• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99110604197

سرپرست فرمانداری ابرکوه:

گزارش‌ها حاکی از رعایت نشدن موازین بهداشتی در مدارس است

گزارش‌ها حاکی از رعایت نشدن موازین بهداشتی در مدارس است

ایسنا/یزد سرپرست فرمانداری ابرکوه به دنبال افزایش شیوع بیماری کرونا در این شهرستان نسبت به برخورد جدی با متخلفان در صورت مشاهده تجمع و رعایت نشدن محدودیت‌ها و اصول بهداشتی هشدار داد.

«محمدحسین امامی» پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی و بیماریابی باید در سراسر شهرستان به صورت یکسان انجام شود و تمرکز تنها روی شهرها قرار نگیرد، اظهار کرد: جهت جلوگیری از تجمع در آرامستانها، شهرداری‌های ابرکوه و مهردشت و بخشداری با همکاری نیروی انتظامی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت ۲۱ در این شهرستان و خدمت‌ نرساندن به افراد بدون ماسک تاکید کرد و گفت: ساعت مجاز برای فعالیت تالارهای پذیرایی نیز تا ساعت ۲۱ تعیین شده و باید به صاحبان تالارها اطلاع‌رسانی و تعهد کتبی از آنان اخذ شود ولی در صورت ادامه داشتن روند افزایش بیماری مجبور به تعطیلی کامل تالارها و همچنین کانون‌های تجمع خواهیم بود.

امامی با بیان این که گزارش‌ها حاکی از رعایت نشدن موازین بهداشتی در مدارس است، ادامه داد: مدارس باید تعطیل و کلیه آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود. ضمن این که نظارت شدید باید روی بانک‌ها، مطب پزشکان و داروخانه‌ها نیز صورت گیرد و در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی با هماهنگی دادستان این مراکز تعطیل شود.

سرپرست فرمانداری ابرکوه همچنین بر جلوگیری از برگزاری تجمعات در باغ‌ها تأکید و پیشنهاد قطع خدمات آب و برق و همچنین زدن برچسب‌های اخطار روی درب باغ‌ها را مصوب کرد.

«عبدالحسین اکرمی»رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز اظهار کرد: تا پایان دی‌ماه تعداد چهار هزار و ۵۴۳ مورد تست PCR در شهرستان انجام و در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا پایان دی‌ماه، دو هزار و ۱۶۷ مبتلا به کرونا در ابرکوه شناسایی شده است.

این مسئول ادامه داد: در طول دی‌ماه ۱۳۲ کرونا مثبت و در طی پنج روز گذشته ۵۸ مورد مثبت گزارش شده که در صورت ادامه داشتن همین روال و افزایش نداشتن شیب بیماری، در پایان بهمن‌ماه قریب به ۳۵۰ کرونایی در شهرستان خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha