• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99110603597
  • خبرنگار : 50037

مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خبر داد

اختصاص دستگاه دیالیز ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان اسدآباد

اختصاص دستگاه دیالیز ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان اسدآباد

ایسنا/همدان مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه اندازی دستگاه دیالیز به همراه سیستم معکوس آب(R/O) در ICU کرونای مرکز درمانی بیمارستان حضرت قائم(عج) این شهرستان خبر داد.

حسین سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به راه اندازی و پذیریش بیماران کرونا در بخش‌های مختلف مرکز، از ابتدا سیاست مرکز بر تفکیک و جداسازی بیماران عادی و مشکوک و مبتلا در بیمارستان پایه گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران کرونایی نیازمند مراقبت‌های ویژه و دیالیز هستند، افزود: راه اندازی بخش دیالیز بیماران مبتلا و مشکوک از اولویت‌های اجتناب ناپذیر مرکز و منطبق بر سیاست‌های دانشکده و وزارت متبوع در جهت بهینه سازی خدمت رسانی به مراجعان است.

سلیمانی تصریح کرد:در همین راستا بخش ICU مرکز درمانی حضرت قائم(عج) شهرستان اسدآباد در یک نوآوری بخش‌ مراقبت های ویژه بیماران کرونایی را مجهز به دستگاه دیالیز به همراه پرتابل(R/O) برای استفاده اختصاصی این بیماران به صورت ایزوله و اختصاصی کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر رعایت نکات پروتکل‌های بهداشتی برای جداسازی بیماران کرونایی و درگیری کلیوی در بیشتر بیماران بدحال کرونایی، با پیگیری‌های همکاران شاغل در بخش مراقبت ویژه کرونایی، اقدام به جداسازی بیماران نیازمند دیالیز که مبتلا به کرونا نیز هستند، کردیم و نصب و راه اندازی سیستم معکوس آب(R/O) و انجام دیالیز بر بالین بیماران ایزوله در بخش مراقبت ویژه انجام گرفت.

سلیمانی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌طلبد که بیماران کرونایی و غیرکرونایی برای دیالیز جداسازی شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مزیت دیالیز بر بالین بیماران بخش مراقبت‌های ویژه از ایجاد بیشتر اختلالات همودینامیک و عوارض و خطرات با دنباله آن بسیار می‌کاهد و ارجحیت دارد و اقداماتی از این قبیل بسیار مؤثر در راستای بهبود ایمنی بیمار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha