• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99110401926
  • خبرنگار : 50421

افتتاح مرکز تشخیص مولکولی جهادانشگاهی در نیشابور

افتتاح مرکز تشخیص مولکولی جهادانشگاهی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاددانشگاهی یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از دلایلی که کارها در جهاددانشگاهی به ثمر می‌نشیند این است که اعضای این نهاد با عشق کار می کنند.

دکتر سیدعلی اکبر شمسیان، در آیین افتتاح مرکز تشخیص مولکولی جهاددانشگاهی نیشابور با بیان این مطلب اظهار کرد: هر چند که جهاددانشگاهی خراسان رضوی سه برابر آورده خیرین در راه اندازی این مرکز هزینه کرده است اما اگر حرکت خیرین نبود این کار به سرانجام نمی رسید.

به گفته وی، مرکز تشخیص مولکولی جهاددانشگاهی نیشابور قادر است عفونت های ویروسی همچون هپاتیت‌ها و عفونت ایندمیک HTLV1 نیشابور را با تعرفه دولتی برای متقاضیان انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فرودین تا کنون 65 هزار تست کرونا در مرکز کووید 19 جهاددانشگاهی مشهد انجام شده  که 20 هزار مورد آن به صورت رایگان بوده است، ادامه داد: یکی از وظایف جهاد دانشگاهی حمایت از اقشار کم برخوردار است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به راه اندازی مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی استان در آینده‌ای نزدیک اشاره و عنوان کرد: 15 تا 20 درصد از زوج های کشور نابارورند که بخش قابل توجهی از آنان نابارورند و امیدواریم با راه اندازی این مرکزبخشی از دغدغه کشور در خصوص جمعیت را حل کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بیماری سرطان در کشور و اینکه بسیاری از آنها با تشخیص به موقع می‌توانند درمان شوند در نظر داریم در جهاددانشگاهی خراسان رضوی مرکز تشخیص سرطان را راه اندازی کنیم.

در ادامه، علیرضا قامتی، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور گفت: پس از بازدید از جهاددانشگاهی نیشابور در مردادماه سال جاری و با توجه به علاقه‌مندی خیرین در ورود به حوزه سلامت و با توجه به اعتمادی که به جهاددانشگاهی وجود داشت، نسبت به راه اندازی مرکز تشخیص مولکولی جهاددانشگاهی نیشابور اقدام شد.

افتتاح 150 پروژه در نیشابور در ایام دهه فجر

وی با اشاره به اینکه افتتاح مرکز تشخیص مولکولی جهاددانشگاهی نیشابور، اولین افتتاح این شهرستان در ماه بهمن است و ایام دهه فجر است، عنوان کرد: در طول دهه فجر 150 پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان در شهرستان به بهره برداری یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جهاددگران عرصه سلامت در طول یک سال گذشته توانستند با رشادت خودشان همانند ایثارگران دفاع مقدس، کشور ایارن را به موفق ترین کشور دنیا در زمینه مبارزه با کرونا تبدیل کنند.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، امام جمعه نیشابور گفت: در قرآن و روایات اسلامی بر جهاد و علم تاکید فراوانی شده و این دو در جهاددانشگاهی که به ابتکار امام خمینی(ره) شکل گرفت، دیده می شود.

در ادامه این مراسم، دکتر حمیدرضا بیدخوری، معاون پزشکی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، گفت: یکی از خصوصیات جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش‌بنیان انقلابی این است که برای فعالیت‌های خود مرزی قائل نیست،

وی با اشاره به اینکه مرکز تشخیص مولکولی جهاددانشگاهی نیشابور با مشارکت خیرین این شهرستان راه اندازی شده است، ادامه داد: یکی از اهداف اصلی راه اندازی این مرکز با توجه به شرایط کنونی کشور، تشخیص مولکولی کووید19 است.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت نقش ایفا می کند، عنوان کرد: با توجه به دانش فنی و همچنین تجهیزاتی که در این مرکز است، امکان انجام تست‌های ویروسی دیگر از جمله هپاتیت B و C و عفونت HTLV1 که عفونت ایندمیک شهرستان نیشابور است، فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha