• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99110402657
  • خبرنگار : 50042

استاندار گیلان تاکید کرد

شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی/تسهیل در ارائه خدمات به روستانشینان

شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی/تسهیل در ارائه خدمات به روستانشینان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان ضرورت شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی و تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه‌های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان را از مصوبات نشست با مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بر توسعه بالغ بر ۲۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی استان اهتمامی جدی داریم.

ارسلان زارع امشب در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان در جمع خبرنگاران، بررسی مسائل حوزه‌های مختلف استان را از مصوبات جلسه عنوان و اظهار کرد: در این نشست مسائل مرتبط با طرح‌های هادی روستایی، کاربری‌ها و ضرورت بازنگری و چالش‌های آن بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص اقدامات مثبت صورت گرفته پیرامون اجرای طرح‌های هادی، برنامه‌های پیش‌رو و صدور اسناد مالکیت روستانشینان گزارشی ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه‌های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان و تسریع در بازنگری طرح‌های هادی و تغییر کاربری پس از دریافت نظر دستگاه‌های مرتبط، تاکید کرد.

وی به انجام روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با توجهی که نمایندگان به عمران و آبادانی روستاها و تامین قیر رایگان و اجرای طرح‌های هادی دارند؛ شاهد توسعه در بالغ بر ۲۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی گیلان باشیم.

رسول فرخی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه گیلان در حوزه‌های ساخت و ساز روستایی با دیگر استان‌ها متفاوت است، گفت: در این جلسه برای دستیابی به راهکارهای قانونی در جهت رفع مشکلات روستانشینان و احداث واحد مسکونی متناسب با جمعیت خانوار در آن منطقه بحث و تبادل نظر شد.

وی عمده مشکلات روستانشینان در حوزه ساخت و ساز را در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و افزود: امیدواریم با محوریت استاندار و همکاری بنیاد مسکن و نمایندگان خانه ملت، بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

فرخی تلاش برای ماندگاری روستانشینان، جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و حفظ کاربری اراضی را از اهداف اصلی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با این اقدام اقتصاد روستا رونق می‌گیرد که باید با تلاش مضاعف تسریع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha