• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99110201117
  • منبع : نمایندگی اردبیل

شهردار اردبیل خبر داد

مشارکت دانشگاه صنعتی شریف در تجهیز مرکز کنترل ترافیک اردبیل

مشارکت دانشگاه صنعتی شریف در تجهیز مرکز کنترل ترافیک اردبیل

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل گفت: پارکینگ درخشان که در بهترین نقطه شهر اردبیل احداث شده، در کاهش بار ترافیکی مؤثر خواهد بود و قصد افتتاح این پروژه را در دهه فجر داریم.


حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: احداث این پروژه از چند سال پیش با مشارکت بخش خصوصی و شفافیت مسائل حقوقی و مالی اجرایی و عملیاتی شده و بیش از 15 بار در هیئت عالی سرمایه‌گذاری و کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این پروژه روند طولانی را در مرحله اجرا و آزادسازی مغازه‌های حریم پارکینگ را پشت سر گذاشته به طوریکه در سال 96 سرمایه‌گذار با شهرداری اردبیل توافق کرده تا خود نسبت به آزادسازی مغازه‌های اطراف پارکینگ اقدام کند.


شهردار اردبیل گفت: به جهت تغییرات قیمتی، افزایش قیمت تمام شده این پروژه یک امر طبیعی است که امیدواریم براساس مصوبه شورا، مابه‌التفاوت قیمت‌ها از سوی شهرداری جبران شود تا این پروژه که می‌تواند به سهولت ترددها و دسترسی به مرکز شهر کمک کند، در ایام‌الله دهه فجر با حضور اعضای شورای شهر به بهره‌برداری برسد.

بدون مشارکت شهروندان توسعه شهر امکان‌پذیر نیست


شهردار اردبیل به لایحه انتخاب شهروند نمونه با پیشنهاد اعضای شورای شهر اشاره کرد و افزود: از سال 97 این طرح در سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری و توسط کارشناسان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا در قالب یک لایحه به عنوان طرح انتخاب شهروند نمونه در شورای شهر مطرح و به تصویب برسد.
لطف‌اللهیان شرایط انتخاب را یک شرایط پیچیده و دارای شاخصه‌های متعدد اعلام کرد و ادامه داد: قطعا نقش مدیریت شهری و مشارکت شهروندان در این فرآیند مؤثر است چرا که معتقدیم انتخاب شهروند نمونه یا شهروند مسئول‌محور زمینه توسعه همه‌جانبه شهر را فراهم می‌آورد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما به شهروندان مسئولیت‌پذیر و مداخله‌گر در مدیریت شهری از زوایا و در ابعاد مختلف نیاز داریم که قطعا مدیریت شهری در مسیر پویایی و توانمندی خود به این مؤلفه‌ها نیاز دارد.
لطف‌اللهیان اضافه کرد:‌ صرف انتخاب و تجلیل از شهروند نمونه هدف ما نیست بلکه در این طرح تلاش می‌کنیم تا به همه این موضوع را ثابت کنیم که بدون مشارکت شهروندان توسعه امکان‌پذیر نیست و باید به شهر به عنوان یک موجود زنده نگاهی جدی داشته باشیم.


وی بیان کرد: این اقدام را حرکتی نمادین و سوری نمی‌دانیم بلکه معتقدیم با مشارکت شهروندان باید شهری سالم و با ویژگی‌های ممتاز فراهم کرده تا شهروندان با رفاه و آسایش کامل در آن زندگی کنند.
لطف‌اللهیان شورا و شهرداری را تنها نهاد متعلق به مردم معرفی کرد و ادامه داد: حتی منابع شورا و شهرداری از طریق خود مردم و مشارکت آنها تأمین می‌شود و ضروری است در ارتقا کیفی زندگی شهروندان همه پای کار باشند تا شرایط مطلوبی را شاهد باشیم.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این طرح قرار است در شورای سیاست‌گذاری مطرح و آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین شود تا در یک پروسه مناسب انتخاب شهروند نمونه را شاهد باشیم.


لطف‌اللهیان در مورد نوسازی دستگاه‌های شهر بازی در شورابیل و مکان‌یابی مناسب آنها تصریح کرد: جمع‌آوری دستگاه‌های فرسوده از اولویت‌های شهرداری در شورابیل است که در این راستا یکی از شهروندان زمینی را در اختیار شهرداری به صورت رایگان قرار داده و در کنار آن نصب دو دستگاه تجهیزات شهر بازی در این مجموعه با تأیید اعضای شورای شهر به انجام می‌رسد.
وی به اقدام خوب شورای نامگذاری شهرداری در نام نهادن یکی از ورودی‌های شهر به نام متبرک پیامبر اعظم (ص) گفت: به دنبال اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) این تصمیم گرفته شد تا ما در نمود بیرونی اعتقادات و باور قلبی خود را در کنار ارادت به ساحت پیامبر اکرم (ص) نشان دهیم.

مرکز کنترل ترافیک اجرایی خواهد شد


شهردار اردبیل افزود: مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهد شد و به هیچ وجه قرار نیست این مصوبه حذف شود.
لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون دو بار آگهی انتخاب پیمانکار برای راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک منتشر شده اما شرکت‌کننده‌ای نداشته و ما براساس ماده 31 قرار است با همکاری دانشگاه صنعتی شریف تفاهمنامه‌ای را به امضا رسانده تا نسبت به تأمین تجهیزات و امکانات این مرکز اقدام لازم را انجام دهیم.


وی اضافه کرد: مرکز کنترل ترافیک دارای ردیف بودجه است و به هیچ وجه قصد حذف این ردیف را نداریم بلکه سرمایه‌گذاری که قرار بود به عنوان شرکت زیرمجموعه نیروی انتظامی این پروژه را اجرایی کند، به دلیل مشکلات پیش‌ آمده از اجرای این پروژه انصراف داده ولی ما تلاش می‌کنیم در سال آینده این مرکز را تجهیز و راه‌اندازی کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha