• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99110705186
  • خبرنگار : 71584

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بزرگترین خطر، عادی شدن موضوع اعتیاد در سطح آحاد جامعه است

بزرگترین خطر، عادی شدن موضوع اعتیاد در سطح آحاد جامعه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به نظر بزرگترین خطر، عادی شدن آسیب‌های اجتماعی و موضوع اعتیاد در سطح مردم و آحاد جامعه است و اگر این موضوع در سطح جامعه به یک موضوع عادی تبدیل شود، طبیعتا با مشکلات و دشواری های بیشتری مواجه می شویم.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح سراسری مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد برای اولین بار در کشور در ۲۳ استان کشور بیان کرد: همفکری، استفاده از خرد جمعی و به کارگیری نیروی فکر و اندیشه نخبگان و اندیشمندان در عرصه فعالیت‌های گوناگون به ویژه جوانان فرهیخته و اندیشمند کشورمان که امروز در قالب برخی از اندیشکده‌ها، مراکز فکر و تامل در کشورمان در حوزه اجتماعی شکل گرفته، کار بسیار ارزشمندی است که امروز در عرصه فعالیت‌های اجتماعی شاهد آن هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع فعالیت‌های سازمان بهزیستی و پیگیری مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی در کشور ما موضوعی نیست که از یک سازمان بتوان آن را توقع کرد و تقریبا تمامی فعالیت‌های سازمان بهزیستی فعالیت‌های جامعی است که نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه همه دستگاه‌های اجرایی و همه قوا و البته به کارگیری روش‌های مشارکت جویانه برای حضور آحاد مردم در حل این مسائل و مشکلات است، لذا از همه همکاران در دستگاه اجرایی و نیروهای ارزشمند در سایر قوا، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکر می‌کنم.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله اعتیاد مسئله بسیار پر اهمیتی مانند سایر آسیبهای اجتماعی است، گفت: البته در بین کل اسیبهای اجتماعی پنج اسیب اجتماعی اصلی و مهم توسط مقام معظم رهبری برشمرده شده است که یکی از آنها اعتیاد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به بحث کاهش تقاضا بیان کرد: باید هم به مسئله پیشگیری توجه جدی کنیم که به طور طبیعی انتظار میرود که کار فرهنگی آغاز شود زیرا دقیق و روشن مشخص نیست که اعتیاد یک پدیده فرهنگی است، یک پدیده اقتصادی است یک پدیده اجتماعی است، بلکه یک پدیده‌ای پیچیده است و از همه این نوع اتفاقاتی که در یک جامعه احتمال بروز و ظهور دارد و طبیعتا برخورد با آن هم برخورد پیچیده‌ای را میطلبد و پیشگیری از آن نیازمند آگاه کردن مردم است.

وی گفت: به نظر بزرگترین خطر، عادی شدن اسیبهای اجتماعی و موضوع اعتیاد در سطح مردم و آحاد جامعه است و اگر این موضوع در سطح جامعه به یک موضوع عادی تبدیل شود، طبیعتا با مشکلات و دشواریهای بیشتری مواجه میشویم.    

شریعتمداری در پایان یادآور شد: لایحه مرکز ملی اورژانس اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور تهیه شده است که به زودی تقدیم دولت می‌شود و پس از تصویب مراکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور یک سامان ملی پیدا می‌کند و همچون آتش‌نشانی با تماس فرد بر سر واقعه همسرآزاری، کودک‌آزاری و ... حضور پیدا کنند و یکی دیگر از اقدامات شایسته افتتاح مراکز +زندگی است که در ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه کشور با بکارگیری ۱۱ هزار مددکار اجتماعی به زودی به صورت رسمی توسط رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد و اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان در ایام دهه فجر آماده اجراست. ۱۴۸ روز کاری دیگر در دولت تدبیر و امید در خدمت مردم هستیم و تا آخرین ساعت در همه عرصه‌ها تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم شریف خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha