• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99110805928
  • خبرنگار : 71523

وضعیت بورس از زبان قالیباف

وضعیت بورس از زبان قالیباف

رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار وضعیت بازار سرمایه از ابتدای سال تا ۳۰ دی ماه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، حسن قالیباف اصل در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر حمایت وزیر اقتصاد از بازار سرمایه اظهار کرد: دل اقای دژپسند بیشتر از اهالی بازار سرمایه برای این بازار می‌تپد و از این بازار تمام قد حمایت می‌کنند.


وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در سال جاری، اظهار کرد: شرایط امسال بازار سرمایه جدید بود. امسال هم ازادسازی سهام عدالت صورت گرفت و هم ETFها عرضه شدند. از سوی دیگر نقدینگی زیادی وارد این بازار شد. از ابتدای سال تا مرداد سال جاری، ۱۲۰هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد.

رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ارزش بورس و فرابورس از ابتدای سال جاری تا ۳۰دی ماه ۱۵۲درصد رشد داشته است، گفت: شاخص کل بورس با ۱۲۰درصد رشد از ۵۱۲ هزار واحد در فروردین به یک میلیون و ۱۵۰هزار واحد در ۳۰دی ماه رسید. همچنین تعداد نمادها در بورس و فرابورس در مدت زمان مذکور از ۶۲۹کد به ۶۷۹کد رسید.


به گفته قالیباف اصل، تعداد کدها نیز از ۱۰میلیون کد به ۲۹میلیون کد و با احتساب مشمولان سهام عدات به ۵۷میلیون کد رسیده است.

وی درمورد ارزش معاملات هم توضیح داد: ارزش معاملات در سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان بود که تا ۳۰دی ماه به چهار هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امسال شاهد انتشار اوراق در سطح وسیع بودیم، گفت: امسال بحث واگذاری امور اجرایی به بورس‌ها مطرح و این اتفاق اجرایی شد. کل پذیرش در سال گذشته ۵هزار میلیارد تومان بود که تا ۳۰دی ماه به ۲۸هزار میلیارد تومان رسید.


قالیباف درمورد ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری نیز توضیح داد: سقف صندوق‌ها امسال از ۱۰هزار میلیارد تومان به ۵۰هزار میلیارد تومان رسید.  همچنین با دستورالعمل بازارگردانی در شهریورماه همه ناشران ملزم شدند بازارگردان داشته باشند.


وی ادامه داد: قرار است EPSها به بازار برگردد و بازار هدف برای شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۲۳:۴۲

اره دیگه هزار هزار میلیارد وارد بورس شد وهمه رو شما خوردید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۰۰:۲۲

چه توضیحات دقیقی و عمیقی در مورد زیان انبوه مردم داده ایشون ممنونیم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۰۶:۵۴

از درصد ریزشهای دستوری چیزیی نگفته چرا؟؟از ضرر و زیان سهاندارن حقیقی در عرض دو ماه چیزیی نگفته چرا؟؟ از خالی کردن آبشاری حقوقی ها چیزیی نگفته چرا؟؟ از بازارکردانهای نوسانگیر چیزیی نگفته چرا؟؟ از قیمت گذاریهای کاذب عرضه اولیه ها حرفی نزده چرا؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۱۳:۰۹

اصلا واقعیت را به مردم نمیگویید اگرشما کاردان بودی زیر دستان راکنترل میکردی تابورس به این وضع درنیاید حالا رییس جدید رایاد بده چکار بکند که مردم ضرر نکنند اگر روزی برسد وقتی هرمسولی وقتی ندید نمیتواند کار کند شجاعانه کنار برود وبگذارد نفر کاردان ونفوذ ناپذیر سرکار بیاید ایا همجین روزی خواهد رسید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۱۳:۲۳

آقای رییس اسبق ، بگو این نوزده میلیون کد که اضافه شده از چه زمانی وارد بورس شدند و الان در سطحی از ضررند ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۱۳:۲۷

برو دیگه حداقل چیزی نگو ، با ضرر مردم هم داری پز میدی ؟ همه آمارهای شما همین طور همیشه نصفه از لیوان را که به نفع شماست توصیف میکنید ،