• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99110805981
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول:

مردم خراسان شمالی توان پرداخت هزینه های غربالگری پیشگیری از سرطان گوارش را ندارند

مردم خراسان شمالی توان پرداخت هزینه های غربالگری پیشگیری از سرطان گوارش را ندارند

ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی(عطوفت) گفت: بیشتر مردم این استان توان پرداخت هزینه های غربالگری برای پیشگیری از سرطان گوارش را ندارند.

حریری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: خراسان شمالی یکی از استان هایی است که بر روی کمربند سبز سرطان در کشور قرار دارد، اظهارکرد: متاسفانه سرطان های معده، مری، کلون و پانکراس در این استان شیوع زیادی دارد که سرطان معده بیشتر در مردان و مری بیشتر در خانم ها مشاهده می شود.

وی افزود: متاسفانه طی یکی دو سال اخیر سرطان کلون در میان خانم های این استان نیز افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین علل افزایش سرطان گوارش در این استان سبک غلط زندگی است، ادامه داد: مصرف مواد غذایی همچون ترشی، شوری جات، یکی از علل بروز این بیماری است.

حریری اظهارکرد: طبق گفته پزشکان مصرف نمک خیلی زیاد ارتباط مستقیمی با بروز سرطان معده دارد.

به گفته وی مصرف غذاهای آماده، فست فود، سوسیس و کالباس از دیگر مواد موثر بر این امر است.

وی با اشاره به اینکه مصرف چای داغ تاثیر خیلی زیادی بر بروز سرطان مری دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان راز و جرگلان یکی از مناطقی است که میزان بروز سرطان معده و مری در آن زیاد است و در واقع مصرف چای داغ، غذای قورمه که هم شور و هم پرچرب است، بر بروز این سرطان در میان مردم این شهرستان تاثیرگذاشته است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی(عطوفت) تاکیدکرد: غربالگری تاثیر زیادی بر پیشگیری از بروز سرطان های گوارش دارد اما باید این خدمات در مراکز دولتی نیز ارائه شود تا افرادی که از لحاظ مالی ضعیف هستند نیز بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه کلونوسکوپی و یا آندوسکوپی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است اما در واقع بسیاری از مردم این استان نمی توانند این هزینه ها که در بخش خصوصی دریافت می شود، را پرداخت کنند.

حریری بیان کرد: در حال حاضر ۸۵۴ نفر در این انجمن به سرطان های گوارش مبتلا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha