• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99110704821
  • خبرنگار : 71467

قیمت سایناs و کوئیکs اعلام شد

قیمت سایناs و کوئیکs اعلام شد

شورای رقابت برای سه ماهه پایان سال قیمت خودروی سایناs را حدود ۱۱۴ میلیون و کوئیک s را ١٢٥ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در دی‌ماه امسال و در جلسه شورای رقابت تعیین قیمت خودروهای کوئیک s و سایناs از طریق روش کلینیک تجاری به مرکز ملی رقابت واگذار شده بود.

این در حالی است که تازه‌ترین اعلام شورای رقابت از انجام قیمت‌گذاری این دو خودرو برای سه ماهه پایان سال حکایت دارد.

براین اساس، 114 میلیون و ۶۲۵ هزار تومان برای سایناs و ١٢٥ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای کوئیکs قیمت اعلام شده است.

از ابتدای سال جاری که شورای رقابت که قیمت‌گذاری خودرو وارد شد هر سه ماه یکبار و براساس تورم بخشی بانک مرکزی قیمت خودروهای مشمول مورد محاسبه و جهت اجرا به خودروسازها ابلاغ  و در نهایت فروش از طریق ثبت نام و انجام قرعه کشی انجام می شود.

این در حالی است که اعلام اخیر شیوا - رئیس شورای رقابت - از این حکایت داشت که با بررسی‌ تورم بخشی برای وضعیت قیمتی خودروسازها، شورای رقابت تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال اعمال نشود.

وی گفته بود که تورم بخشی از سوی بانک مرکزی برای ایران خودرو  ۱۴.۱ درصد و برای سایپا ۱۴.۷۵ درصد اعلام شد که با توجه به افزایش نسبی بهره وری و کیفیت باید خودروسازان حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت می‌دادند اما با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت در بازار خودرو کاهشی است و این روند ادامه پیدا می کند، همچنین به دلیل کرونا تقاضا در سال جاری پایین است، به دلیل جلوگیری از ایجاد هیجان در بازار خودرو هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال نداریم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۷ ۱۳:۱۲

114 ميليون ساينا اس نه 140 ميليون

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۷ ۱۴:۴۷

آخرش ساینا sقیمت140درسته یا114

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۷ ۱۷:۵۱

اجازه بدیدکه یک هفته از گفته های خودتون بگذره بعد گرون کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۷ ۱۹:۲۱

توروخدا گرون نکنید به پیر به پیغمبر ملت روز به روز بدبخت تر میشن ما ماشینمون فروختیم دیگه نتونستیم بخریم فردای همون روز ۲۰ میلیون رفت رو ماشین این چه وضعشه توروخدا رسیدگی کنید آمار خودکشی برای چی بالا رفته واسه اینکه همه انقد حسرت به دلشونه امکان براورده شدن خواسته هاشون وجود نداره توروخدا رسیدگی کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۷ ۲۰:۵۳

سلام .من حواله کوئیک دارم مال سال دیگه ۵۰ ملیون پیش پرداخت دادم .ماشین به نرخ روز به ما میدن شاید سال دیگ ۲۰۰ملیون بشه ۱۵۰ دیگ باید بدم بعدش این ۵۰ ملیون ما تا یکسال دست خودرو سازه هیچ گونه سودی نداره ماشین هم به نرخ روز بهمون میدن اینجوری سر مردم کلاه میزارن خواهشمندم پیگیر این مسئله باشین .اینجوری که من میبینم ماشین داخل کشور ما هیچ ثباتی نداره مث قیمت طلا ثانیه ای بالا میره اگ اینجور باشه انصراف بدیم بهتره همه گلایه دارن از شرکت خودروسازی سایپا

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۰۱:۰۳

اون قضیه خوردهاش چیه خوب یک مرتبع رندش کنید چکاریه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۱۷:۰۵

آهای. هوووووووو چه خبره. چه خبره. مگر قرار نبود دیگه حرفی از افزایش نباشه. باز که دارین. قیمت میده. بدبخت کرد مردم رو. به قرآن.