• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99110805979
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مزایایی که وکیل خانوادگی دارد

مزایایی که وکیل خانوادگی دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری کسب آرامش و اطمینان را از فواید استفاده از مشاوره‌های وکالت عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها و افراد جامعه پیش از آن‌که اقدام اشتباهی انجام دهند، طی مشاوره با وکیل خود امور را طبق قوانین و مقررات انجام می‌دهند.

تقی مبینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در کشور ما فرهنگ استفاده از وکیل به‌خوبی برای آحاد جامعه تفهیم نشده است، اظهار کرد: در برخی از کشورها هر خانواده از ابتدای امر در کنار خود یک وکیل خانوادگی داشته تا در تمامی امور با وی مشورت شود و باید به سمتی رفت تا هر خانواده به‌صورت اجباری یک وکیل در اختیار داشته باشد.

وی افزود: مسلم است که در این صورت خانواده‌ها و افراد جامعه پیش از آن‌که اقدام اشتباهی انجام دهند، طی مشاوره با وکیل خود امور را طبق قوانین و مقررات انجام می‌دهند.

رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورتی که از مشاوره وکلا در اموری نظیر اجاره کردن و اجاره دادن خانه و مغازه، خرید و فروش ملک یا هر مال غیرمنقول و  منقول دیگر، ازدواج، تمامی امور تجاری، نحوه مراجعه به ادارات دولتی و موسسات عمومی، استفاده شود به سمتی پیش خواهیم رفت که از مشکلات حقوقی، قانونی و جرائم پیشگیری خواهد شد.

مبینی کسب آرامش و اطمینان را از فواید استفاده از مشاوره‌های وکالت عنوان و تصریح کرد: به‌علاوه مراجع قضایی و اداری نیز خلوت‌تر شده و ثمرات خوبی برای جامعه رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: در صورتی که استفاده از وکیل اجباری شود، از آن‌جا که عمده فعالیت وکلا صرف ارائه مشاوره می‌شود، فرآیند رسیدگی به امور زودتر و سریع‌تر انجام شده، از سویی دیگر هزینه‌های مشاوره نیز کمتر است، چرا که زمانی که مشکل بزرگ‌تر شود و آن‌گاه شخص به وکیل مراجعه کند، متحمل پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود.

رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری آغاز به‌کار این کانون را در استان از ۳۰ مهرماه سال ۹۱ عنوان کرد و توضیح داد: از این تاریخ تاکنون، حدود ۵۰۰۰ پرونده از متقاضیان به‌صورت رایگان انجام شده و وکلای عضو کانون امور وکالت و یا مشاوره را انجام داده‌اند.

مبینی عمده خدمات رایگان کانون وکلا را مربوط به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید دانست و خاطرنشان کرد: به‌علاوه اگر فردی تحت پوشش خدمات این سه حوزه نباشد، باید احراز شود که فاقد درآمد و تمکن مالی هستند تا بتواند  از خدمات رایگان بهره‌مند شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha