• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99110201002
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل پزشکی قانونی استان مطرح کرد

کمبود پزشک؛ چالش اصلی مراکز پزشکی قانونی لرستان

کمبود پزشک؛ چالش اصلی مراکز پزشکی قانونی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار پرونده در بخش‌های تخصصی اداره‌کل پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

دکتر نظیفی در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: کمبود پزشک همچنان به‌عنوان چالش اصلی برای مراکز پزشکی قانونی کشور به شمار می‌رود و این مشکل فقط مربوط به لرستان نیست فقط ممکن است در این استان حادتر باشد وی افزود به‌جز مرکز استان در ۹ شهرستان دیگر عمدتاً مراکز پزشکی قانونی توسط پزشکان معاضدتی که فقط چند ساعت در روز با ما همکاری می‌کنند اداره می‌شود و در این زمینه اقداماتی برای جذب پزشک تمام وقت انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای مرکز کوهدشت حتی یک پزشک را بورسیه کردیم زمانی که تحصیل وی به اتمام رسید متأسفانه از حضور در شهرستان امتناع ورزید و ما نیز طبق مقررات با وی برخورد کردیم و این شخص جریمه خود را می‌پردازد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان خاطرنشان کرد: بهترین کار در این زمان برای کوهدشت و شهرستان‌هایی از این قبیل این است که در کوتاه‌مدت پزشک شهرستان فعالیت‌های خود را بیشتر کنند، در میان‌مدت شبکه بهداشت و درمان با معرفی پزشک به ما کمک کند و در درازمدت نیز پزشک دائمی جذب خواهیم کرد.

نظیفی اضافه کرد: پزشکی قانونی استان در چهار حوزه تخصصی شامل معاینات بالینی، تشریح اجساد، آزمایشگاه و کمیسیون خدمات خود را ارائه می‌کنند و به‌طور متوسط در این چهار حوزه سالانه حدود ۵۰ هزار پرونده تشکیل، بررسی و کارشناسی می‌شود.

وی بیان کرد: دسترسی سهل‌الوصول به مراکز پزشکی قانونی حق مردم است لذا در سال‌های اخیر به حمدالله تعداد زیادی از شهرستان‌ها دارای ساختمان پزشکی قانونی اختصاصی شده‌اند و فقط شهرستان‌های الشتر و پلدختر فاقد ساختمان تملیکی برای پزشکی قانونی هستند و در تلاش هستیم در اسرع وقت این مشکل را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha