• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99110503417
  • خبرنگار : 71442

عذرخواهی صادق زیباکلام از خسرو معتضد

عذرخواهی صادق زیباکلام از خسرو معتضد

در روزی که خبر عذرخواهی رئیس صداوسیما از رئیس جمهور برای اظهارات مطرح شده توسط یک مهمان در برنامه ای تلویزیونی، رسانه ای شد، صادق زیباکلام هم در متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از خسرو معتضد و مخاطبان به واسطه آنچه که رفتار بی ادبانه اش در مناظره ای تلویزیونی عنوان کرده است، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، در همان روزی که اظهارنظر خاص کارشناس یک برنامه زنده تلویزیونی درباره رئیس جمهور حاشیه ساز شد، بخشی از یک مناظره تاریخی درباره رضاشاه هم در شبکه ای دیگر، در فضای مجازی و رسانه ها حاشیه آفرید.

در نهایت امروز ـ یکشنبه ـ ۵ بهمن ماه ـ صادق زیباکلام با عذرخواهی برای رفتارش در این برنامه، توضیحی را درباره روند حضور در این برنامه ارائه داده و تاکید کرده است که قصدش توجیه این رفتار نیست، اما واقعیت این است که سه سال پیش برای ساخت برنامه ای درباره رضاشاه با او تماس گرفته اند اما او عنوان کرده که روایتش با روایت رسمی درباره این شخصیت متفاوت است.

همچنین فرد پیشنهاددهنده که زیباکلام عنوان کرده او را نمی شناخته است، چنین گفته که تهیه‌کننده، یک موسسۀ خصوصی است و از بهروز افخمی به عنوان تهیه کننده نام برده شده است.

در نهایت هم فیلمبرداری طی چهار روز، به صورت فشرده تا پاسی از نیمه‌شب انجام می گرفته و بیش از ۲۰ برنامه درباره تمامی جنبه‌های دوران رضاشاه از کودتای سوم اسفند تا شهریور ۱۳۲۰ ضبط شده است.

صادق زیباکلام در بخشی از نوشتار خود درباره حضور خسرو معتضد مقابل او، هم چنین آورده است، «شب آخر بود که آقای افخمی گفتند ما آقای معتضد را در برنامه نداشتیم، اما دوستان نظرشان است که گفت‌وگویی هم با ایشان داشته باشیم. می‌دانم واقعاً خسته شده‌اید، اما این را من ازتون تقاضا می‌کنم.»

او همچنین تاکید کرده است که برای حضور در این برنامه پولی دریافت نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۸

اصلا معلوم نیست که تهدید شده...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۰۸:۴۴

به خیالت بچه زرنگی، آره تهدید کردن که چی؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۱

در حدی نیست تهدید بشه... دکتر برای زنگ تفریح خوبه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۰۲:۲۹

آفرین به شجاعت آقای زیبا کلام

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۰۶:۵۹

معتضدفامیل شاه بودیانبودهرچی درباره خاندان شاه ملعون و پهلوی میگه درسته

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۴ ۱۲:۵۶

تو الان چقدر سرمایه داری ؟ شغلت جیه ؟ ماشین شاسی داره؟///حقوقت میرسه تا سرماه؟خودت و خانوادت شیعه مرتضی علی هستید؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۰۸:۱۴

عذر خواهی خوب است اما جنابزیباکلام یک عذر خواهی اساسی به عالم علم بدهکار است. ساخت مفهوم جعلی تاریخ حکومتی مسبب اختلاف وتفرقه و بی اعتباری علم است. اندیشه غرب به هر تفکری احترام گذاشته وآن را در جای قرار می دهد ام زیبا کلام با طرح تاریخ حکومتی بنیان علم را متزلزل می سازد و روش غلطی ونادرستی را ترویج می دهد که هرکس خوانشی را نپسندید آن را حکومتی ،فرمایشی ، کاسبانه و ..... خواهد نامید.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۰۸:۲۵

سلام چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی . آقای محترم زیبا کلام تمام اظهارات شما همینگونس .......

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۰

میدونید دلم از چی میسوزه!!دلم از این میسوزه که یک هموطن فارس مثل زیبا کلام از اینکه رضا شاه زبان تورکی رو در تبریز قدغن کرده بود اونهم در یک منطقه تورک و از سیاست حذف زبان اقوام پیروی می کرد به عنوان نقاط مثبت کار رضا شاه نامبرده میشه !!آیا این چیزی جز فاشیستی و نژادپرستی و آپارتاید است ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۱۲:۳۲

ایشون باید از ترک ها معذرت بخواد که از بایکوت زبانشان در دوره رضا شاهی دفاع و اون کار فاشیستی و آپارتایدی رو تایید کرد.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۱۳:۱۸

به نظر من آقای صادق زیبا کلام از خاندان پهلوی پول کلانی دریافت کرده است. چون اولا ثروت خاندان پهلوی نجـــومی است و برای هر کس که از آنها تمجید کند حسابی خرج می کنند. ثانیاً نمی توان گفت که آقای زیبا کلام تا این اندازه ساده باشد و از شخص احمق و بی سواد و قلدری همچون رضا شاه دفاع کند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۹

حزب باد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۱۷:۲۶

درسته که عذر خواهی صفت نیکی هست ولی ایشان وقتی نمیتونه جواب بده واطلاعات ناقصی داره حق تکرار توهین عالماو عامدا نداشت . باید وقتی نمی دانه بحث کوتاه کنه واعلام کنه من بلد نیستم وجوابی ندارم وتخصص اینکارهم ندارم اون بنده خدا باسند ومدرک جواب میدا د ایشان توجیه بی پایه واساس

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۲

چرا رسانه های خاص اینقدر به زیبا کلام بها میدهند

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۰ ۱۷:۴۵

این که آقای معتضد جزئیات زیادی را سرهم می کند تا خود را مطلع نشان دهد و بعد یک نتیجه غلط بگیرد آیا تاریخ را به مسخره نگرفته؟ او می گوید اشغال ایران نتیجه دیکتاتوری رضاشاه بوده. آیا این خلاف‌گویی بزرگی نیست؟ کجای حمله متفقین به ایران شبیه به حمله به افغانستان و جنگ طالبان بوده. طالبان توسط تقریبا تمام کشورهای خاورمیانه حمایت میشه. در بحبوحه جنگ جهانی کی از ایران می توانسته حمایت کنه؟ آقای معتضد با چند تا داستان ساده نباید به شعور مردم توهین کند. لطفا منتشر کنید.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۱ ۱۴:۱۵

حرفشون درسته چون ارتش ساخته شده، انگیزه ایستادگی را نداشت که به آب خوردنی فتح شد. بخاطر وجود مثل صدام بود که آمریکا به کمتر از یک هفته عراق را گرفت.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۰:۴۹

باسلام خدمت هر دو بزرگوار من در خصوص تمایلات سیاسی هر یک از دو استاد بزرگوار نظری ندارم. همچنین شجاعت افراد در اظهار نظر نیز تابع جایگاه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آنها است. اما خدمت آقای دکتر زیبا کلام نکته ای دارم از دید یک دانشجو و یا طلبه می تواند مطرح گردد. و آن اینکه: استاد عزیز: وقتی که با استاد مطلع، با سواد و خوش حافظه ای مانند دکتر معتضد به مناظره می نشینی بسیار محتاط و مودب و متمرکز می بایست باشی. برادر جان: شما جملات را به سلیقه خود بیان می کنی که یا دقت نداری یا بد آموخته ای برای مثال فرمودید: " دروغ از این بزرگتر نمی شه ؟ که ....... خیانت از این بزرگ تر نمی شده که ؟...... باید بفرمایید دروغ از این بزرگتر می شه؟ که.... خیانت از این بزرگتر می شه؟ وقتی این عبارت یا جمله بطور سوالی بکار می رود فعل باید مثبت باشد نه منفی!!! دوم آنکه: معمولا می گویند "فلانی عمرش کفاف نداد" نه اینکه "عمرش وصال نداد" در آخر اینکه معمولا در یک بحث ضعیف تر به پرخاش و ناسزا گویی و بی ادبی متوسل می گردد!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۲

هم اقای زیبا کلام و هم اقای معتضد از ابراستادان ونخبه ها و نابغه های این مملکت هستند واقعا در حد ابر اعلای استادی بحث و مناظره می کردند