• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99110805517
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون استاندار خبر داد

برق و گاز ادارات دولتی و صنایع پرمصرف در قزوین از امروز قطع می‌شود

برق و گاز ادارات دولتی و صنایع پرمصرف در قزوین از امروز قطع می‌شود

ایسنا/قزوین معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در استان برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف در قزوین از امروز هشتم بهمن قطع می‌شود.

علی فرخزاد در کارگروه نحوه توزیع سوخت نیروگاهی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به برخی کمبودها درزمینهٔ تأمین حامل‌های انرژی به‌ویژه برق و گاز در سطح استان تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در استان برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف در قزوین از امروز هشتم بهمن قطع می‌شود.

وی افزود: از امروز کارگروهی با محوریت اداره کل مدیریت بحران، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و شرکت شهرک‌های صنعتی در استان تشکیل می‌شود، اعضای این کارگروه به‌صورت رندمی و نامحسوس از ادارات بازدید و برق و گاز هر اداره یا سازمانی که در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی نداشته باشد قطع می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: از امروز به‌صورت جدی به این موضوع ورود پیدا می‌کنیم و در این میان مدیران ادارات دولتی باید همراهی لازم را داشته باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی تأکید کرد: همین موضوع در مورد صنایع پرمصرف نیز صادق است و قطعاً در صنایع و کارخانه‌هایی که مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی را جدی نگیرند، قطعی برق و گاز خواهیم داشت.

رئیس کارگروه توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به وضعیت جوی و برودت هوا گفت: در شرایطی که سرمای شدیدی بر استان قزوین حاکم شده، با مصرف بیش‌ازحد گاز و برق روبه‌رو شدیم، بنابراین هم استانی‌ها حتماً باید مدیریت مصرف برق و گاز را اعمال کنند تا مجبور به اعمال خاموشی‌های گسترده و قطع گاز مشترکان خانگی نشویم.

وی یادآور شد: در این حوزه نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است که برنامه‌هایش برای توزیع عادلانه خاموشی بین صنایع و واحدهای صنعتی مختلف را به ما ارائه دهد تا خاموشی به نحوی اتفاق بیفتد که همه صنایع را درگیر کند و فقط برق یا گاز صنایعی که مصرف زیادی دارند، قطع نشود؛ چراکه چنین کارخانه‌هایی قطعاً کارگران زیادی دارند و قطع برق و گاز آن‌ها بحران کارگری برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

فرخ‌زاد بیان کرد: واحدهای صنعتی نیز در حوزه نوبت‌کاری‌شان مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند و اگر ضرورت دارد حتماً باید روزی را در وسط هفته برای کارگرانشان تعطیل اعلام کنند. ضمن اینکه با علم به اینکه اوج مصرف برق و گازشان چه روز و ساعتی است، باید این زمان اوج مصرف را با تنظیم نوبت‌های کاری تغییر دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم ما همیشه همراهی با خدمت گذارانشان را در سطح استان داشتند، باید در این حوزه هم به کمک مسئولان بیایند تا بتوانیم از وضعیت فعلی به‌سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha