• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99110604352
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

احمدی: مشارکت 51 درصدی مردم در فعالیت ها و برنامه های ورزش همگانی

احمدی: مشارکت 51 درصدی مردم در فعالیت ها و برنامه های ورزش همگانی

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از مشارکت پنجاه و یک درصدی مردم کشور در فعالیت ها و برنامه‌های ورزش همگانی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در چهارمین جلسه شورای ورزش همگانی کشور در سال ۹۹ با بیان این مطلب افزود: در دولت تدبیر و امید با حساسیتی که نسبت به ورزش همگانی و تندرستی مردم وجود دارد، اکنون شاهد مشارکت بیش از پنجاه درصد مردم جامعه در ورزش همگانی هستیم.

وی تصریح کرد: آخرین آمار مرکز ملی آمار و پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی سال ۹۸ نیز موید این امر است که بیش از پنجاه درصد جمعیت بالای ۱۵ سال به فعالیت ها و برنامه های ورزش همگانی می پردازند.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تاکید کرد: میانگین مدت زمان انجام ورزش در بین جمعیت فعال(51 درصد) نزدیک به چهار ساعت در هفته است. این آمار، نشان دهنده رشد قابل توجه حضور و مشارکت مردم در ورزش همگانی و توجه به فعالیت بدنی و تندرستی است.

وی از دیگر دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید را تصویب و ابلاغ قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارتخانه دانست و گفت: بعد از ۴۹ سال این قانون به عنوان سندبالادستی روزآمد شد که ظرفیت های بسیار خوبی را در حوزه ورزش همگانی پیش بینی کرده است.

احمدی اظهار داشت: هدف اول وزارت ورزش و جوانان در این قانون، توسعه و تعمیم ورزش همگانی است. در وظایف تعریف شده نیز بندهای مهمی در جهت توسعه ورزش همگانی و تلاش برای تحقق تربیت بدنی رایگان برای تمام سطوح پیش بینی شده است.

وی احیا و تقویت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و فراهم نمودن بستر و امکانات لازم برای عموم مردم را جزو تکالیف برعهده وزارتخانه دانست.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از تشکیل جلسه شورای عالی تربیت بدنی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با هم افزایی بین دستگاه ها، از ظرفیت نهادهای مرتبط عضو شورای عالی تربیت بدنی جهت توسعه ورزش همگانی به نحو احسن بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha