• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99110201427
  • خبرنگار : 50204

دادستان اراک:

برخی قوانین فسادستیز نیستند

برخی قوانین فسادستیز نیستند

ایسنا/مرکزی دادستان اراک گفت: قوانین در حوزه واگذاری اراضی صنایع و معادن فسادستیز نیست.

عباس قاسمی دوم بهمن ماه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی علیرغم اینکه نقش مهمی در تولید و صنعت، درآمد و اقتصاد مقاومتی دارد، همچنین سرشار از وجود مشاهیر و نخبه‌هایی نیز هست، اما متاسفانه در تخصیص اعتبارات و آبادانی جزو استان های محروم است که این محرومیت بوضوح در استان مشاهده می‌شود، یکی از این محرومیت‌ها در بخش آلودگی هواست.

وی افزود: آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی در حوزه صنایع است. نمی توان صنعت را تعطیل کرد، اما می توان در راستای پاکی هوا و به منظور فیلتراسیون و... اعتباراتی هزینه کرد که متاسفانه صنایع در این حوزه حق را ادا نکرده اند و قوانین نیز مشکلاتی در این خصوص دارد.

دادستان اراک در خصوص قوانین حوزه واگذاری اراضی صنایع و معادن گفت: قوانین در این حوزه فسادستیز نیست، در برهه ای با چالش هایی درخصوص شرکت هپکو مواجه بودیم که مشکلات حتی بین المللی ایجاد کرد، همچنین در مواقعی با پرداخت پاداش‌های نجومی مواجه هستیم و وقتی به این عرصه ورود می کنیم بیان می‌شود که شرکت ها خصوصی هستند به همین دلیل لازم است در این حوزه  قوانین فسادستیز باشد.

قاسمی در خصوص اصل ۴۴ گفت: اصل ۴۴ یکی از اصول مترقی قانون اساسی است، اما به خوبی اجرا نشده است، بر اساس این اصل، صنایع مادر و بزرگ در اختیار دولت است و امکان واگذاری آنها وجود ندارد، الا در مواردی که قانون مشخص کند. اگر این قانون درست اجرا می‌شد امروز برخی صنایع بزرگ با مشکل مواجه نمی‌شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه نمایندگان در این حوزه مشورت کمتری با دستگاه قضا می کنند در حالی که معضلاتی در این رابطه از سوی دستگاه قضا به خوبی دیده می‌شود، دستگاه قضا تمایل دارد که در این زمینه همکاری داشته باشد. در حالی که مدعی الگو بودن برای دنیا هستیم، قابل پذیرش نیست که کارگران بیش از ۲۰۰  بار اقدام به بستن جاده و تجمع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha