• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99110805645
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

فرمانده ناجا:

در صیانت و حمایت از کارکنان بر رویکرد "پدرانه" و " مسئولانه" تاکید دارم

در صیانت و حمایت از کارکنان بر رویکرد "پدرانه" و " مسئولانه" تاکید دارم

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره بر لزوم صیانت جدی و موثر از کارکنان اضافه کرد: در صیانت و حمایت از کارکنان بر رویکرد "مسئولانه" و "پدرانه" تاکید دارم. در ماجرای اخیر نیز از نیروی وظیفه شناس ولو یک سرباز با قاطعیت حمایت کردیم چرا که معتقدم نیروی متعهد و وظیفه شناس همواره باید مورد حمایت فرماندهان و مسئولان باشد.

به گزارش ایسنا سردار حسین اشتری در نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن فجر ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهارکرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معظم کل قوا آرزوی طول عمر توام با  سلامتی و صحت داریم.

تحول در پلیس آگاهی

وی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت ام البنین گفت: با وجود اقدامات شایسته ای که طی سال های گذشته در پی زحمات روسای پیشین پلیس آگاهی ناجا محقق شده امروز با حضور، دانش و تجربه سردار "قنبری"، گام های مطلوبی با محوریت "تحول" در پلیس آگاهی را شاهدیم.

 تحقق هوشمند سازی

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه "هوشمندسازی پلیس" از رویکردهای اولویت دار ناجا است، بر لزوم تغییر روش از حالت "سنتی" به سمت و سوی کشف علمی - اطلاعاتی  جرایم تاکید کرد و افزود: امروزه شاهدیم که ماهیت و تنوع جرایم تغییر کرده است و به فراخور این تغییرات و نوسانات پلیس نیز باید چند گام جلوتر از مجرمان باشد و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه رویکرد کشف علمی – اطلاعاتی جرم را با بهره وری از سامانه های هوشمند و به روز دنبال کنیم.

تاکید بر لزوم پیشگامی پلیس آگاهی ناجا در هوشمند سازی

اشتری با بیان اینکه تحقق هوشمندسازی پلیس باید در همه پلیس ها متناسب با ماموریت و نیازسنجی صورت پذیرد، تاکید کرد: پلیس آگاهی ناجا باید در فرایند هوشمندسازی و دسترسی به سامانه های سیستمی پیشگام و در خط مقدم باشد.

تکیه بر نوآوری و ابتکار عمل

وی ادامه داد: اگر بر نوآوری، ابتکار عمل و تحول سیستمی، معطوف و متمرکز باشیم قطعا به دستاوردهای مطلوبی می رسیم و شایسته است که در راستای تحقق این مهم ضمن بهره مندی حداکثری از امکانات موجود، از ظرفیت های مجموعه های پژوهشی – دانشگاهی درون و برون سازمانی بهره بگیریم.

سرعت در کشف جرم

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیگیری پرونده جرایم تا کشف کامل تاکید کرد و گفت: سرعت در کشف جرم بسیار حائز اهمیت است. کاهش فاصله کشف تا وقوع (یعنی در کمترین زمان ممکن  با دقت به نتیجه مطلوب برسیم) بسیار حائز اهمیت است.

اشتری بر لزوم تسریع در ارائه خدمات انتظامی و امنیتی و تسهیل و تسریع در پاسخ دهی به مراجعان تاکید و اظهارکرد: توسعه خدمات غیرحضوری، راه اندازی سامانه های موبایلی و درگاه های اینترنتی چون ثبت سرقت خودرو از طریق موبایل، اطلاع از وضعیت سرقت و کشف وسایل نقلیه، امکان مشاهده نمایشگاه اموال مسروقه مکشوفه و استعلام وضعیت اموال و ... از اقداماتی است که می تواند منتج به تسریع، تسهیل خدمات دهی به مردم و ارتقای رضایت مندی آنان شود.

کشف علمی جرم

وی ادامه داد: استفاده از آخرین تجهیزات و امکانات روز دنیا، توسعه دسترسی به بانک های اطلاعاتی و ارتقای سامانه اطلاعاتی یکپارچه در کنار افزایش دانش و مهارت تخصصی کارکنان پلیس آگاهی ناجا را به عنوان یک اصل و رویکرد دنبال کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم توسعه  کمی و کیفی اقدامات آزمایشگاهی و فنی – اطلاعاتی ادامه داد: توسعه ، تسلط و اشراف اطلاعاتی بر جغرافیای جرم، شیوه و شگرد ارتکاب جرم نیز بسیار حائز اهمیت است.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تمرکز ویژه در رابطه با کاهش سرقت ها و پیشگیری از وقوع این جرم تاکید کرد و گفت: توجه به چرخه کامل کشف به ویژه "استرداد اموال مسروقه به مالباختگان" و " کنترل بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه " و "احقاق کامل حقوق مادی و معنوی بزه دیدگان و مالباختگان " موضوع و مولفه ای است که نباید از آن غافل شویم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: جدیت و اهتمام در راستای پی جویی و کشف جرایم خشن از قبیل زورگیری و پیگیری آن تا حصول نتیجه نهایی و انعکاس و انتشار نتیجه اقدامات با همراهی معاونت اجتماعی ناجا نیز به عنوان یک رویکرد اولویت دار دنبال و اجرایی شود چرا که برخی در صددند با بازنشر صحنه هایی از زورگیری و سرقت های خشن در فضای مجازی القای ناامنی در جامعه کنند، در حالی که مجرمان باید بدانند که فضا برای آنان ناامن و تحرکاتشان در رصد و تیررس پلیس است و در کوتاهترین زمان ناامن کنندگان فضای عمومی جامعه را شناسایی و دستگیر می کنیم.

اشتری تاکید کرد: در صحنه جرم با مجرمان تعارف نداریم و با قاطعیت برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم که عده ای با ایجاد رعب و وحشت در صدد القای ناامنی در جامعه باشند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه مجازات باید به گونه ای تعیین شود که بازدارندگی لازم را داشته باشد، اظهارکرد: متاسفانه در برخی از جرایم شاهدیم که هزینه جرم پایین است در حالی که احکام و مجازات بایستی بازدارندگی لازم را در راستای جلوگیری از تکرار چرخه جرم داشته باشند.

اشتری در ادامه با اشاره  بر لزوم صیانت جدی و موثر از کارکنان اضافه کرد: در صیانت و حمایت از کارکنان  بر رویکرد "مسئولانه" و "پدرانه" تاکید دارم. در ماجرای اخیر نیز از نیروی وظیفه شناس ولو یک سرباز با قاطعیت حمایت کردیم چرا که معتقدم نیروی متعهد و وظیفه شناس همواره باید مورد حمایت فرماندهان و مسئولان باشد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و معاضدت قانونی از سبزپوشان وظیفه شناس تاکید کرد: همان گونه که رویکردمان صیانت و حمایت از نیروهای مسئول و متعهد است در مقابل، از کم کاری کسانی که به درستی به وظیفه خود عمل نمی کنند و یا اهمال در انجام وظیفه دارند نیز چشم پوشی نمی کنیم.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر زحمات و تلاش های نیروهای پلیس از نقطه صفر مرزی تا مرکز واقف هستم، ادامه داد: قدردان ایثارگری و زحمات شبانه روزی تک تک نیروهای پلیس هستم و معتقدم که نتیجه اقداماتی که منتج به کسب رضایت مقام معظم رهبری  شده است را مرهون تلاش همگانی هستیم.

وی با بیان اینکه بنده و هیئت رئیسه همواره دغدغه بهبود و ارتقای وضعیت معیشتی پرسنل را داریم و اقدامات در این زمینه تداوم دارد، یادآور شد: نهضت تامین مسکن کارکنان را به عنوان اقدامی در راستای تحقق ارتقای وضعیت معیشتی پرسنل طی یک بازه زمانی پنج ساله دنبال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در پایان این مراسم از یکی از خانواده های شهدای پلیس آگاهی ناجا با حضور فرمانده ناجا تجلیل به عمل آمد.

سردار "محمد قنبری" - رئیس پلیس آگاهی ناجا - گزارشی از اقدامات 10 ماهه ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha