شجاعن ولی آمریکایی‌ها ترسو هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۲۳:۴۰

خیلی جالبه . مصر در رتبه 13 ولی اسرائییل در رتبه 20 با این حال مصر از اسرائییل شکست خورد . ژاپن بعد از جنگ جهانی 2 ارتش مستقل نداره ولی الان رتبه 5 است !!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۰ ۱۸:۱۷

واقعاکه ایران قدرتمندترازاین حرفاست هم ازتجهیزات موشکی وسپاه وصنایع وکشاورزی وهواوفضاوهوش چیزی کم ندارن حتی ازکشورهای اروپایی ایران قدرتمندترهم هست4سال دیگه یعنیسال1404ایران به اولین کشورقدرتمندجنوب غرب آسیاتبدیل میشه ترکیه قدرتمندنیس خیلی اوناضعیفن اوناحتی نمیتونن پایگاه های آمریکایی توی کشورشون روهم ازبین ببرن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۳:۰۱

خدایی اگه درست باشه رتبه ایران خوبه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۶:۰۹

یه مطلب مهم بعد از سپاه و بسیج و قدرت موشکی اصل مطلب یادتون رفته ایران تو منطقه شبه نظامی هایی رو داره که یکی از انها برابر با ارتش یک کشوره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۸ ۲۰:۴۹

اینا همش راسته اگه بالا نیستیم تقصیر کشورمونه مگرنه ما واقعا از پاکستان هم پایین تریم سپاه دوسه رتبه بیشتر تاثیر نمیذاره فوقش میشیم 12 ولی به گرد پای ترکیه و پاکستان نمیرسیم اونا واقعا جلو زدند فقط با نگاه کردن به تلویزیون نمیشه گفت ما بهترینیم چون هر کشور از خودش تعریف می کنه به نظر این آمار کاملا درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۲ ۲۰:۰۷

چطور حساب کردی واقعاً؟!قدرت حداقل دو برابر میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۴

گل گفتی دادش👍👍👍

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۲۳:۱۲

این رتبه بندیا همش کشکه ما رتبه ی اولیم هفتادو پنج درصد قدرت سپاه و ارتش پنهانه ما از روسیه و آمریکا قوی تریم بدون شک بنده در سپاه پاسدارانم این چیزارو بهتر از هر کس دیگه ای میدونم حرفای من ۱۰ سال دیگه در جنگ با آمریکا مشخص میشه.پاینده باد رهبر.یاعلی مدد خدانگهدار.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۰۳:۵۶

شماره پاسداری هستی که دراین سایت ازهویت خودتون افشاگری میکنید؟ ازلحاظ امنیتی هم اشتباهه که افشاگری کنی؟ دوس داری منم بگم که درچه ارگانی هستم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۴ ۲۰:۳۴

برو بابا خدا شفا بده بهت.بزار آمریکا اول بمونه گناه داره باشه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۵ ۱۷:۰۶

بله شما درست میگی هر کشور مهاجمی ضعیف است آمریکا به ایران حمله کنه شکست میخوره چون ایران میتونه از روش دفاع محلی یعنی کاری که ویتنام یا افغانستان کردند استفاده کنه ولی اینکه ایران اوله من قبول ندارم چون ایران با احتساب سپاه در جهان هفتمه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۸ ۱۱:۴۳

دوستان اینا منظورشون کل نیرو های مسلح است نه ارتش

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۸ ۲۱:۴۸

اشتباهه یعنی ایران از المان قوی تره؟!!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۴ ۱۰:۰۲

بله قوی تره عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۳ ۰۹:۱۵

وقتی سواد نداری سنگین تره حرف نزنی آقا یا خانم بدری برا این که بدونی ژاپن تا سال 2010 اجازه داشتن حتی یک سرباز ژاپنی رو هم نداشته.چرا؟چون به علت شکستش تو جنگ جهانی دوم مستعمره آمریکا شده و طبق قوانین من در آوردی آمریکا ژاپن تا سال 2010 اجازه داشتن ارتش نداشته و نیروی نظامی ژاپن عملاً و علناً بی معنی بوده. ژاپن طی 11 سال گذشته ارتش فوق العاده ضعیف و بی کیفیتی داشته و اگه زیاد به کشور های مرز غربیش زبون درازی بکنه بی شک اولین نفریه که ضرر میخوره.قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت های برتره به این دلیل که تمامی قدرت نظامی ایران ساخت خودشه و مثل اسرائیل مجبور نیست همه رو از ناتو و آمریکا بخره. یه ذره عرق ملی داشته باشید هموطنان.نذارید تاریخ تکرار بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۳ ۰۹:۳۴

نه اصلا من این حرف رو قبول ندارم یعنی اینقدر وطن فروشی که ترکیه بوقلمون و پاکستان وهابی رو بالا تر از ایران میدونی؟بعد هم قدرت کشورت رو داری با یه مقیاس آمریکایی اروپایی مقایسه میکنی؟واقعاً که!!!!!! داریم به کجا میریم!!!!!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۵:۲۵

بچه ها ایران صلاح هسته یی ندارد اگر اون ها مثلاً 30000تا به ایران بزنن ایران ترکیده

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۶:۱۵

قدرت یک کشور ن ب اسلحه ک داری وقتی که گرونی داخل کشور بشه اینجا قدرت نقش مهمی برای پایین امدن قیمتها رو داره ن ذلت چندین ملیون نسمه قدرت یک کشور نبودن فساد در ادارات ونبودن تبعیض در جامعه اگه اینا در ایران شاهد باشیم ایران بلاشک قویترین ارتش جهان را داریم ا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۸ ۰۳:۱۹

دلخور نشید از نظر من : فرماندهان ایالات متحده رو ببینید با اون آمادگی جسمانی و در مقایسه امیران ارتش و سپاه با اون شکمهای برآمده . تعصب رو کنار بزارید بهم بگید ادوالت نظامی ایران از کدوم کشور ساپورت میشه ؟!!خودتون بهتر قضاوت کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۰ ۱۲:۴۱

واقعا خون شهیدانمان رفت ا.ن ها حساب نکردند و با کمک کردن به صدام از کل جهان نتوانستند ایران بزرگ و پاینده را بگیرند پس باید رتبه 1 جهان را به این ها داد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۹ ۰۲:۴۲

خب در حال حاضر گلوبال فایر پاور میشه گفت معتبر ترین سایت نظامی جهانه . اما قطعا جواب هاش صد درصد درست هم نیست برای مثال موشک و فناوری های نوین موشک بالستیک در رتبه بندی هاش لحاظ نمیشه و بر اساس تجهیزات کلاسیک مثل تانک و جنگنده و ناو رتبه بندی میکنه . گذشته از این ما میدونیم که 14 رتبه فقط ارتش ماست و اینم میدونیم که سپاه ما اگر تجهیزاتش و قدرتش بیشتر از ارتشمون نباشه ، کمتر هم نیست. با مراجعه به منو و بخش های مختلف سایت گلوبال فایر پاور ، میتونید ببینید با اضافه کردن تجهیزات سپاه و دو برابر حساب کردن تجهیزات ایران ، برای نیروی زمینی جز 3 کشور برتر ، برای نیروی دریایی رتبه ی 1 یا 2 در جهان و... خواهد بود . البته باز هم میگم امار ممکنه کمی دقیق نباشه چون پهپاد ها هم که جز قطب های اصلی قدرت کشور ما هستن در این برسی لحاظ نشده.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۲ ۰۰:۲۲

دوستان میدونید آمریکا از چی ایران میترسه آمریکا تنها ۳۰۰۰تا موشک انداز داره اما نگاه کنین ایران ۷۰۰۰ تا داره..واز هرکجا که بتونه آمریکا رو میزنه درزم ایران پایگاه های زیادی بین کشورهای همسایه داره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۳ ۱۲:۵۹

عباس از لحاظ بسیجی درست میگی اما از لحاظ ارتش ما دربرابر امریکا سوسکیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۱ ۱۸:۳۹

آمار گلوبال اینو میگه ولی اینها نصف قدرت ایران را به حساب نمی آورند مثل سپاه پاسداران و بسیج مردمی که همین دوتا شاهد بودیم چه قدرتی برایران به وجود آوردند و درمیادین چه نخبه هایی دارند. وبسیار گزینه ها هست درایران که اینجا نمی گنجد بگویم. اگر منصفانه و به قدرت واقعی نظامی ایران توجه میکردند. ایران بلاشک قدرت اول درجهان بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۲ ۲۰:۵۱

وقتی میگید ایران قدرت نظامی نداره شما در عقبه ذهنتون اقتصاد داغون ایران رو دارید که نمیزاره شما باور کنید جزو ده قدرت برتر جهانه. نخوام طولانی کنم ما چیزی رو داریم که اونا ندارن: خدا با ماس. جنگ ایران و عراق، خدا ایران رو نگه داشته. واقع گرانه فک کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۵ ۰۳:۴۲

قدرت نظامی ایران به تعداد باشه اول هست ولی تکنولوژی بروز نداره تو جنگ تلفات نظامیش با هر کشوری باشه اول میشه،من نمایشگاه نظامی رفتم واقعا تعریفی نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۱۵:۰۸

مهم غیرت ایرانی هست .ایران بیشتر ازآنچه فکر می‌کنید قدرتمنده خیلی ازاین کشورهایی ک بالاتر ایران بودن خودتون میدونید ایران خاکشون میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۸ ۱۹:۰۴

ایران با تجهیزات ارتش در رده چهاردهمه اگه تجهیزات سپاه رو هم اضافه کنن ایران تو ۵ کشور قدرتمند جهان قرار میگیره شکی هم نیست چون الان سپاه داره تو خاورمیانه فرمانروایی میکنه از یه طرف داره پایگاه های آمریکا رو میزنه و از یه طرف کنسولگری آمریکا و همچنین اسراییل در کشور های مختلف رو میزنه و خدا وکیلی آمریکایی ها اونقدر ترسیدن که نمیخوان سپاه رو از گروه تروریستی بیارن بیرون چون براشون ریسکه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۶ ۱۷:۴۹

برادرای عزیز دعوا نکنین. بگین ایشالا هیچ وقت جنگ وسط نیاد. بذارید دست کم گرفته بشیم. ما که از ارتشمون مطمئنیم از سپاه و بسیج هم همینطور پس کاری به سایت نداشته باشین و با هم مهربون باشید....💪🏻🤝🏻

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۰۸:۵۰

ترکیه تو چندتا جبهه علنا از پس روسیه براومد دوره تانک و توپخونه تموم شده جنگ وارد مرحله تکنولوژی مخصوصا هوش مصنوعی و الکترونیک شده، هی میگین ایران بسیج و سپاه داره اما درواقع نفرات بیشتر در این برهه زمانی دنیا ینی هدف بیشتر و عملا به کار خاصی برنمیاد، ایران هنوز دنبال سو۲۵ روسیه هست ولی ترکیه داره جنگنده نسل پنجم خودشو میسازه حالا غرب و شرق نسل پنجشون رو خیلی وقته به خدمت گرفتن،تعصب خوبه ولی باید واقع بین بود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۲ ۰۶:۴۰

کشور ایران خدا رو داره که از شن های کویر طبس و راهپیمایی عزاداران اربعین یا حتی یک سرود ساده وغیره براش اسلحه میسازه حالا رتبش چنده؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۸

مصر چیش دومه و بهتراز ایرانه مصر از زمان عبد الناصر هنوز جمع و جور نشده ترکیه هم هیچی نداره درود بر ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۳ ۱۶:۴۵

اقای علی خجالت بکش

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۲۲:۲۲

چه چرت و پرتی سر هم می‌کنی خدایا مصر خاور میانست؟؟خاک تو سر عقل کلت کنن

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۷ ۱۶:۲۰

ایران قدرت اول دنیاست

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۳

همه کشور های دنیا فقط قدرت ارتش رو حساب میکنن و معیار قدرت نظامی ارتشه.اگه سپاه و بسیج و همه نیروهای مسلح رو حساب کنیم تا رتبه ۶هم قابل ارتقاعه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۳۵

جنگ ایران و عراق نشون داد قدرت اول جهان کیه وقتی تمام ابرقدرتها صدام ملعون رو ساپورت کردن ولی اخرش پا پس کشیدن، و اگر اینها توان مقابله با ایران را داشتن قطعا طی این سالها حمله میکردن، جنگ اوکراین حرف زیادی برای گفتن داره اگر بینا باشیم....ایران اولین قدرت بلامنازع جهان هست بخاطر ایمان و غیرت مردمش...تامام