به گزارش ایسنا، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به نام آزادراه غدیر از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران میرسد البته اگر تقاطعهای غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر میرسد. ساخت این آزادراه به گفته سرمایهگذار آن به پایان رسیده و آماده افتتاح است و طی ماههای پیش رو به بهرهبرداری خواهد رسید.
خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- درباره فرآیند دریافت عوارض این آزادراه اینگونه به ایسنا توضیح داد که در تلاش هستیم تا در این آزادراه به صورت الکترونیکی و البته به روشی جدید عوارض را از مردم دریافت کنیم تا سرمایهگذار آن هر چه سریعتر به سرمایهاش برسد. در این روش از تگ هوشمند برای خودروها استفاده خواهیم کرد و مردم برای تردد از آن باید این تگ را روی شیشه جلوی خودروی خود نصب کنند.
وی افزود: در این روش پیش از آنکه مردم به دوربین های پلاک خوان محاسبه و دریافت عوارض برسند باید کیف پول خود را شارژ کنند و در این شرایط دوربینهای تعبیه شده پلاک را می خواند. شماره پلاک پیش از این به کیف پول تعیین شده توسط راننده متصل شده است و نهایتا بر اساس نرخ عوارض تعیین شده مبلغ از حساب رانندگان کسر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه با استفاده از این روش رانندگان پیش از عبور یا در هنگام عبور از آزادراه عوارض آن را پرداخت میکنند و نیازی به پرداخت از طریق اپلیکشینها و روش های معمول دیگر نیست.
خادمی گفت: این روش جدید دریافت عوارض آزادراهی هم برای راحتی عبور و مرور رانندگان و هم برای بازگشت سریعتر سرمایه سرمایهگذاران مزایای بسیاری دارد و نیازی به پرداخت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی رانندگان نیست چرا که کافی است کیف پول تعریف شده یک بار شارژ شود و به میزان مبلغی که در آن شارژ شده و تعداد دفعات عبور و مرور از آزادراه میتوان تردد کرد.
وی اعلام کرد: این روش جدید دریافت عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی ابتدا در آزادراه کنار گذر جنوبی تهران آغاز شده و در صورت موفقیت آمیز بودن و دریافت بازخوردهای مثبت از آن، در دیگر آزادراههای کشور نیز اجرا خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات