• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99110201151
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر انجمن خوش‌نویسان ایران:

حقوق عمومی خوش‌نویسان بازپس‌ گرفته شود

حقوق عمومی خوش‌نویسان بازپس‌ گرفته شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اجرائی انجمن خوش‌نویسان ایران با بیان اینکه خوش‌نویسان حال خوشی ندارند، گفت: امیدواریم حقوق عمومی خوش‌نویسان باز پس گرفته شود.

عارف براتی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه و همایش بین‌المللی خوش‌نویسی راه ابریشم که شامگاه گذشته، اول بهمن ماه، در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: امروز بدحالی شایع است و خودخواهی میان ملت‌ها و دولت‌ها و حاکم شدن زبان اسلحه و شمشیر در دنیا، در این وانفسا ابتکار برگزاری این نمایشگاه سبب تغییر حال ما شده که باید از این‌گونه اقدامات حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه نفس یک هنرمند بریده می‌شود تا به تعالی برسد و محصولی تولید کند که مورد توجه باشد، ادامه داد: هنرمند عمر خود را برای تولید یک اثر هنری خرج می‌کند اما آنقدر که باید مورد توجه دولت‌ها قرار نمی‌گیرد.

براتی تصریح کرد: نماینده رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس وظیفه دارند که به این موضوع دقت کنند که ما حال خوشی نداریم. امیدواریم حقوق عمومی خوش‌نویسان گرفته شود و مجلس نیز از ما حمایت کند.

نمایش ۵۰ اثر خوش‌نویسان مشهدی در نمایشگاه رقص قلم

محمدعلی باقرزاده طوسی، رئیس انجمن خوش‌نویسان مشهد، نیز در ادامه این مراسم گفت: انجمن خوش‌نویسان مشهد ۵۰ اثر خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است. خوشنویسی با کتابت عجین است و کتاب‌آرایی بخش مهمی از شناسنامه و هویت ایرانی است که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوش‌نویسی هنر فاخر این مرز و بوم است. مشهد در طول تاریخ پرافتخار خود همواره مهد هنرمندان و فرهیختگانی است که شهرت جهانی دارند و آثار آنان در موزه‌های بزرگ جهان می‌درخشد.

رئیس انجمن خوش‌نویسان مشهد تصریح کرد: سلطان علی مشهدی از جمله مفاخری است که آنطور که شایسته و بایسته مقامش است، به آن پرداخته نشده و برای مردم مغفول مانده است. این همایش چهار روزه موقعیت مغتنمی است و از مسئولین فرهنگ دوست کشور درخواست کنیم تا مقدمات اولین کنگره بزرگداشت سلطان علی مشهدی را در سطح کشور و در آینده نزدیک فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن خوش‌نویسان مشهد به عنوان نهادی رسمی و پیشینه فعالیت ۵۵ سال، به عنوان قطب دوم خوش‌نویسی کشور بعد از تهران، همواره مهد تربیت هنرمندان تراز اول کشور بوده است که آثار آنان در جشنواره های داخلی و خارجی خوش درخشیده است.

باقرزاده طوسی اضافه کرد: انجمن خوش‌نویسان مشهد با وجود مضجع شریف امام رضا(ع) همراه از داشتن یک ساختمان مستقل رنج می‌برد و برای امور جاری انجمن هیچ‌گونه کمک دولتی و غیر دولتی دریافت نمی‌کند و با وجود هشت شعبه در شهر، همواره دغدغه یک مکان مستقل را دارد.

وی گفت: در این چند سال توانسته‌ایم با دست خالی، کارهای زیادی را در شهر مشهد انجام دهیم که یکی از نتایج ارزنده این برنامه‌ها معرفی انجمن خوش‌نویسان مشهد به عنوان شعبه برتر کشور در سال ۱۳۹۸ بود که در هفته خوش‌نویسی مورد تقدیر قرار گرفت. از استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد درخواست می‌کنیم برای اجرای درخواست‌های ما مساعدت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha