• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99110201461
  • منبع : صدا و سیما

بیانیه شبکه چهار در پی سخنان احمد جهان بزرگی

بیانیه شبکه چهار در پی سخنان احمد جهان بزرگی

سخنان حجت الاسلام احمد جهان بزرگی، در مناظره زنده برنامه «زاویه» و واکنش ها به آن، انتشار بیانیه ای از سوی روابط عمومی شبکه چهار سیما را به دنبال داشت.

در متن این بیانیه رسمی که نسخه ای از آن به ایسنا ارسال شده است، سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی در برنامه چهارشنبه شب «زاویه» شبکه چهار، «غیرمنصفانه» و «غیرحرفه ای» خوانده شده و آمده است:

««گفتگو» میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیش‌برد جامعه است و بر همگان، خصوصا اصحاب قلم و اندیشه، واجب است تا از گفتگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشایندی که به وسیله مهمان برنامه زاویه و برخلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسوولان نظام بود و با سیاست های کلی شبکه چهار، مبنی بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت.

به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و شبکه چهار در توسعه گفتگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند.
امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مهمانان برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف های فکری و اجتماعی بیش از این نگرد.

در این میانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده، مسوولیت اظهارنظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی صراحتا در پایان برنامه بر آن تاکید کرد و مدیران و برنامه سازان پیش از برنامه همواره  کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می کنند. این صحبت ها نه تنها مورد تایید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می داند.
قطعا سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مدظله العالی) است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نشود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۰۰:۴۴

فقط ميتونم بگويم متاسفانه از اظهارات اين روحاني سر درد كرفتم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۰۳:۲۶

این بیانیه رو نمیدادید بهتر بود! نه عذر خواهی نه چیزی! این مثل این میمونه که یک انسان بیگناه ناشناس با یک ابزار فیزیکی کشته بشه و بعد قاتل از کرده خودش پشیمون بشه! و بگه ای وای ببخشید!! خوب حق الناس چی میشه؟ کشتن یک انسان بیگناه جرم هست، آیا توهین و نفرت پراکنی خوشایند است؟ اگر هست، چه کسی حاضر هست بیاد وسط یک میدون که بهش توهین بشه؟ اون هم بدون سند و مدرک! بعضی ها چه تریبون آزادی دارند در رسانه ملی که هر چی دلشون میخواد بگن و به مردم و مسوولین توهین کنن ولی آب از آب تکون نخوره!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۰۴:۴۷

بااینکه بخاطربورس...وخصوصا نمادهایی مثل پالایشی ها و فولاد ا...ازریاست محترم جمهوری که بگفته یکی ازنمایندگان ایشان درین ریزشهای وحشتناک دخالت داشته اند..شدیدا ناراحت هستیم و برایمان غیرقابل باوراست....اما بهیچ وجه..توهین به مقام ارشد اجرایی کشورمان را نمیپذیریم. و خواهان معذرت خواهی اواز مقام معظم رهبری..و ریاست جمهور و مردم هستیم...کاردرستی نیست که دریک رسانه ملی که متعلق به همه مردم میباشد...به اقای روحانی توهین بکنند..

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۰۵:۴۸

بنده خدا راستش رو گفته، چه اشکالی داره ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۰۸:۲۷

در تیتر هم حجه الاسلام رو بنویسید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۴ ۰۴:۳۳

اگر چنین است که این آقا ببخشید این سخص گفت که غیبت کرد و اگر نبوده را گفت که تهمت زده که هردو غلط در غلط است با وجود چنین دوستانی مسئولان اصلا احتیاجی به دشمن ندارند

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۱۰:۰۶

این رسانه بهتر است به "رسانه ضد ملی" تغییر نام دهد.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۱۱:۲۶

به شدت باید برخورد شود با چنین اشخاصی

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۱۱:۴۴

اگه راست میگین محاکمه اش بکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۱۳:۱۷

البته این خبرگزاری بی خاصیت، اگه خبرندهدسنگینتراست.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۱۴:۲۳

صدا وسیما باید بیشتر مواظب باشد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۱۸:۰۱

باید گفت از حق نگذریم صدا و سیما هم از این جریان سازی ها بدش نمی آید این موضوع را در برنامه های مختلف به اثبات رسانده وگرنه این قبیل افراد که توجه ای به بیانات رهبر معظم انقلاب ندارند نباید در برنامه زنده دعوت کرد و یا همان لحظه باید به هر شکل شده حرف شان را قطع کرد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۴ ۰۲:۱۵

ای وای بر من پس وقتی گفت همه چیز را به بورس بسپارید ....

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۴ ۰۶:۵۶

ای وای بر بی انصافان از یک طرف میگن مشکلات داخلیه از طرف دیگ میگن هیچی نگین پناه بر خالق بدی ها وخوبی هاها لعنت به کم فروشان

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۴ ۱۰:۰۲

سلام در اینکه در برنامه زنده عوامل برنامه باید بیشتر مراقب می کردند حرفی نیست؛ ولی عمده اشکال در بیان حرف حق کارشناس محترم است. حرف حق را می توان با بیان مؤدبانه تری زد که این گونه تبعات نیز نداشته باشد، بویژه در تریبون برنامه زنده که بی جهت صداوسیما تخریب نشود. همین طوری صداوسیما در مظان اتهام است و مظلوم واقع شده است.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۸

بیانیه چیه ؟ بنویس عذرخواهی .