• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99110201119
  • خبرنگار : 30054

معرفی تجهیزات آزمایشگاهی "آرکاراد تجارت"

معرفی تجهیزات آزمایشگاهی "آرکاراد تجارت"

به طور کلی تجهیزات آزمایشگاهی به مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و لوازمی اطلاق می‌شود که استفاده از آن‌ها برای دانشمندان، محققین و دانشجویان رشته‌های علمی مختلف ضروری محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام آرکا راد تجارت، هر آزمایشگاهی باید درک درستی از نیازها، اهداف و خطرات ویژه خود داشته باشد. نکته مهم این است که در عین تامین هزینه کافی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی، باید از مراکز عرضه‌کننده معتبری آن‌ها را تهیه کرد تا بتوان از کیفیت و دقت بالای آن‌ها مطمئن بود.

شرکت آرکا راد تجارت ARTECO بیش از ده سال است که در زمینه عرضه انواع تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی باکیفیت از برترین برندهای بین‌المللی فعالیت می‌کند.

مشاورین حاضر در این شرکت می‌توانند پیش از خرید در این زمینه به شما کمک کنند. در ادامه این مطلب نیز می‌توانید با انواع تجهیزات آزمایشگاهی موجود در این شرکت آشنا شوید.

سکوبندی آزمایشگاهی

وجود سکوبندی آزمایشگاهی، کابینت آزمایشگاهی، صندلی‌های آزمایشگاهی، سینک‌های آزمایشگاهی، شیرآلات، دوش و چشم‌شو، یکی از ارکان‌های مهم هر آزمایشگاهی برای حفظ نظم و ایمنی کاربران آن است. اما متاسفانه توجه زیادی به این مساله نمی‌شود.

سکوبندی‌ آزمایشگاهی شامل انواع سکوبندی‌های یکطرفه و دوطرفه، میزهای مخصوص آزمایشگاهی، کابینت‌های ایمن و ضد انفجار آزمایشگاهی، کمد نگهدارنده انواع مواد شیمیایی، میز ترازوی ضد لرزش و صندلی‌های آزمایشگاهی می ‏باشد.

هود آزمایشگاهی

از نظر بسیاری از کارشناسان، یکی از مهمترین ارکان هر آزمایشگاهی به خصوص آزمایشگاه‌های پزشکی و علوم زیستی، اتاق‌های تمیز و شیمی هود آزمایشگاهی است.

چرا که با تهویه هوا به کمک فیلترهای مختلف و اشعه ماوراء بنفش، به استریلیزاسیون فضای کاری اپراتور، کنترل میکروارگانیسم‌های تحت بررسی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها و گازهای شیمیایی خطرناک تولید شده کمک می‌کند. در حال حاضر انواع هود آزمایشگاهی با نام‌های هود سقفی، هود بیرونی، هود فیلتردار، هود لامینار و شیمیایی موجود می‌باشد.

یخچال‌های آزمایشگاهی

از یخچال‌ها و فریزرهای آزمایشگاهی اصولا در تمام آزمایشگاه‌های پژوهشی و صنعتی برای تازه نگه داشتن مواد و کیت‌های آزمایشگاهی حساس به گرما و سلول‌های زنده (بخصوص در دمای منفی ۷۰ درجه) استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه باید برودت یکنواختی توسط آن‌ها تامین شود؛ حتما از مراکز معتبری آن‌ها را خریداری کنید. در غیر این صورت احتمالا با هزینه‌های جبران‌ناپذیری مواجه خواهید شد.

دستگاه‌های آزمایشگاهی

دستگاه‌های آزمایشگاهی جز جدایی‌ناپذیر تجهیزات آزمایشگاهی هستند که برای انجام دقیق آزمایش‌ها، آنالیز و تحلیل، تست و اندازه‌گیری، استریلیزاسیون لوازم، انکوباسیون، خشک کردن و گرما دادن مواد مختلف و غیره استفاده می‌شوند.

معمولا دستگاه‌های آزمایشگاهی پی اچ متر، آون، انکوباتور، اتوکلاو، ترازو، میکروسکوپ، بن‌ماری، سانتریفیوژ، همزن و غیره در اکثر آزمایشگاه‌ ها یافت می‌شوند.

پی اچ متر

پی اچ متر یک دستگاه دقیق آزمایشگاهی است که برای بررسی میزان اسیدی یا قلیایی بودن محلول‌ها بیشتر در آزمایشگاه‌های شیمی، علوم زیستی، صنایع غذایی و دارویی و کنترل کیفی استفاده می‌شود. امروزه با ظهور دستگاه‌های پی اچ متر الکتریکی تحول اساسی در این زمینه رخ داده است.

به شکلی که دقت آزمایشات تا ۵۰ درصد افزایش یافته و سرعت کار بسیار بالاتر رفته است. از انواع پی اچ متر می‌توان به پی اچ متر قلمی، پی اچ متر پرتابل یا قابل حمل، پی اچ متر رومیزی یا آزمایشگاهی اشاره کرد.

آون آزمایشگاهی

انواع آون آزمایشگاهی یا فور آزمایشگاهی تجهیزات استانداردی هستند که در بیشتر آزمایشگاه‌های بالینی، پزشکی قانونی، الکترونیک، فرآوری مواد و تحقیقاتی یافت می‌شوند و می‌توانند حرارت یکنواخت و کنترل شده‌ای را برای گرم کردن، پخت، تبخیر، استریلیزاسیون و سایر عملکردهای آزمایشگاهی فراهم کنند.

معمولا یک آون آزمایشگاهی می‌تواند رنج دمایی بین دمای محیط تا بیش از ۳۰۰ درجه سانتیگراد را فراهم کند. از انواع آون آزمایشگاهی می‌توان به آون‌ استاندارد دیجیتال برای اهداف عمومی مانند گرم و خشک کردن لوازم و مواد مختلف، آون‌ مخصوص کارهای سنگین برای آزمایش خاک یا سنگریزه در دمای بالا و حتی خشک کردن نمونه‌های بیولوژیکی، آون‌ با دمای بالا برای تامین دمای بالاتر از ۵۰۰ درجه سانتیگراد به منظور انجام آزمایشات ویژه در صنعت هوافضا، آون‌ خلا برای حذف رطوبت از اجسام مختلف بدون پختن آن‌ها به کمک خلا، آون‌ همرفتی با گردش هوا برای توزیع یکنواخت و سریع هوای گرم به کمک فن دمنده، آون‌ همرفتی جاذبه‌ای، آون‌ جعبه داغ برای مواردی که در آزمایشگاه به دقت کافی برای تنظیم دما و حرارت نیاز نیست، اشاره کرد.

لوازم آزمایشگاهی

مانند بشر و ارلن و استوانه مدرج، قطره چکان، دماسنج، لوله آزمایش ، سمپلر، بوته چینی، و غیره به عنوان لوازم مشترک در همه آزمایشگاه‌ها یافت می‌شوند.

سخن آخر

با توجه به قیمت‌ها و تنوع بالای تجهیزات آزمایشگاهی، خرید آن‌ها مساله ساده‌ای نیست که فقط با مشاهده یک کاتالوگ بتوان در مورد آن به سرعت تصمیم‌گیری کرد. نکته مهم دیگر، میزان دقت تجهیزات آزمایشگاهی است که باید پیش از خرید آن را نادیده نگرفت؛‌ چرا که بنیان تمامی آزمایشات وابسته به دقت بالای نتایج آن‌ها است.

به همین دلیل پیشنهاد می‎کنیم پیش از هرگونه اقدامی در این زمینه، با مشاورین شرکت آرکا راد تجارت در تماس باشید تا بتوانید از هر نظر بهترین تصمیم را برای تجهیز آزمایشگاه خود بگیرید.

شرکت آرکا راد تجارت ARTECO یکی از نمایندگی‌های معتبر فروش چندین کمپانی بین‌المللی تجهیزات آزمایشگاهی در ایران می‌باشد. به همین دلیل توانسته با وجود محدودیت‌های موجود، واردکننده تجهیزات آزمایشگاهی بهترین برندهای خارجی باشد.

در واقع علاوه بر بهره‌مندی از پشتیبانی و خدمات پس از فروش، می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان تمام تجهیزات آزمایشگاهی ذکر شده را برای رفع نیاز محیط آزمایشگاهی خود از این شرکت تهیه کنید.

اگر تصمیم به خرید دارید می‌توانید با شماره های ۴۴۰۳۲۰۴۰-۰۲۱ و ۴۴۰۳۲۰۴۱ در ساعات اداری تماس حاصل نمایید و همکاران ما آماده پاسخ‌گویی به شما هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی