• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110503191
  • خبرنگار : 50167

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم ساماندهی سالمندان زنجانی آسیب‌پذیر بدون درآمد و بیمه

لزوم ساماندهی سالمندان زنجانی آسیب‌پذیر بدون درآمد و بیمه

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: تعدادی از سالمندان استان تحت پوشش هیچ نهاد و ارگان دولتی نیستند که باید شناسایی و ساماندهی شوند.

خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۵ بهمن‌ماه) در جلسه ساماندهی امور سالمندان در اپیدمی کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: به اقتضای شرایط اقلیمی موجود، استان زنجان وارد اقلیم سرد شده است؛ بنابراین اولویت اول و اصلی استان، همچنان رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت‌های فردی بوده و زنجانی‌ها به هیچ وجه نباید گول رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها را بخورند و تغییر رنگ شهرستان‌ها به منزله عادی‌انگاری شرایط کرونایی نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، همچنان سالمندان به لحاظ شرایط جسمی و وجود بیماری‌های زمینه‌ای آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در برابر بیماری کرونا هستند، افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط مسئول سالمندان جامعه هدف خود هستند و نخواهیم پذیرفت علی‌رغم گذشت دو ماه، سالمندی از دریافت خدمات مغفول بماند و یا مورد توجه قرار نگرفته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه ساماندهی سالمندان زنجانی، باید اقدامات عملی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط استان انجام شود، تصریح کرد: برای تعیین افق دو ماهه آینده باید یک ارزیابی از دو ماه گذشته و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مربوطه اعم از ادارات‌کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمه سلامت و تامین‌اجتماعی استان و غیره در حوزه ساماندهی سالمندان داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به طرح شهید قاسم سلیمانی و اقدامات ارزشمند انجام شده در استان، ادامه داد: برخی از سالمندان در استان زنجان تحت پوشش هیچ نهاد و ارگان دولتی نیستند و به دلیل نداشتن درآمد و بیمه، بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین باید تعداد تحت پوشش قرار دادن این سالمندان و تعداد سالمندانی که تحت پوشش هیچ ارگان دولتی نیستند، مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و حساس‌ کردن خانواده‌ها و جامعه در خصوص سلامت و پیشگیری از ابتلا به کرونای سالمندان، خاطرنشان کرد: باید توزیع کمک‌های معیشتی ساماندهی شده و به سالمندانی که تحت حمایت هیچ ارگان دولتی نیستند، توزیع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha