• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99110503173
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد

افتتاح ۱۳ طرح منابع طبیعی همدان در دهه فجر

افتتاح ۱۳ طرح منابع طبیعی همدان در دهه فجر

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از افتتاح ۱۳ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در استان خبر داد.

اسفندیار خزائی با اعلام این خبر افزود: برای بهره برداری از این طرح ها در وسعت ۵۸۵۰ هکتار، بیش از شش میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و روزانه ۹۰۰۰ نفر روز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، وی اضافه کرد: این طرح ها در شهرستان تویسرکان سه طرح، شهرستان‌های بهار، اسدآباد و کبودراهنگ هر کدام دو طرح و  شهرستان های ملایر، نهاوند، فامنین و رزن هر کدام یک طرح افتتاح می شود.

خزائی با بیان اینکه کپه کاری مراتع و بذرپاشی طرح های قابل بهره برداری در شهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و نهاوند هستند، ادامه داد: اجرای این طرح ها به وسعت ۷۲۰ هکتار در سال جاری آغاز و برای دهه فجر آماده بهره برداری شد.

وی  بیان کرد: توسعه جنگل با نهال در شهرستان های بهار و ملایر در سطح ۲۰۰ هکتار و اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان‌های فامنین، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن و کبودراهنگ از دیگر طرح های تأثیرگذار در حفظ منابع پایه آب و خاک هستند که از سال گذشته آغاز شده و امسال در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

خزائی هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

وی بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، جوامع محلی و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش‌های زیست محیطی تفرجگاهی مناطق زیر پوشش پروژه های آبخیزداری را از دیگر اهداف بیان کرد و یادآور شد: طرح های منابع طبیعی همچنین نقش مؤثری در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha