• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99110503208
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور خبر داد:

نظارت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بر ۱۲۴ پروژه در ایلام

نظارت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بر ۱۲۴ پروژه در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور گفت: ۲۱۳پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه حضور و نظارت دارد و این طرح ها از لحاظ کمی و کیفی کنترل می شوند.

«مجید کیان پور» در دیدار استاندار ایلام  با قدردانی از نگاه مثبت وی در جهت استاندارد سازی طرح ها و پروژه های استان ، اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور یکی از شرکت های دانش بنیان مهم کشور است که بیش از ۶۶ سال سابقه فعالیت داشته و هزارشعبه واحد آزمایشگاهی فعال در کل کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک یک شرکت دانش بنیان مبتنی بر علم روز و همراه با ایده های جدید برای استاندارد سازی سازه ها و پروژه ها است، گفت:  ۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی در کشور انجام می شود که در استان ایلام بخش عمده ای از این آزمایشگاه ها اجرا و در قالب این آزمایش ها، استانداردها در روند اجرای پروژه ها بررسی می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک کشور تاکید کرد: ۲۱۳ پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه حضور و نظارت دارد و این طرح ها از لحاظ کمی و کیفی کنترل می شوند.

وی اضافه کرد: کارشناسان آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در صورت تصویب در شورای فنی استان ایلام در پروژه ها به صورت سرزده حضور یافته و شرایط برای نظارت و کنترل پروژه های مختلف استان هم دربخش دولتی و هم خصوصی با حضور نیروهای این شرکت بیشتر می شود.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» نیز با تاکید بر اینکه رعایت استانداردها در روند اجرای پروژه های نفتی و زیرساختی موجب توسعه پایدار عمرانی استان می شود، اظهارکرد: از جمله عوامل بروز برخی مشکلات حادث شده در ابنیه و پروژه ها انجام نشدن آزمایش های درست و دقیق در روند اجرای آنهاست.

وی افزود: شرکت فنی مکانیک خاک استان در پروژه های مهمی چون سامانه گرمسیری، نفت و گاز، ابنیه، تونل و راه سازی حضور پررنگ و غیرقابل انکاری داشته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌ و پتانسیل زیادی برای توسعه عمرانی دارد، گفت: فاکتور اصلی در این مسیر استانداردسازی طرح هاست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در این زمینه وظیفه و مسوولیت سنگینی را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه دولت درصدد کوچک سازی بدنه خود و واگذاری بیشتر خدمات و اقدانات به بخش خصوصی است، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک می تواند با استفاده از جوانان تحصیل کرده جویای کار آزمایشگاه های خصوصی را دایر و بر پروژه های بخش خصوصی نظارت کند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خواستار اعتبار لازم برای شهرستان های تازه تاسیس و دورافتاده استان جهت ایجاد نمایندگی آزمایشگاه مکانیک شد و گفت: لازم است در جهت ایجاد نمایندگی آزمایشگاه مکانیک با مرکزیت شهرستان های که امکان دسترسی باقی شهرستان ها فراهم باشد اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی افزود: راه اندازی شعب و تجهیزات طرح های آزمایشگاهی نیازمند تزریق اعتبارات لازم است که امیدواریم در این زمینه مساعدت لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha