• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99110503060
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان:

مصرف گاز اصفهان به حدود ۷۰ میلیون مترمکعب رسید/ ضرورت صرفه‌جویی در مصرف

مصرف گاز اصفهان به حدود ۷۰ میلیون مترمکعب رسید/ ضرورت صرفه‌جویی در مصرف

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه شب گذشته در مجموع ۶۹.۷۱ میلیون مترمکعب مصرف گاز کل استان بود، گفت: برای تامین پایدار گاز استان و تامین گاز سایر استان ها ناچار به صرفه جویی در مصرف گاز هستیم.

سیدمصطفی علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی در استان با توجه به کاهش شدید دمای هوا، اظهار کرد: شامگاه شنبه (چهارم بهمن ماه) میزان مصرف گاز در بخش خانگی ۴۹.۲ میلیون مترمکعب و در بخش صنعت ۲۰.۴ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: شب گذشته در مجموع ۶۹.۷۱ میلیون مترمکعب مصرف گاز کل استان اصفهان بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر برخی نیروگاه های استان همچون نیروگاه شهید منتظری و اصفهان با تامین ۶۰ درصد گاز در مدار هستند، گفت: پالایشگاه اصفهان به طور کامل از گاز استفاده می کند و ذوب آهن نیز به اندازه نیاز خود مصرف گاز دارد.

وی درباره محدودیت تامین گاز صنایع گفت: در حال حاضر تعدادی از نیروگاه ها و کارخانجات سیمان و همچنین فولاد مبارکه با محدودیت تامین گاز مواجه هستند و در مجموع حدود ۱۳ میلیون مترمکعب کاهش مصرف گاز در بخش صنعت داریم.

علوی با اشاره به اینکه با وجود کاهش دمای هوا، مصرف گاز در استان تقریبا ثابت مانده و این نشان از همکاری و صرفه جویی مردم در مصرف گاز است، اظهار کرد: با این وجود همچنان نگران تامین گاز شرق اصفهان هستیم، چراکه به دلیل سرمای هوا، مصرف گاز این منطقه حدود ۱۰۵ هزار مترمکعب طی شبانه روز گذشته بوده که عدد بالایی است.

وی با بیان اینکه گاز شرق اصفهان با مخازن به این منطقه حمل می شود، گفت: در شبانه روز حدود ۲۸ تریلی به صورت دائم گازرسانی به منطقه شرق اصفهان را انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان درباره افت فشار گاز در استان، توضیح داد: با وجود کاهش دمای هوا خوشبختانه افت فشار گاز نداریم، البته در برخی مناطق به دلیل مصرف بالا، شاهد افت فشار گاز هستیم که با جابجایی خطوط، تامین گاز انجام می شود و در حال حاضر گاز هیچ یک از مناطق استان قطع نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در حداکثر فشار برای تامین گاز هستیم، اظهار کرد: خط تراز گاز استان ۵۸ میلیون مترمکعب است، در حالیکه اکنون میزان مصرف گاز استان نزدیک به ۷۰ میلیون مترمکعب است و حدود ۱۲ میلیون مترمکعب از این خط بالاتر هستیم و هرچه از این خط بالاتر رویم امنیت تامین و پایداری گاز در استان کمتر می شود.

علوی با اشاره به اینکه خطوط گاز سراسری است، تصریح کرد: برای تامین پایدار گاز استان و تامین گاز سایر استان ها ناچار به صرفه جویی در مصرف گاز هستیم.

وی درباره آلودگی هوای اصفهان و استفاده از سوخت مازوت، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ صنعتی اجازه استفاده از سوخت مازوت را ندارد به غیر از اینکه از سازمان محیط زیست مجوز دریافت کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در حال حاضر سه کارخانه سیمان اردستان، سیمان نایین و سیمان سفید بنوید که خارج از محدوده اصفهان بزرگ قرار دارند، سوخت دوم آنها (مازوت) تامین شده اما اینکه مصرف دارند یا خیر، در اختیار شرکت گاز نیست و باید با محیط زیست هماهنگی این کار را انجام دهند.

وی گفت: هم استانی ها نسبت به استفاده از سوخت مازوت در صنایع نگران نباشند، چراکه همه چیز تحت کنترل است و استفاده از هر گونه سوخت (سوخت دوم) در هر منطقه و صنعتی با نظارت محیط زیست خواهد بود.

علوی تاکید کرد: آلودگی فعلی شهر اصفهان ناشی از مصرف گاز طبیعی و همچنین شرایط جوی و پدیده اینورژن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha