• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99110805750
  • خبرنگار : 50233

از عصر جمعه و شنبه صورت می گیرد؛

برف و باران در راه استان سمنان

برف و باران در راه استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از ورود یک سامانه ناپایدار به این استان از روز جمعه این هفته و تداوم بارش‌های ناشی از آن در روز شنبه هفته پیش رو خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سامانه به دنبال نفوذ جریانات ناپایدار به استان از روز جمعه منجر به بارش‌هایی به صورت برف و باران در مناطقی از استان و به ویژه در غرب و شمال‌غربی خواهد شد و در ادامه دیگر نقاط استان را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از تداوم بارندگی‌ها در روز شنبه هفته پیش رو خبر داد و افزود: بارش‌ها در روز شنبه نیز به صورت برف و باران است و شدت بارندگی‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی از شدت بارش باران و برف دربرخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان خبر .داد و خاطرنشان کرد: بارش باران و برف، مه آلودگی وکاهش دید، وزش باد شدید ،احتمال کولاک، کاهش نسبی دما از جمله مخاطرات و پدیده‌های پیش‌بینی شده در این دو روز است.

میرشجاع با بیان اینکه مه و کاهش دید در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و محورهای شمالی. بیشتر خواهد بود گفت: در این دو روز در برخی نقاط استان شاهد وزش شدید باد خواهیم بود که این شدت در نواحی جنوبی و بخش‌هایی از شمال استان بیشتر خواهد بود به طوری که در ارتفاعات و نواحی شمالی استان احتمال کولاک دور از ذهن نیست.

وی به افزایش شدت بادها در روز یک‌شنبه آینده اشاره و تصریح کرد: لغزندگی، یخبندان، کاهش دید و امکان اختلال در ترددها در محورهای کوهستانی و نواحی شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود لذا با توجه به برودت هوا در آن روزها؛ اجتناب از کوهنوردی، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، تمهیدات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از جمله توصیه‌های همیشگی ما به شهروندان در اینگونه مواقع است.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان همچنین از افزایش دما طی امروز و فردا خبر داد و اضافه کرد: از جمعه و با ورود سامانه ناپایدار به آسمان استان شاهد کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما و برودت هوا در استان خواهیم بود.
این کارشناس هواشناسی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص میزان بارش های ناشی از این سامانه اظهار کرد: انتظار می رود که در دو سه روزی که این سامانه در استان حضور دارد شاهد بارش های خوبی در استان باشیم البته پیش بینی می شود که شدت این بارش ها به اندازه بارندگی های سامانه قبل نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha