• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99110502913
  • خبرنگار : 30054

چرا همه ما به مودم همراه نیاز داریم؟

چرا همه ما به مودم همراه نیاز داریم؟

وقتی صحبت از مودم می‌شود ذهن تمام افراد به سمت اینترنت و فضای مجازی و … می‌رود. این روزها تقریبا بیشتر افراد به دنبال یک اینترنت پر سرعت با یک مودم خوب هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام برقچی، همانطور که می‌دانید امروزه داشتن اینترنت یکی از ضروریت‌های زندگی به شمار می‌رود حال بماند که تمام گوشی‌های موبایل جدید و سیم کارت‌ها مجهز به اینترنت هستند اما قطع شدن ناگهانی و آنتن ضعیف و … نیز جز مشکلات اصلی استفاده از اینترنت سیم کارت شده است.

از آنجا که تکنولوژی همیشه به دنبال حل مشکلات افراد است، مودم همراه را جایگزینی برای اینترنت موبایل و سیم کارت کرده است. اگر می‌خواهید در مورد مودم ، مودم ۴g و مودم همراه اطلاعات خوبی به دست آورید با تا انتها با این مطلب همراه باشید.

مودم همراه چیست؟

مودم همراه یا مودم جیبی همانطور که از نامش پیداست، مودمی کوچک و قابل حمل است. این مودم ها به وسیله سیم کارت کار می‌کنند. یعنی شما باید سیم کارت یکی از اپراتورها را درون این نوع از مودم ها قرار دهید. مودم همراه می‌تواند اینترنت را بین چندین کاربر و وسیله مختلف، به اشتراک بگذارد.

مودم های همراه به دلیل داشتن قابلیت حمل و کوچک بودن می‌توانند جای مودم های ADSL را نیز بگیرند. برای استفاده از این مودم ها کافی است یک سیم کارت را شارژ کنید یا برای آن بسته اینترنت همراه تهیه کنید. سپس سیمکارت را داخل مودم همراه قرار دهید. پوشش دهی اینترنت نیز کاملا وابسته به پوشش دهی اپراتور سیم کارت شما دارد.

مودم های همراه دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزیت های خاص خودشان را دارند. برای مثال نوع شارژی یا نوع دانگل. نوع اول همانطور که از اسمش پیداست با استفاده از یک کابل مخصوص شارژ می‌شود.

مودم همراه شارژی تا زمانی که شارژ داشته باشد بدون هیچ مشکلی برای شما کار خواهد کرد. اما نوع دوم، مودم همراه دانگل است.مودم همراه دانگل با استفاده از درگاه USB کار می‌کند؛ شما باید این نوع از مودم های همراه را در پورت USB پاور بانک یا لپ تاپ قرار دهید.

نکته منفی مودم همراه دانگل در این است که باید آن را به پاور بانک یا لپ تاپ متصل کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا شما مجبور به حمل وسیله دیگری نیز باشید.

از طرفی مودم همراه دانگل مدت زمان بیشتر می‌تواند برای شما کار کند؛ چرا که با استفاده از پاور بانک یا لپ تاپ، مصرف باتری مودم، آهسته تر خواهد بود. اما نکته مثبت درباره مودم همراه شارژی این است که شما نیازی به همراه داشتن وسیله دیگری ندارید.

تفاوت مودم همراه و جیبی

در ذهن و باور عام مردم، مودم همراه به مودمی گفته می‌شود که بشود به راحتی جابه‌جا کرد. یعنی قابلیت همراه داشته باشد. چنین مودم‌هایی سبک و جمع‌وجور هستند و از باتری سود می‌برند تا در مواقع ضروری بدون نیاز به اتصال برق کار کنند.

مودم‌های جیبی گونه‌ای از مودم‌های همراه هستند که در اندازه بسیار کوچک طراحی شده و واقعا درون جیب قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانید همراه خود به هر کجا ببرید.

مودم‌های همراه ممکن است در اندازه‌های بزرگ‌تر هم یافت شوند ولی وقتی می‌گوییم مودم جیبی منظورمان مودم‌های کوچک است. مودم‌های همراه معمولا قابلیت‌های بیشتری دارند و مثلا امکان اتصال آنتن خارجی، درگاه شبکه اترنت، درگاه USB و صفحه‌نمایش رنگی LCD را دارند.

مزیت های مودم همراه چیست؟

قطعا مودم های همراه مزیت هایی داشته‌اند که توسط مردم مورد استقبال قرار گرفته‌اند. برای مثال افرادی که در تمام روز با اینترنت سروکار دارند قطعا به همچین وسیله ای نیاز خواهند داشت.

اما شاید بپرسید، چرا از اینترنت همراه استفاده نکنیم؟ دلایل زیادی وجود دارد تا مشترکین را قانع سازد تا از مودم های همراه به جای، اینترنت همراه سیم کارت استفاده کنند. معمولا استفاده از داده های تلفن همراه مصرف باتری گوشی را بسیار بالا می‌برد.

از همین جهت اگر شما دائما داده های خودتان را روشن نگه دارید، باتری گوشی شما به سرعت خالی خواهد شد. اما چنانچه از مودم همراه استفاده کنید لازم نیست تا داده های تلفن همراه را روشن کنید. بلکه باید کلید مربوط به Wifi را روشن نمایید.

دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد عدم پشتیبانی برخی از گوشی ها از نسل چهارم(۴G) و پنجم(۵G) اینترنت است. ممکن است تلفن همراه شما از نسل های جدید اینترنت پشتیبانی نکند.

اما شما می‌توانید با خرید یک مودم همراه که از اینترنت نسل چهارم و پنجم پشتیبانی می‌کند، از نسل های جدید اینترنت نیز استفاده کنید. پس به جای خرید گوشی جدید می‌توانید به خرید یک مودم همراه فکر کنید.

مزیت دیگری که مخصوص برخی از مودم های همراه است، امکان ذخیره سازی اطلاعات است. برخی مودم های همراه می‌توانند برای شما نقش یک حافظه جانبی را نیز ایفا کنند. انواع دیگری از مودم های همراه وجود دارند که به آنها مودم های همراه پاور بانک دار می‌گویند.

این دستگاه ها، علاوه بر اینکه مودم همراه هستند، پاور بانک هم هستند. با استفاده از این نوع از مودم های همراه دیگر لازم نیست پاور بانک به صورت جداگانه تهیه کنید.

اگر اشتراک گذاری اینترنت بین چندین کاربر برای شما اهمیت زیادی دارد، مودم های همراه گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.مودم های همراه مانند دیگر مودم ها طراحی شده اند و این امکان را دارند تا بدون کم شدن سرعت، اینترنت را بین چندین کاربر به اشتراک بگذارند.

تلفن همراه با اینکه امکان هات اسپات یا اشتراک گذاری را دارد، اما قطعا قدرت و آنتن دهی مودم همراه را ندارد. البته تعداد نفراتی که می‌توانند به یک مودم همراه وصل شوند متفاوت است و بستگی به نوع مودمی که شما می‌خرید دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha