• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110503247
  • خبرنگار : 50167

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان عنوان کرد

۳۵۷۰ دانش‌آموز زنجانی زیر چتر کمیته امداد

۳۵۷۰ دانش‌آموز زنجانی زیر چتر کمیته امداد

ایسنا/زنجان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: اکنون ۳۵۷۰ دانش‌آموز زنجانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دارند و ۲۰۰ سالمند زنجانی نیز اخیرا به تحت پوشش این کمیته قرار گرفتند.

هدایت صفری ظهر امروز (۵ بهمن‌ماه) در جلسه ساماندهی امور سالمندان در اپیدمی کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه برنامه عملیاتی کمیته حمایت و پشتیبانی در راستای ساماندهی سالمندان، ساماندهی شده و یک هدف کلی و ۸ هدف جزئی تعیین شده است، اظهار کرد: ۱۲۰ مرکز نیکوکاری به صورت محله‌محور فعال شده و ۱۳ مرکز نیکوکاری نیز در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد که فرابخشی بوده و مختص افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیست.

وی با بیان اینکه ۳۶ خدمت به صورت غیرحضوری به سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارائه می‌شود، افزود: شماره تلفن "۰۹۶۸۸۷" برای سالمندان کم‌سواد و سالمندانی که دسترسی به اینترنت ندارند تهیه شده تا درخواست‌های ارسال شده پیگیری شود و در راستای تسهیل در ارائه خدمات به سالمندان استفاده از کدهای USSD برای مساعدت آحاد مردم و برای شماره تلفن نیکوکاری؛ ۳۳۱۱۶ نیز هماهنگی‌های اولیه انجام شده و در دهه‌فجر رونمایی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۱۱ مورد مثبت ابتلا به کرونا در سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان شناسایی شده که در هفته اخیر ۱۰ مورد مثبت بوده است، تصریح کرد: از ابتدای آذرماه تاکنون ۶۵۶ میلیون تومان تامین تجهیزات و دارو صورت گرفته و ۳۷ کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز نیز خریداری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی کرونا به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خبر داد و گفت: ۶۵ هزار و ۵۸۱ عدد ماسک در بین نیازمندان استان توزیع شده است، گفتنی است ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت ماهانه در حوزه سالمندان  به صورت فوق‌العاده هزینه شده است.

صفری با بیان اینکه از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰۰ خانواده جدید که تحت پوشش هیچ ارگان دولتی نبودند در بخش ساماندهی سالمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵۷۰ دانش‌آموز زنجانی نیز تحت پوشش این کمیته قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha