• جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99110301726
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲و۳ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲و۳ بهمن ایسنا

تشرح مواضع دولت جو بایدن درباره توافق هسته‌ای و تحریم های ایران/ تاکید بر انتقام از آمر به قتل سپهبد سلیمانی در صفحه توییتر منتسب به مقام معظم رهبری/ اظهار نظر رییسی درباره حقوق زنان و احضار وزیر ارتباطات/ افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال آینده و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید دوم و سوم بهمن ماه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تنها در صورت پایبندی ایران به برجام، تحریم‌ها لغو می‌شوند

به گزارش ایسنا، تشریح مواضع دولت جو بایدن درباره توافق هسته‌ای و تحریم های ایران در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

گزینه پیشنهادی سمت وزارت خزانه داری آمریکا در دولت بایدن در پرسش و پاسخ سنای این کشور در روند تایید صلاحیتش،  درباره سیاست های دولت بایدن درباره توافق هسته ای(برجام) گفت: دولت بایدن-هریس(معاون رئیس جمهور آمریکا) متعهد به اطمینان یافتن از این است که ایران اقدامات مناسبی در راستای از سرگیری پایبندی اش انجام دهد. ایران تنها در صورتی از لغو تحریم ها تحت برجام بهره مند خواهد شد که به محدودیت های هسته ای اش پایبند باشد. 

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

واشنگتن و تهران باهم به سمت احیای برجام پیش می‌روند

ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد

ایران پس از پیروزی بر ترامپ تسلیم نمی‌شود

رایزنی ایران و روسیه در مورد رویکرد احتمالی آمریکا در دوره جو بایدن در قبال خاورمیانه

مهمترین وظیفه بایدن، ترمیم خرابی های ترامپ است

بایدن با شرکای خارجی درباره برجام رایزنی می کند

رفتار عملی مستاجران جدید کاخ سفید، ملاک تغییر رفتار خصمانه ⁧‫آمریکاست

امیدواریم با دولت جدید آمریکا اختلافات با ایران حل شود

مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود

امیدواری مسکو به حصول پیشرفت در خصوص برجام در دولت جدید آمریکا

دولت جدید آمریکا از شکست‌های گذشته درس می‌گیرد؟

***

انتقام قطعی است

صفحه توییتر منتسب به مقام معظم رهبری بیانات ایشان را درباره «حتمی» بودن انتقام ایران از «قاتل» و «آمر به قتل» سپهبد سلیمانی بازنشر کرد.

در صفحه توییتر منتسب به قام معظم رهبری چنین آمده است: "قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگر چه کفش پای سلیمانی هم بر سر قاتل او شرف دارد، اما بالاخره غلطی کردند بایستی انتقام پس بدهند، هم آمر و هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند."

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

آقای ترامپ شما قهرمان نیستی

زینب سلیمانی،‌ دختر شهید قاسم سلیمانی هم پس از پایان کار دونالد ترامپ در کاخ سفید در توئیتر خود نوشت: آقای ترامپ، شما پدر من، ژنرالی را که جنگ پیروزمندانه علیه داعش / القاعده را رهبری می کرد، به قتل رساندید با این امید انحرافی که به نوعی به عنوان یک قهرمان دیده شوید. آقای ترامپ شما قهرمان نیستید اما در عوض شکست خورده، منزوی و درهم شکسته هستید.

اظهار نظر رییسی درباره حقوق زنان و احضار وزیر ارتباطات

مروری بر مهمترین اخبار حقوقی در هفته‌ای که گذشت هم از خبر های پرمخاطب بود.

از جمله این اخبار اظهار نظر رییس قوه قضاییه درباره حقوق زنان و احضار و تشکیل پرونده برای آذری جهرمی وزیر ارتباطات بود.

نزدیک شدن عربستان به ایران به سیاست‌های آمریکا بستگی دارد

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسائل منطقه درخصوص درخواست قطر برای برقراری گفت و گوهای منطقه‌ای و استقبال ایران از این پیشنهاد بود.

حسن هانی زاده با اشاره به این که قطر تلاش می کند تا به سمت کاهش تنش بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس حرکت کند گفت: ایران از محورهای مهم همگرایی منطقه ای و قطر هم چنین ظرفیتی را داراست اما همه این تحولات به رفتار آمریکا با عربستان بستگی دارد.

افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال آینده

افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال ١۴٠٠ در صدر اخبار پربازدید دیروز(پنج شنبه) بود.

رحیم زارع در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ با اعلام این خبر گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت را برای سال آینده تصویب کرد اما سقف پرداخت حقوق را ۱۵ برابر حداقل حقوق یعنی ۳۳ میلیون تومان تعیین کرد. بر این اساس نمایندگان میزان افزایش حقوق‌ها را از ۲۱ برابر به ۱۵ برابر حداقل حقوق کاهش دادند، البته کارانه پزشکان مشمول این بند نیست.

با لغو فرمان منع صدور ویزا از سوی بایدن، برای ایرانیان چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

لغو فرمان اجرایی ترامپ برای ایجاد ممنوعیت صدور ویزا برای سفر شهروندان تعدادی از کشورها از جمله ایران، یکی از اقداماتی بود که پیش از مراسم تحلیف رییس جمهور جدید آمریکا اعلام شد که قرار است با دستور "جو بایدن" در اولین روز حضورش در کاخ سفید انجام شود.

گزارش ایسنا درباره تاثیرات این اقدام برای ایرانیان هم از پرمخاطب ها بود.

واکنش ربیعی به توهین صدا و سیما به رئیس جمهور

واکنش سخنگوی دولت به توهین صدا و سیما به رئیس جمهور از دیگر اخبار پر بازدید بود.

علی ربیعی در واکنش به پخش برنامه‌ای حاوی توهین به رئیس جمهور، وزرای دولت و مسئولین کشور در صدا و سیما در توییتر نوشت: وقتی کلیپی از یک برنامه تلویزیونی حاوی توهین به رئیس جمهور را دیدم،‌ نمی‌دانم چرا بی‌اختیار فراتر از آن توهین، حرمت‌ این کلمات به ذهنم خطور کرد: ⁧‫دهه فجر‬⁩ ، ⁧‫روحانیت‬⁩ ، پژوهشگاه،  اندیشه اسلامی و ⁧‫صدا و سیما‬⁩ به منزله دانشگاه. ‏در باب علل ⁧‫زوال اخلاق‬⁩ و ⁧‫سیاست‬⁩ ، شنبه خواهم نوشت.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری از صدا و سیما شکایت خواهد کرد

معاونت حقوقی ریاست جمهور هم اعلام کرد که در واکنش به توهین های پخش شده نسبت به رئیس جمهور و وزرای دولت از صدا وسیما و کلیه عوامل پخش این برنامه شکایت خواهد کرد. 

معاون دفتر روحانی در واکنش به یک برنامه‌ی تلویزیونی: افتضاحی شرم‌آور رخ داده است!

در همین رابطه معاون دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با تاکید بر اینکه آنچه رخ داده افتضاحی شرم‌آور است اظهار کرد: بحث آزادی بیان نیست؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است.

بالاخره دنیا به نفت و گاز ایران نیاز دارد

اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رییس جمهور با بیان اینکه دنیا نیازمند به نفت و گاز ایران است، گفت: شما امروز را نبینید که چند سال ما را در فشار و تحریم گذاشتند، بالاخره جهان و منطقه به نفت و گاز ایران آن هم با جایگاهی که ایران دارد نیازمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha